شناسهٔ خبر: 135201 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بررسی صلاحیت‌ها محرمانه است

احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور: بررسی صلاحیت‌ها صد در صد محرمانه است و فردی حق ندارد از درون هیئت اجرایی افشای اسرار کند.

به گزارش «نماینده»، علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست معاونان سیاسی استانداری‌ها، با اشاره به محرمانه بودن بررسی صلاحیت‌ها، اظهار داشت: بررسی صلاحیت‌ها صد در صد محرمانه است و فردی حق ندارد از درون هیئت اجرایی افشای اسرار کند.

وی خاطرنشان کرد: در متن قانون هم دقیقا کلمه محرمانه ذکر شده است. آنچه مراجع ۴ گانه باید پاسخ می‌دادند به استناد قانون و مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام باید مستند به هیئت اجرایی پاسخ می‌دادند.

احمدی ادامه داد: در جلسه‌ای به دوستان عرض کرده بودم که حق اظهارنظر به مراجع ۴ گانه نیست، بلکه مراجع ۴ گانه مستندا باید به هیئت‌های اجرایی مطالبی ارائه می‌دادند که اختیار صفر تا صد بر عهده هیئت‌های اجرایی است.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: هیچ کسی نمی‌تواند نظر خود را به هیئت اجرایی بخش یا شهرستان تحمیل کند.

وی گفت: برخی‌ها به فرماندار ما گفته‌اند که اگر فلان چیز را رعایت نکنید فلان می‌شود. بنده امیدوارم که این موضوع درست نباشد، اما اگر قرار باشد کسی قانون را دور بزند و زیر پا بگذارد و بعد سفارشاتی کند، این موضوع به هیچ‌وجه قابل قبول نیست. هیئت‌های اجرایی بخش و هیئت‌های اجرایی شهرستان مکلف هستند آنچه را که مراجع ۴ گانه در اختیار آنها قرار داده، مستند در هیئت اجرایی به بحث گذاشته شود و در این موضوع شکی وجود ندارد.

احمدی تاکید کرد: یک مورد نیز نباید در لابلای پرونده‌ها یا نامه‌ها باقی بماند.

نظر شما