شناسهٔ خبر: 144044 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت و بانک مرکزی مشکل مدیریتی در اداره ارز دارند/کاهش ۲۵ درصدی ارزش پول ملی ظرف ۲ ماه اصلاً قابل توجیه نیست

سیدحسین نقوی حسینی431 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کاهش ۲۵ درصدی پول ملی ما آنهم ظرف ۲ ماه که اصلاً قابل توجیه نیست.

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نابسامانی موجود در بازار ارز، اظهار داشت: ارز و قیمت آن یکی از مبانی پایه‌ای اقتصاد هر کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: در ماه‌های اخیر ما شاهد نوسانات اخیر شدید ارز بودیم این در حالی است که هیچ اتفاق خاص اقتصادی نیفتاده است. یک موقع تغییر قیمت ارز به خاطر تغییر و تحولات اقتصادی است و این تحلیل دارد اما اتفاق خاص اقتصادی هم در کشور نیفتاده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که تحت تأثیر نوع مدیریت است اینکه برخی همکاران ما که بنده هم همین اعتقاد را دارم، می‌گویند واقعاً بانک مرکزی قادر به مدیریت ارز نیست به این دلیل است چرا که اگر تغییرات تحت تأثیر نوسانات اقتصادی باشد طبیعی است اما ظاهراً بانک مرکزی قادر به مدیریت نیست و به راحتی کاهش شدید پول ملی یعنی کاهش ۲۵ درصدی پول ملی ما ظرف ۲ ماه که اصلاً قابل توجیه نیست در حال اتفاق افتادن است.

نقوی حسینی ادامه داد: به نظر ما عامل اصلی این نابسامانی در بازار ارز عامل مدیریتی است و دولت و بانک مرکزی مشکل مدیریتی در اداره ارز دارند.

وی همچنین عنوان کرد: بنده نمی‌توانم بگویم عوامل این نابسامانی در بازار ارز چیست اما قطعاً با توجه به اینکه در جریان بودجه کمیسیون‌ها تشکیل جلسه نمی‌دهند اما ما قطعاً این موضوع را در کمیسیون امنیت ملی به صورت ویژه و طی جلسه‌ای فوق‌العاده مطرح و پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما