شناسهٔ خبر: 164128 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

علیرضابیگی در واکنش به عادی سازی روابط امارات و اسرائیل :

عادی سازی روابط امارات با اسرائیل قطعه ای از پازل حذف فلسطین از خاورمیانه است / محور مقاومت تقویت می شود

علیرضابیگی43 نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کشورهای عربی و اسلامی باید موضع واضحی درباره روابط مستقیم امارات با اسرائیل داشته باشند.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضا بیگی عادی سازی روابط امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی را بخشی از پازل حذف فلسطین و ملت مظلوم آن از خاورمیانه خواند و گفت: برنامه ریزی این اقدام توسط امریکا و اسرائیل صورت گرفته و البته مثل همیشه کشورهای عربی و مرتجع منطقه اسباب اجرای سیاست ها و برنامه های این رژیم جنایتکار شده اند.

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این که کشورهای عربی و اسلامی باید موضع واضحی درباره روابط مستقیم امارات با اسرائیل داشته باشند، خاطرنشان کرد:نقش موساد و داماد دونالد ترامپ در ایجاد تفاهمی برای عادی سازی این روابط نشان می دهد به صورت کامل برنامه ریزی های جدیدی توسط واشنگتن و تلا آویو در منطقه صورت گرفته و هدف اصلی از این برنامه ریزی های حذف فلسطین است.

وی ادامه داد: توافق اسرائیل و امارات خیانتی به مسئله فلسطین و شهدای مقاومت است و امارات در این مسیر خیانت بزرگی به مسلمانان کرد و این خیانت بی پاسخ نمی ماند.

علیرضا بیگی با بیان این که پیش از این نیز مشخص بود که  جنگ‌هایی که امارات در آن شرکت می‌کند در راستای اجرای سیاست‌های آمریکا است ، افزود: رژیم صهیونیستی سال ها برای ایجاد صلحی ظاهری با اعراب بر علیه فلسطین تلاش کرده بود و این توافق و گام خیانت آمیز امارات ، تل آویو را در جهت رسیدن به این نیت شوم خود حمایت کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: کشورهای عربی و اسلامی باید موضع واضحی درباره روابط مستقیم امارات با اسرائیل داشته باشند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند. در این بیانیه تاکید شده است که در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.عادی‌سازی روابط و دیپلماسی مسالمت‌آمیز [میان امارات و اسرائیل] دو مورد از پایدارترین و توانمندترین شریکان منطقه‌ای آمریکا را در کنار یکدیگر قرار خواهد داد.اسرائیل و امارات متحده عربی، در جهت آغاز یک برنامه راهبردی برای خاورمیانه و توسعه همکاری‌های دیپلماتیک، تجاری و امنیتی، به آمریکا ملحق خواهند شد. 

نظر شما