شناسهٔ خبر: 166419 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اصلاح جامعه هدف و منابع مالی طرح تامین کالاهای اساسی

خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت طرح الزام دولت برای پرداخت یارانه کالاهای اساسی در شرایط کنونی کشور، ما در کمیسیون جامعه هدف و منابع طرح را مورد بازنگری و اصلاح قرار می‌دهیم تا تمام ایرادات شورای نگهبان نسبت به آن برطرف شود.

به گزارش «نماینده»، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ، با اشاره به رد طرح الزام دولت برای پرداخت یارانه کالاهای اساسی توسط شورای نگهبان به دلیل داشتن بار مالی گفت: این طرح مجددا در کمیسیون بررسی و تلاش می‌کنیم تا جای ممکن ایرادات گرفته شده، نسبت به آن را رفع و اصلاح کنیم.

وی تاکید کرد: ما تلاش داریم، با توجه به اهمیت و ضرورت طرح الزام دولت برای پرداخت یارانه کالاهای اساسی در شرایط کنونی کشور، جامعه هدف و منابع  مالی طرح را مورد بازنگری و اصلاح قرار دهیم تا تمام ایرادات شورای نگهبان برطرف شود.

خدابخشی تصریح کرد: دولت پیش از این با برخی پیشنهادات نسبت به این طرح موافق و با برخی دیگر مخالفت بود اما در جلسه‌ای با شورای نگهبان درباره کلیت طرح اعلام مخالفت کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: ما امروز عصر جلسه‌ای در سازمان برنامه و بودجه با نوبخت و معاونانش برای بررسی بحث منابع و مصارف بودجه داریم و در صورت وجود زمان کافی درباره طرح  الزام دولت برای پرداخت یارانه کالاهای اساسی هم صحبت خواهیم کرد. 

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان دیروز از رد طرح  الزام دولت برای پرداخت یارانه کالاهای اساسی در جلسه شورا خبر داده و اعلام کرده بود؛ این مصوبه مجلس برای اصلاح بار دیگر به مجلس شورای اسلامی بازگردانده شد.

وی همچنین با بیان اینکه دولت در نامه‌ای رسمی به شورای نگهبان اعلام کرده بود این مصوبه بار مالی دارد، بیان کرد: زمانی که یک مصوبه بار مالی داشته باشد، مجلس باید برای آن منبع مالی تعیین کند یا اینکه دولت بار مالی آن را بپذیرد که دولت این اقدام را انجام نداد.

نظر شما