شناسهٔ خبر: 146860 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم یک معاهده استعماری و برای تضعیف نظام است

گودرزی عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم یک معاهده استعماری و به دنبال تضعیف نظام است و ما نباید با عضویت در این کنوانسیون بهانه به دست دشمن برای تحریم کشور بدهیم.

به گزارش «نماینده» عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد، با اشاره به تصویب لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما نباید از این واقعیت غفلت کنیم که در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان قسم خورده و در کمین نشسته‌ای داشته و داریم که با اصول و مبانی ما مشکل دارند و در رأس آن اختلاف ما با آمریکا یک اختلاف مبنایی است و هیچ وقت بین ما مصالحه ایجاد نخواهد شد.  

وی افزود: دشمنان ما همواره از ظرفیت‌های خود استفاده کردند تا نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کنند و رو به براندازی ببرند، اما با درایت رهبری و هوشیاری‌هایی که بوده نتوانستند.  

عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: ما نباید فراموش کنیم که دشمنان ما در حوزه‌های مختلف یا ما را تحریم کردند و یا تهدید به تحریم کرده‌اند، به عنوان مثال چوب تهدید تحریم‌های حقوق بشری را همیشه بالای سر ما دارند و ما را تهدید می‌کنند، علاوه بر این ما تحریم‌های هسته‌ای و تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی را داریم که همواره با تهدید در این حوزه نیز مواجه هستیم، علاوه بر این ما تحریم‌های کاتسا و تحریم های بانکی را داریم.

گودرزی خاطرنشان کرد: بهانه آنها این بود که بعد از برجام برای مبادلات بانکی و پولی ما باید FATF را بپذیریم که اصل آن همین الحاق به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم است و من تأسف می‌خورم برای کسانی که این حقیقت را درک نمی‌کنند که پذیرفتن این کنوانسیون یعنی خودتحریمی.  

وی افزود: ما چه بپذیریم و چه نپذیریم، از تحریم‌های دشمن در امان نخواهیم بود و امروز هدف اصلی دشمن در الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم این است که در دنیا یک تحریم واحد را از تروریسم ارائه دهند و ما با الحاق به این کنوانسیون، بستر حقوقی تعریف تروریسم را از خودمان سلب می‌کنیم و دراختیار بین‌الملل قرار می‌دهیم.  

عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت:‌ امروز از نگاه آمریکا، حزب‌الله، جبهه مقاومت، نهضت‌های آزادیبخش و کسانی که در برابر اشغال خارجی مقاومت می‌کنند، تروریست هستند، آنها سپاه را تروریست می‌دانند، به خاطر اینکه پوزه آنها را به زمین زده و مانع سلطه‌طلبی آنها شده است.  

گودرزی خاطرنشان کرد:‌ اگر ما امروز این موضوع را بپذیریم، فردا نمی‌توانیم از نهضت‌های آزادیبخش، جبهه مقاومت و از کسانی که در برابر اشغال خارجی مقاومت می‌کنند و نمی‌توانیم حمایت کنیم.

وی افزود: ما در الحاق این کمیسیون نمی‌توانیم شرط بگذاریم، چرا که شرطی که توافق و هدف اصلی آن را نقض کند، پذیرفتنی نیست، هدف اصلی این کنوانسیون این است که ما هدف واحدی از این داشته باشیم و ما نمی‌توانیم تعریفی خلاف مقصود اصلی کنوانسیون عنوان کنیم.  

عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت:‌ امروز عزت و اقتدار این کشور به خاطر وجود سپاه است و فردا کسانی که در رأس کار این کنوانسیون هستند می‌گویند شما از سپاه و حزب‌الله حمایت می‌کنید و پرونده ما را به شورای امنیت ارجاع خواهند داد و پرونده جدید برای ما وضع خواهند کرد.  

گودرزی خاطرنشان کرد: آنها به دنبال این هستند که به ملت ایران این آدرس غلط را بدهند که ملت ایران! شما به خاطر وجود سپاه تحریم می‌شوید و فشار اقتصادی به خاطر وجود سپاه است و در مرحله بعد رهبری را هدف قرار دهند و بگویند به خاطر اصرار رهبری بر اصول و آرمان‌های انقلاب، شما ملت ایران فشارهای اقتصادی را متحمل می‌شوید، در حالی که ما عزت و آزادی و پیشرفت‌مان را مدیون تهرانی‌مقدم‌ها و ایستادگی بر اصول انقلاب هستیم. اگر ایستادگی رهبر انقلاب و نیروهای سپاه و جبهه‌های مقاومت نبود، امروز خون ما پررنگ‌تر از خود مردم عراق نبود.  

وی در پایان گفت: هدف اصلی کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم، ‌ تضعیف جایگاه رهبری در کشور ماست و هدفشان این است که مردم ما فشارهای اقتصادی را از ناحیه سپاه تصور کنند و لذا این کنوانسیون یک کنوانسیون و معاهده کاملا استعماری و در جهت تضعیف نظام جمهوری اسلامی است و زمینه تحریم‌های جدید را برای ما ایجاد خواهد کرد و به معنای حقیقی کلمه، خودتحریمی و بستری خواهد شد برای اینکه فرصت‌های جدید برای تحریم برای دشمنان فراهم شود و پرونده ما را با این بهانه‌ها به شورای امنیت ارجاع  دهند.  

نظر شما