شناسهٔ خبر: 165776 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

استیضاح رییس جمهور در ماه‌های پایانی دولت کمکی به حل مشکلات مردم نمی‌کند

گودرزی نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه استیضاح همچون یک تیغ دو لبه است تاکید کرد که استیضاح رییس جمهور در ماه‌های پایانی دولت کمکی به حل مشکلات مردم نخواهد کرد.

به گزارش «نماینده» عباس گودرزی در مخالفت با استیضاح رییس جمهور، گفت: بنده معتقدم انسان هر فعلی را بخواهد انجام دهد باید خیر و شر آن را بسنجد و بر اساس این سنجش اقدام کند، گاهی اوقات خیر در گفتن است گاهی در نگفتن، گاهی در اقدام است گاهی در اقدام نکردن، گاهی اوقات در انجام فعلی است و گاهی در ترک فعل، استیضاح هم از این قاعده مستثنی نیست.

استیضاح یک تیغ دو لبه است

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قطعا یکی از ابزارهایی که در اختیار نماینده قرار گرفته است، استیضاح است و برای کمک به حل مشکلات جامعه و مردم باید استفاده حکیمانه و به موقع شود. چرا که استیضاح یک تیغ دو لبه است که اگر بجا استفاده شود منشا خیر است و چنانچه نابجا استفاده شود منشا شر.

وی تصریح کرد: اما در مورد استیضاح رییس جمهور که این روزها به یک سکه رایج تبدیل شده است و بحث غالب همه محافل است. اینکه رییس جمهور در وعده‌ها، برنامه‌ها و عملکرد موفق بوده است یا خیر قطعا ناموفق بوده و این یک امر بدیهی است. البته هر دولتی نقاط ضعف و قوتی دارد و این دولت هم ممکن است برای فعالیت‌ها، اقدامات و کارهای عمرانی قدم‌هایی برداشته باشد، اما برآیند عملکرد دولت، مثبت نیست و قطعا وعده‌هایی که مابه ازای آن وعده‌ها از مردم رای جمع کرد، محقق نشده است و به تعبیری، با ملت خلف وعده کرده است که البته علت اصلی آن جهت‌گیری‌ها و رویکرد دولت است.

گودرزی خاطرنشان کرد: با این رویکرد و این جهت‌گیری تحقق آن شعارهای بلند اقتصادی، گره‌گشایی از مردم، بالا بردن ارزش پول ملی و اعتبار بخشیدن به پاسپورت ایرانی قطعا ممکن نخواهد شد، چرا که این جهت‌گیری و رویکردی که دولت در طی ۷ سال گذشته اتخاذ کرده است، خروجی آن همین وضعیتی است که امروز همه شاهدیم. از کوزه همان برون تراود که دروست، گندم از گندم بروید، جو ز جو.

وضعیت کنونی کشور محصول جهت‌گیری ۷ ساله دولت مستقر است

وی افزود: وضعیت کنونی کشور محصول جهت‌گیری ۷ ساله دولت مستقر است. جهت‌گیری‌هایی که صفر تا صد آن به دنبال مذاکره و حل مشکلات اقتصادی با نگاه به بیرون از کشور بوده است. این نگاه ما را از ظرفیت‌های داخل و ۱۵ کشور همسایه هم مرز و قریب ۳۰۰ میلیون بازار مصرف کشورهای همسایه غافل کرده است و از طرفی فرصت‌های درون کشور نیز فعال نشده و مورد غفلت قرار گرفته است. این‌ها همه محصول ۷ سال جهت‌گیری غیرانقلابی بوده است. اما ما وکیل مردم هستیم و باید به دنبال مطالبه آنها  باشیم. خواست مردم امروز از ما حل مشکلات اقتصادی است، گره‌گشایی از معیشت آنها است، شکافتن بن‌بست‌ها و خروج کشور از وضعیت فعلی در حوزه اقتصاد است. آیا با استیضاح رییس جمهور این اهداف محقق می‌گردد؟ قطعا خیر.

گودرزی عنوان کرد: تمام این مطالبات مهم در بستر آرامش قابل تحقق است نه تنش. در ماه‌های پایانی دولت با استیضاح رییس جمهور و تبدیل دولت مستقر ضعیف به یک دولت بی‌سر و سرگردان کمکی به حل مشکلات مردم نخواهد کرد.  

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما ناگزیر باید این چند ماه را نیز با این دولت پشت سر بگذاریم و البته تلاش کنیم با بدنه دولت حل مشکلات مردم را در دستورکار پیگیری و برنامه‌ریزی قرار دهیم. استیضاح نکردن دولت به معنای رها کردن موضوع نیست، بلکه معتقدیم توانی که باید صرف تنش‌های سیاسی استیضاح در شرایط فعلی کشور نمود باید دوچندان شده و صرف برنامه‌ریزی برای تقویت مبانی اقتصاد و برون رفت از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب یعنی حل مشکلات اقتصادی ملت شود. بنابراین در شرایط فعلی که البته عده‌ای به دنبال آن هستند که چنین وانمود کنند که این کشور و انقلاب به بن‌بست رسیده است کاملا برعکس بنیه این کشور قوی است و ظرفیت‌های فراوانی پیش روی این کشور است که با حفظ آرامش، تلاش و مجاهدت قطعا می‌توانیم همه این ظرفیت‌ها را بالفعل کنیم، موانع را پشت سر گذاشته و از آنها عبور کنیم، بن‌بست‌ها را شکافته و راه را پیدا کنیم و قطعا این اتفاق هم‌اکنون در حال تحقق است.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آینده ایران بسیار روشن، پر فروغ، بالنده‌تر از گذشته و توام با پیشرفت و عدالت خواهد بود. همچنان که همه مشکلات را در این چهل سال پشت سر گذاشته‌ایم این مقطع حساس، حیاتی و تعیین‌کننده را نیز می‌توان با صبر، شکیبایی، بصیرت، نگاه انقلابی و رویکرد جهادی و دشمن شناسی و اعتماد به خدا و سنت‌های آفرینش و توکل به آن پشت سر گذاشت و اجازه ندهیم دستگاه محاسبات ذهن ما در فضای فشار حداکثری دشمن دچار اختلال شود. قطعا آینده ایران مبتنی بر یک محاسبه دقیق، پر افتخار و روشن خواهد بود

نظر شما