شناسهٔ خبر: 148019 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آقای روحانی! ما از وزرای شما ناامید شده‌ایم

اقبال محمدیان2 نماینده رامهرمز با بیان اینکه هزاران پست سازمانی خالی در استان خوزستان وجود دارد، گفت: آقای روحانی! ما از وزرای شما ناامید شده‌ایم.

به گزارش «نماینده»، اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در تذکری شفاهی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: میزان فرصت‌هایی که در دل بحران وجود دارد، در خود فرصت نیست و تنها رمز آن این است که اراده انجام کار را داشته و مرد عمل باشیم.

وی افزود: ثابت شده است که ملت بزرگ ایران اسلامی شیرمردان و شیرزنانی دارد که اهل عبور از روزهای سخت هستند، امروز خوزستان با بیکاری، بدی هوا، کمبود آب، آلودگی آب شرب و شرایط بسیار حساس و نگران‌کننده‌ای مواجه است، اگر بخواهیم می‌توانیم این شرایط را در خوزستان تغییر دهیم؛ در سه روز گذشته یک حادثه تلخ در بخش ابوفارس رامهرمز که منطقه‌ای نفتی و کوهستانی است، رخ داده است. بر اثر آلودگی آب شرب نزدیک به ۳۰۰ نفر در بیمارستان رامهرمز بستری هستند و یک فاجعه انسانی در گرمای طاقت‌فرسای خوزستان اتفاق افتاده است.

محمدیان تصریح کرد: عدم دسترسی مردم به آب آشامیدنی و سالم و وجود منبع‌های غیربهداشتی و کمبود نیرو از نشانه‌های ضعف در مدیریت وزارت نیرو است که هر چه سریعتر وزیر نیرو می‌بایست به رفع مشکل اقدام کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در تذکری دیگر به رئیس‌جمهور گفت: ما از وزرای شما ناامید شده‌ایم، کدام شعبه نفتی در منطقه ایجاد شده است؟ خبری از وعده دورغین ۲۰ هزار شغل توسط وزارت نفت در خوزستان نیست! صدها حلقه چاه نفت در منطقه نفت خیز ابوفارس وجود دارد و توسط وزارت نفت آب‌های منطقه به صورت غیرقانونی برداشت شده و باعث بروز مشکل آب شرب برای مردم شده است، ۹۰ درصد خانواده‌ها در شهرستان رامهرمز تحت پوشش کمیته امداد هستند و وزارت نفت هیچگونه خدمات رفاهی برای مردم ایجاد نکرده است و این بی‌توجهی وزیر نفت شرم‌آور است.

محمدیان ادامه داد: در بازدیدی که از بخش ابوفارس رامهرمز انجام شد، به دلیل نبود شرایط مناسب بیمارستانی، بیماران به مرکز استان فرستاده می‌شوند که باعث بالا رفتن هزینه برای بیماران شده است و تنها درمانگاه موجود در این بخش با کمبود امکانات مواجه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در استان خوزستان هزاران پست سازمانی خالی وجود دارد و اگر دولت به سازمان امور استخدامی اجازه پر کردن این پست‌ها را بدهد، مشکل اشتغال استان حل خواهد شد.

نظر شما