شناسهٔ خبر: 130087 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حجت‌الاسلام مهدوی‌کنی:

وعده‌ رفع تحریم‌ها و همکاری‌های مالی توسط غربی‌ها صرفا برای دلخوشی ماست

مهدوی کنی رئیس دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه دشمنان راه فشار بر نظام اسلامی و صدمه زدن به ملت ایران را اعمال تحریم های اقتصادی می‌دانند، گفت: امروز باید روحیه انقلابی را در حوزه جنگ اقتصادی دشمن نشان دهیم.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌کنی رئیس دانشگاه امام صادق(ع) در پنجمین شب مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی، با بیان اینکه تاریخ قواعد عامی دارد و حرکت بشر با این قواعد انطباق دارد، اظهار کرد: انسان ده هزار سال پیش با انسان فعلی در کلیاتی با یکدیگر مشترک هستند و شباهت دارند چراکه حرکت بشریت مطابق قواعد عام تاریخی در جریان است.

وی با اشاره به جنگ احزاب و خندق در صدر اسلام افزود: در آن مقطع وقتی مدینه تحت محاصره درآمد عده زیادی از مسلمانان دچار تزلزل شدند و به پیامبر(ص) گفتند قرار بود نصرت الهی شامل حال ما شود اما امروز ما کاملا تحت محاصره قرار گرفتیم.

مهدوی‌کنی ادامه داد: در پی این محاصره و تزلزل عده ای از مسلمانان، آنها تصمیم گرفتند نقشه ای برای گفتگو و مصالحه با دشمن طرح ریزی کنند. اما برخی مومنین در همان ایام گفتند این حادثه خلاف وعده خداوند و پیامبر(ص) نبود چراکه طبق آیات قرآن و سنت الهی اگر کسانی پرچم حق را بردارند، جبهه باطل علیه شان قیام خواهد کرد. همانطور که پیامبرانی در تاریخ بودند که به رسالت می رسیدند و ظالمان و ستمگران علیه شان قیام می کردند و بعضا آنها را به شهادت می رساندند.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: هرزمانی کلمه حق گفته می‌شود باید منتظر فتنه، جنگ و نقص در اموال و انفس بود. کسانی که کلمه حق را نمی پذیرند قطعا به پرچمداران حق فشار می‌آورند و اگر داعیه‌داران حق بخواهند در مقابل جبهه باطل کوتاه بیایند نشان می‌دهد که کلام و عملشان از مسیر حق خارج شده و با باطل انطباق یافته است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه طبق آیات قرآن اگر اهل حق بر راه خودشان ایستادگی کنند، خداوند نعمتش را تمام و کمال به آنها نشان می‌دهد، اظهار کرد: خداوند فلسفه این کار را آزمون مومنان قرار داده است. بنابراین اگر کسی زیر پرچم دین سینه بزند باید منتظر عواقب آن نیز باشد.

وی افزود: آنچه برای انقلاب اسلامی هم رخ داد از این قاعده مستثنا نیست؛ مردم برای حق قیام کردند و ایستادند و در این مسیر فشارهای متعدد را تحمل کردند. استکبار جهانی تاکنون بلاهای زیادی را بر سر این مردم انقلابی و مقاوم آورده است ولی تاکنون هرچه انقلاب پیش رفته، این پرچم برافراشته تر شده است.

مهدوی‌کنی با بیان اینکه امروز میدان جنگ ما با استکبار، جنگ اقتصادی شده است گفت: این جنگ از ابتدای انقلاب هم بوده است ولی امروز آن حلقه کمندی که از اول، برای انقلاب انداخته بودند محکم تر شده است. شدت این فشارهای اقتصادی حتی در دوران جنگ تحمیلی هم حس نمی‌شد ولی چند سالی است که مستکبران اکثر راه‌های تنفس کشور را مسدود کرده اند.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: حتی کسانی که پیش از این با ما همکاری می‌کردند، راههای همکاریشان را محدود ساختند و خیلی از کشورهایی که بعنوان متحدین ما بحساب می‌آیند، تعاملاتشان با ما را کم کردند. بعنوان مثال ۱۰ سال است که یک معامله موشکی با ما منعقد کردند اما انقدر اجرای قراردادشان را به تعویق انداختند که عملا امروز صحنه استفاده از آن موشک ها جمع شده است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: امروز خیلی از کشورها بعد از برجام، حتی آنهایی که ادعای همراهی با ایران برای مقابله با جبهه آمریکا را دارند، با ما معاملات بانکی انجام نمی‌دهند و به هر دلیلی و بهانه ای با فشار استکبار، محدودیت ایجاد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز مانور دشمنان در صحنه نظامی، اقتصادی، سیاسی و جنگ روانی همانند دوران صدر اسلام و در جریان جنگ احزاب ادامه دارد و خیلی از افراد را در داخل کشور متزلزل می‌کنند، گفت: در زمان جنگ احزاب عده ای نفوذی در میان مسلمانان بودند و افکار عمومی را نسبت به عواقب سخت مقابله با دشمن می‌ترساندند؛ امروز هم چنین افرادی در داخل کشور ما حضور دارند.

مهدوی‌کنی افزود: امروز آنچه بر مردم انقلابی ما فشار وارد می‌کند، جنگ نظامی نیست چرا که رزمندگان ما در اقصی نقاط جهان اسلام از موصل گرفته تا حلب و یمن در مقابل جبهه استکبار ایستاده اند و نیازی هم به کسی ندارند و علیرغم همه فشارهایی که وجود داشت پیروزی های بسیاری بدست آمده است.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: مشکلی که امروز در حال رخنه در درون جامعه ماست و برخی مومنین را هم متزلزل و دچار شبهه و گرفتاری می‌کند، فشار اقتصادی است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: امروز خیلی از مردم به زحمت زندگی می‌کنند و فشارهای اقتصادی بسیاری متحمل می‌شوند؛ در رابطه با این مساله اصلا نمی‌توان پرده پوشی کرد. ولی این گرفتاری ها همان وعده الهی است که می‌گوید ما شما را با مال و جان و امنیت تان آزمون می‌کنیم.

وی یکی از راههای دشمن برای از پا درآوردن انسان های مقاوم را در تنگنا قرار دادن آنها دانست و خاطرنشان کرد: خیلی ها اگر جانشان به مخاطره بیافتد برایشان راحت تر از این است که ببینند فرزندان و خانواده شان در مضیقه و تنگا قرار دارند زیرا تحمل محاصره های طولانی بسیار سخت است.

مهدوی‌کنی با تاکید براینکه قدرت حل مسائل سیاسی در کشور ما وجود دارد، گفت: این کشور بحران هایی همچون فتنه ۸۸ را به سلامت از سر گذراند زیرا با وجود محور قدرتمند ولایت فقیه در کشور این بحران و فتنه خنثی شد.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) تاکید کرد: امروز اگر مشابه فتنه ۸۸ در یکی از کشورهای همسایه رخ دهد، دولتشان به سرعت سرنگون می‌شود. البته عوارض آن فتنه هنوز در کشور وجود دارد ولی به هرحال نظام اسلامی سرافراز از آن حادثه بیرون آمد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه دشمنان راه فشار بر نظام اسلامی و صدمه زدن به ملت ایران را پیدا کرده اند و می گویند سخت ترین تحریم های تاریخ را علیه ایران اعمال کرده ایم، گفت: در روزهای گذشته مجددا برای ۱۰ سال دیگر تحریم های گذشته را تمدید کردند. البته امروز وعده هایی که برخی کشورها در رابطه با رفع تحریم ها و همکاری های مالی می‌زنند صرفا برای دلخوشی ماست اما طبق گفته رهبر معظم انقلاب حقیقت آن است که هرچه مشاهده می‌کنیم نقض عهد است.

وی افزود: آنچه باید توجه داشت این است که در این مسیر بازی دشمن نتواند ما را متاثر کند و یاران قدیمی انقلاب کم کم خودشان را از حرکت انقلاب کنار بکشند. امروز هدایت انقلاب در وجود تک تک مردم است چراکه مسیر انقلاب جدای از نظام اسلامی ایران، یک جریانی است که کل عالم را متاثر می‌کند. این جریان خودش را در عراق و سوریه نشان داده است.

مهدوی‌کنی با بیان اینکه باید روحیه انقلابی را در حوزه جنگ اقتصادی دشمن نشان دهیم، اظهار کرد: جریان مقاومت امروز در حوزه اقتصاد است و طبق گفته مقام معظم رهبری باید اقتصاد مقاومتی را ایجاد کرد؛ این یعنی گروه مقاومت باید اقتصاد متناسب با خودش را داشته باشد.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید بر فرهنگ مقاومت و فرهنگ اقتصاد اسلامی تکیه کنیم. علم وتکنولوژی باید از درون دست‌ها و فکرهای نیروهای مومن و پاک بیرون بیاید.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه کار کردن در جامعه باید تبدیل به ارزش شود، گفت: باید ریشه بیکاری در جامعه را بیابیم؛ امروز اکثر افراد دنبال کارهای پشت میز نشینی هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز اثرات سموم پول های نفت کم کم درحال بیرون رفتن از بدنه جامعه است. کجای دنیا انقدر با سرمایه ملی زندگی می‌کنند؟ کشورهایی همچون ژاپن و کره جنوبی با کار و تلاششان زندگی می‌کنند. بسیاری از کشورهای صنعتی نفت ندارند که بفروشند و بخورند.

مهدوی‌کنی اظهار کرد: امروز متاسفانه کار کشور بیشتر با پول نفت پیش می‌رود و اگر این پول نباشد متوجه خواهید شد که چه اتفاقی می‌افتاد. صنایع تولیدی ما بسیار اندک است و خیلی از همین صنایع تولید با پول نفت می‌چرخد.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) در پایان گفت: باید جوانان با استفاده از تجارب بزرگان برای پیشرفت و تعالی کشور آستین ها را بالا بزنند چراکه یکی از صحنه های جهاد و مبارزه با دشمن همین کار کردن و خنثی سازی حلقه فشار مستکبرین است

نظر شما