شناسهٔ خبر: 164108 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

مجلس، لوایح شفافیت و مدیریت تعارض منافع را در اولویت قرار دهد

امیری/2 معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ما با توجه به مصوبه امروز دولت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهیم که لوایح شفافیت و مدیریت تعارض منافع را در اولویت قرار دهند.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت و در جمع خبرنگاران گفت: راجع به موضوعات پارلمانی امروز تعدادی از وزارتخانه ها و معاونان آقای رئیس جمهور خواستند که چند لایحه مهم که قبلاً تقدیم مجلس شورای اسلامی شده بود را  خارج از نوبت و با اولویت مورد رسیدگی قرار دهند.

وی افزود: از جمله این لوایح لایحه شفافیت، لایحه مدیریت تعارض منافع و چند موافقتنامه با کشور روسیه و برزیل بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: ما از مجلس شورای اسلامی درخواست داریم با توجه به اینکه لایحه شفافیت و مدیرت تعارض منافع دو لایحه مهم و مورد نیاز کشور است که می تواند خیلی از مشکلاتی که در رسانه ها مطرح و برخی از اقداماتی که مورد نقد قرار می گیرد را حل کند.

امیری افزود: گاهی بعضی از همین مسائل مربوط به عدم شفافیت و عدم وجود قانون مدیریت تعارض منافع منجر به بروز گرفتاری‌هایی می شود و گاهی هم منجر به تشکیل پرونده هایی در هیئت های تخلفات اداری در دستگاه قضایی می شود که تصویب این دو لایحه می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی در پایان گفت: ما با توجه به مصوبه امروز دولت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و از رئیس مجلس شوای اسلامی می خواهیم که بعد از اینکه هفته های آینده از حوزه های انتخابیه بر می‌گردند این دو لایحه را در اولویت قرار دهند.

نظر شما