شناسهٔ خبر: 161349 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پیگیری افزایش تسهیلات بانکی بازنشستگان

بازنشسته رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی گفت: بازنشستگان و مستمری بگیران برای حفظ سلامت خود و دیگران حتی الامکان از مراجعه به دفاتر کانون‌های بازنشستگی خودداری کنند.

به گزارش «نماینده»،علی اصغر بیات افزود: متأسفانه در روزهای اخیر با اعلام ارائه تسهیلات بانکی به بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از سوی مسئول کانون شهرستان تهران شاهد مراجعه حضوری این افراد به دفاتر کانون‌های بازنشستگی بوده ایم که این موضوع تهدید جدی برای تداوم برنامه‌ها و اقدامات مربوط به کنترل شیوع ویروس کرونا است و سلامتی جامعه را تهدید می‌کند.

بیات ادامه داد: بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی به لحاظ شرایط سنی و جسمی جزو گروه پرخطر ابتلاء به این بیماری هستند، به همین دلیل باید مراقبت بیشتری از آنها به عمل آید.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی در مورد تسهیلات بازنشستگان گفت: خوشبختانه با جلسات بسیار خوبی که با مسئولان سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران داشتیم مقرر شد هم در تعداد سهمیه‌ها و هم در میزان تسهیلات بانکی برای بازنشستگان و مستمری بگیران افزایش قابل ملاحظه‌ای اعمال شود که هماهنگی‌های لازم برای آماده سازی و پرداخت این تسهیلات در حال انجام است و بنده و همکارانم در کانون عالی به طور جدی پیگیر تسریع در انجام امور مربوطه هستیم و قطعاً در روزهای آینده اخبار و اطلاع رسانی موثق در این خصوص را انجام خواهیم داد.

بیات خاطرنشان کرد: از تمامی مسئولان کانون‌های بازنشستگی در سراسر کشور توقع داریم که با احساس مسؤلیت، حفظ انسجام و خودداری از اطلاع رسانی پراکنده و بدون هماهنگی با کانون عالی، زمینه مراجعه و تجمع بازنشستگان و مستمری بگیران را در این ایام پرخطر فراهم نکنند.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر بالغ بر ۳۴۸ کانون استانی و شهرستانی وظیفه خدمت رسانی به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از افراد بازنشسته و مستمری بگیر را بر عهده دارند.

نظر شما