شناسهٔ خبر: 149889 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سلیمی‌نمین : کروبی نمی‌خواهد حصر شکسته شود

سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: کروبی قصد دارد تا حصر برداشته نشود تا بتواند از احساسات جامعه استفاده کند.

 به گزارش «نماینده» عباس سلیمی‌نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران و روزنامه‌نگار و پژوهشگر اصولگرا ، درباره نامه اخیر مهدی کروبی اظهار کرد: متأسفانه اطلاعات اکثریت جامعه از مسائل تاریخی بسیار کم است، لذا برخی تلاش می‌کنند تا با بیان یک روایت تاریخی و ایجاد تغییراتی در آن نظرات شخصی خود را به تاریخ کشور غالب کنند.

وی افزود: بدیهی است که انجام چنین کاری غیراخلاقی بوده و زمانی که فردی با هدف ایجاد پشتوانه برای خود به تاریخ دست‌اندازی می‌کند، ممکن است جامعه را به انحراف وادارد.

سلیمی نمین  بیان کرد: به نظر بنده آقای کروبی تلاش می‌کند که با بیان چنین سخنان دروغی یک نوع سمپاتی عاطفی نسبت به خود ایجاد کند تا مخاطب درباره مطالب او با احساسات واکنش نشان دهد، در حالیکه مطالب وی به قدری غیرواقعی است که جامعه به آن اطمینان پیدا نمی‌کند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران تصریح کرد: آقای کروبی در مطالب خود مظلوم‌نمایی می‌کند، در حالی که عقلا می‌دانند، شورای امنیت همواره تلاش کرده تا شرایط افراد محصور را بهبود بخشد، لذا نوشتن چنین نامه‌هایی شرایط را به گونه‌ای پیش می‌برد که شورای امنیت احساس کند که تحرکات افراد محصور می‌تواند موجب تحریک جناح مقابل باشد و در نتیجه پایان حصر این افراد به تأخیر بیفتد.

وی ادامه داد: بنده معتقدم که برخی از اطرافیان آقای کروبی کاملا مایل هستند که این شرایط برای افراد در حصر باقی بماند، چرا که این اشخاص رفت و آمدها و اعمال عادی خود را انجام می‌دهند، بنابراین قصد دارند امتیاز عاطفی جامعه را نیز کسب کنند.

سلیمی‌نمین با اشاره به اظهارات ناصواب اخیر کروبی در نامه خود مبنی بر تعیین مدت زمان ۱۰ ساله برای رهبری جمهوری اسلامی، گفت: کروبی از کسانی نقل قول کرده و تهمت می‌زند که امروز دسترسی به آنها امکانپذیر نیست، چرا که به دیار باقی شتافته‌اند، او در واقع قصد دارد که به افکار عمومی جامعه القا کند که با اعمال فشار رهبر انقلاب، تغییری در مصوبات صورت گرفته است.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران ادامه داد: آیت‌الله مشکینی، آیت الله مهدوی‌کنی و بسیاری از شخصیت‌های برجسته از ابتدا با مدت‌دار کردن زمان رهبری مخالف بودند و در آن زمان حتی جامعه مدرسین نامه‌ای نوشت که زمان برای رهبری گذاشته نشود، اما این نامه هیچ تأثیری در نظر افراد نگذاشت و در جلسه بعد نیز این بحث ادامه پیدا کرد و در نهایت پیشنهاد آقای موسوی‌خوئینی‌ها رأی آورد.

این تاریخ شناس اظهار کرد: کروبی با جعل تاریخ می‌خواهد اینگونه داستان را روایت کند که گویا چنین تصمیمی با فشار رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است، در حالیکه ایشان وقتی قرار بود درباره مسئله رهبری صحبت شود جلسه را ترک کردند تا هیچ رودربایستی برای بیان نظرات وجود نداشته باشد، این در حالی است که می‌توانستند بمانند و از سهم رأی خود استفاده کنند.

وی افزود: کروبی می‌خواهد بدون آنکه از آیت‌الله فاضل لنکرانی نام ببرد، مجهول گویی کند تا جوان امروز باور کند که رهبر انقلاب از بیرون بر رأی اعضای شورای بازنگری تأثیر گذاشته است! بدیهی است که بسیار وقیحانه است که فردی بخواهد با جعل تاریخ منویات و نظرات خود را به دیگران القا کند، امری که در کلیه نامه‌نگاری‌های آقای کروبی به کرات مشاهده می‌شود.

سلیمی‌نمین اظهار کرد: نمی‌توان نام شرایطی که کروبی در آن بسر می‌برد را حصر گذاشت، لذا وی قصد دارد تا حصر برداشته نشود که بتواند از احساسات جامعه استفاده کند.

نظر شما