شناسهٔ خبر: 166083 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شرطی کردن اقتصاد ایران به انتخابات آمریکا کد اشتباهی غرب‌زده‌هاست

ایزدخواه نماینده تهران در مجلس گفت: شرطی کردن اقتصاد ایران به انتخابات آمریکا کد اشتباهی است که بارها و بارها این مسائل انحرافی در کشورمان رخ داده و نمی‌توانیم بپذیریم موضوعات اقتصادی در کشورمان به انتخابات آمریکا وصل شود.

به گزارش «نماینده»،روح اله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره گروکشی اقتصاد ایران از سوی بخش‌های مختلف دولت و اتصال آن به انتخابات آمریکا گفت: ما بارها بایستی از این موضوع درس عبرت می‌گرفتیم این در حالی است که هر کسی رئیس جمهور آمریکا شود برای ما فرقی نخواهد کرد.

وی افزود: باید به گونه‌ای رفتار کنیم که هر کسی در آمریکا رئیس جمهور شود تاثیری در اقتصاد ایران نگذارد این درحالی است که بیش از 80 تا 90 درصد مشکلات اقتصادی کشور به موضوعات داخلی برمی‌گردد و ربطی به آمریکا ندارد و اینکه رئیس جمهور بعدی این کشور چه کسی است نمی‌تواند بر اقتصاد جمهوری اسلامی تاثریگذار باشد.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: اینکه عده‌ای بخواهند مسائل اقتصادی ایران را به انتخابات آمریکا منوط کنند از بدعت‌های تاریخی در طول 40 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

ایزدخواه گفت:رسما اداره کشور نیست که مسائل داخلی کشور و اقتصاد ایران را به انتخابات کشور دیگری رقم بزنیم این در حالی است که زمانی در کشورمان تغییر و تحولات در جمهوری اسلامی بر انتخابات ریاست جمهور در آمریکا تاثیر می‌گذاشت و ما تعیین کننده بودیم که چه کسی در ایالات متحده رئیس جمهور شود. لذا اینکه منتظر بمانیم چه کسی در آمریکا رئیس جمهور شود و بعد از آن ببینیم آیا مشکلات ارزی کود و سم و نهاده‌های دامی در کشورمان حل می‌شود اوج سوء‌تدبیر محسوب می‌شود.

وی افزود: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مورد سیاست خارجی حرف یکسانی می‌زنند و آنها عقلانیتی در این بخش دارند و در همان چارچوب رفتار کرده و به آن پایبند هستند.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: روزگاری عده‌ای غربگرا می‌گفتند وقتی اوباما رئیس‌جمهور آمریکا شود روابط خوب و حسنه با ایران برقرار می‌کند اما دیدیم جنگ‌ها و تحریم‌های بیشتری در زمان ریاست جمهوری اوباما رخ داد.

ایزدخواه گفت: شرطی کردن اقتصاد ایران به انتخابات آمریکا کد اشتباهی است که بارها و بارها این مسائل انحرافی در کشورمان رخ داده و نمی‌توانیم بپذیریم موضوعات اقتصادی در کشورمان به انتخابات آمریکا وصل شود.

برچسب‌ها:

نظر شما