شناسهٔ خبر: 167051 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آصفری:دولت توان آماده‌سازی زیرساخت انتخابات الکترونیک را ندارد

آصفری// نایب رئیس کمیسیون شوراها گفت: در شرایط فعلی زیرساخت‌های الکترونیکی شدن انتخابات فراهم نیست و دولت هم توان آماده‌سازی زیرساخت‌های انتخابات الکترونیک تا زمان انتخابات را ندارد.

به گزارش «نماینده»،محمدحسن آصفری نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در شرایط کرونایی باید تمهیداتی در نظر گرفته شود، گفت: یکی از راهکارها برگزاری انتخابات در چند روز است به این معنا که به جای یک روز انتخابات در چندین روز متوالی برگزار شود تا شاهد تجمع مردم در صندوق های رأی نباشیم.

وی افزود: راهکار بعدی، برگزاری انتخابات الکترونیک است که البته هنوز زیرساخت‌های لازم برای الکترونیکی شدن انتخابات فراهم نیست و امکان تقلب و سوءاستفاده در این شرایط وجود دارد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شورای نگهبان همواره به دنبال صیانت از آرای مردم و نظارت بر انتخابات است و تا زمانی که برای شورای نگهبان محرز نشود که زیرساخت های انتخابات الکترونیک فراهم است، قطعاً انتخابات به این صورت برگزار نخواهد شد.

آصفری گفت: باید در وهله اول زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک فراهم شود تا امکان تقلب وجود نداشته باشد و مطمئناً اگر زیرساخت ها فراهم شوند، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان از برگزاری انتخابات الکترونیک استقبال می کنند.

وی گفت: البته در شرایط فعلی زیرساخت‌های الکترونیکی شدن انتخابات فراهم نیست و دولت هم توان آماده سازی زیرساخت های انتخابات الکترونیک تا زمان انتخابات را ندارد و بعید می دانم انتخابات سال ۱۴۰۰ به صورت الکترونیکی برگزار شود.

نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این شرایط باید راهکارهایی را برای برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰ در نظر گرفت و در صورت امکان، انتخابات ممکن است در چند روز برگزار شود. البته تمام این گزینه ها در حد پیش بینی است و هنوز تصمیم قطعی برای نحوه برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰ اتخاذ نشده است.

نظر شما