شناسهٔ خبر: 150652 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

با تصویب CFT مشکل مالی و پولی ما حل نمی‌شود/ به مردم دروغ نگوییم

نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه با تصویب CFT مشکل ما حل نمی‌شود گفت: مسئولان نباید به مردم دروغ بگویند.

به گزارش«نماینده»، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه ۱۵ مهر قوه مقننه و در مخالفت با تصویب لایحه CFT گفت: امروز مجلس در آستانه گرفتن تصمیم مهمی است که مربوط به منافع ملی، سرنوشت جمهوری اسلامی و راهبردهای آینده این کشور است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان به صراحت اعلام کرد که این کنوانسیونها در اتاق فکر استکبار جهانی پخت و پز می‌شود ادامه داد: ایشان فرمودند که این کنوانسیونها نباید تصویب شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه بحث ما منافع ملی است و دعوای جناحی و گروهی نداریم و آرزوی ما موفقیت دولت است، اما دولتمردان باید به شبهات موجود پاسخ دهند افزود: فریبکاری نباید باشد، اتفاقات گذشته نباید تکرار شود ما باید بدانیم از عضویت در این کنوانسیونها چه می‌خواهیم و آیا مشکلات ما با پیوستن به آنها حل می‌شود یا خیر؟

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: موسسات مالی و پولی غرب با ما کار نکردند و راههای زیادی را برای حل این موضوع رفتیم اما آیا این مشکلات حل شد چرا مردم را می‌ترسانید و می‌گویید اگر به این کنوانسیونها نپیوندیم پروژه‌های عمرانی اجرا نمی‌شود چرا دروغ می‌گویید؟ چرا می‌گویید مشکل مالی و پولی ما حل نمی‌شود، چرا می‌گویید کالاهای اساسی به کشور نمی‌آید و مردم گرسنه می‌مانند با مردم روراست باشید.

وی اضافه کرد: در زمان تصویب برجام هم گفته می‌شد اگر این اتفاق بیفتد مشکل مالی حل و گرفتاریهای مردم حل می‌شود مگر در ۲۰ دقیقه برجام تصویب نشد و همچنان هم مجلس مورد اتهام ملت ایران است.

علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت در واکنش به این اظهار نقوی گفت: برجام در ۲۰ دقیقه تصویب نشد ما ۴ جلسه درباره آن صحبت کردیم.

نقوی حسینی در پاسخ به لاریجانی گفت: اینگونه نبود و تنها در ۲۰ دقیقه تصویب شد.

علی لاریجانی بار دیگر در پاسخ به وی گفت: شما خلاف می‌گویید و اگر این موضوع را قبول ندارید به مشروح مذاکرات مراجعه کنید.

نقوی حسینی با بیان اینکه آقای لاریجانی جلسات متعددی را با روسای کمیسیونها و فراکسیونها در چند روز اخیر برگزار کرده و خواهان تصویب CFT در مجلس شده است، ادامه داد: فراکسیون نمایندگان ولایی به جلسه دعوتی آقای لاریجانی نرفت و وی دوباره این کار را انجام داد تا ما را توجیه کند.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی چرا پس از بیانات صریح رهبر معظم انقلاب جلسه‌ای نگذاشتید و به نمایندگان نگفتید که مطالبات رهبر انقلاب از نمایندگان چیست؟.

نماینده ورامین در مجلس با خطاب قرار دادن ظریف وزیر امور خارجه اظهار داشت: آقای ظریف مگر ما برجام را تصویب نکردیم در آن شرط هم گذاشتیم چه دستاوری برای مردم داشت آقای طیب‌نیا وزیر سابق اقتصاد رفت و FATF را امضا کرد و ما عضو آن شدیم چرا مشکلات همکاری پولی و مالی ما حل نشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: قوه مقننه ۳ لایحه مقابله با پولشویی، مقابله و تروریسم و پالرمو را تصویب کرد کدامیک از آنها مشکل ما را حل کرد چرا به مردم و نمایندگان دروغ می‌گویید اگر CFT  هم تصویب شود مشکل مالی و پولی ما حل نمی‌شود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: آقای رئیس جمهور دستخطی بنویسد و بگوید اگر ما عضو این کنوانسیون شدیم و مشکلات حل نشد بنده را استیضاح کنید، آقای رئیس جمهور این تعهد را به ما بدهد اگر این تعهد داده شد نمایندگان نیز برای عضویت در این کنوانسیون بدون چون و چرا رای خواهند داد.

نظر شما