شناسهٔ خبر: 123241 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

محسن رضایی در برنامه تیتر امشب:

سیاست دوگانه آمریکایی‌ها نشان‌دهنده بلاتکلیفی آنها است/ تاریخ نشان داده غربی‌ها قابل اعتماد نیستند/ آمریکایی‌ها رویای انحلال سپاه را دارند

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیام نوروزی اوباما در کنار تهدیدهای آنها در خصوص آزمایش موشکی ایران نشان دهنده بلاتکلیفی آمریکایی هاست.

به گزارش «نماینده» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه سه شنبه سوم فروردین ماه در ارتباط مستقیم از مشهد با برنامه زنده "تیتر امشب " شبکه خبر ، با تبریک سال نو و نوروز و آرزوی سالی پر از شکوفایی اقتصادی و پیشرفت و سربلندی برای ملت ایران گفت: ملت بزرگوار ما به خوبی می دانند که ما مدت هاست با آمریکایی ها مسئله داریم و داریم دست و پنجه نرم می کنیم.  آنها حاضر نیستند که انقلاب ما را در عمل به رسمیت بشناسند. می خواهند ایران را در اختیار خودشان داشته باشند و به طور مداوم برای ما مزاحمت درست می کنند. منتهی به لطف پروردگار ما تا کنون در مبارزه ای که داشته ایم، سنگرهایی که متعلق به ملت خودمان بوده را فتح کرده ایم.
 

*سیاست دوگانه آمریکایی ها نشان دهنده بلاتکلیفی آنها است
فعلا آمریکایی ها با یک سیاست دوگانه جدیدی با ما وارد رویارویی شده اند. از یک طرف تهدید می کنند و از طرف دیگر پیام نوروزی می فرستند واظهار دوستی می کنند. بعضی ها معتقدند این یک سیاست است. اما درواقع نشانه بلاتکلیفی است. بدون هدف مشخصی و از روی بلاتکلیفی این رفتار دوگانه را پی گرفته اند . در عین حال آمریکایی ها با برنامه ریزی تهدیداتشان را ادامه می دهند. این برای اولین بار است که آمریکایی ها وارد این گونه تعامل دوگانه شده اند.
محسن رضایی گفت: برخی مباحث را برای مردم و جوانان باید باز کرد. جوانان ما بعضاً از سوابق خرابکاری های آمریکا مطلع نیستند. امروز بعضی ها می گویند چرا انقلابیون و رهبر بزرگوار نظام با آمریکایی ها سر جنگ دارند. به صراحت می گویم که ما دنبال جنگ نیستیم. ما با آمریکایی ها مبارزه می کنیم ولی قصد جنگ نداریم. تا زمانی که ظلم در دستگاه آمریکایی ها باشد ما با آمریکایی ها مبارزه می کنیم. 

*اگر آمریکایی ها با ما وارد جنگ بشوند کاری می کنیم سختی های جنگ ویتنام یادشان برود
سرلشکر رضایی در ادامه افزود : اگر آمریکایی ها وارد جنگ با ما بشوند چنان دفاعی می کنیم که سختی های  جنگ ویتنام هم از یادشان برود و برای همیشه بفهمند که ملت ایران در دفاع از خودش از یک قدرت بزرگی برخوردار است. ما مبارزه با آمریکا را تا زمانی که این تهدیدها،این فشارها و تحریم ها وجود داشته باشد  برای خودمان افتخار می دانیم. از ابتدای انقلاب تا الان ما سه اندیشه داشته ایم. اندیشه انقلابی، اندیشه غیر انقلابی و اندیشه ضد انقلابی. ضد انقلاب این هایی بودند که اسلحه می گرفتند و به خیابان ها می ریختند. اما گروه هایی هم در درون ما بودند که غیر انقلابی بودند. خطر غیر انقلابی ها کمتر از ضد انقلاب نبود. آنان مرتب تردید درست می کردند. اولین تردید را دیماه 57 درست کردند که به امام گفتند رژیم حاضر شده شورای سلطنت را جایگزین انقلاب کنند پس ما از این تصمیم استقبال کنیم. این افراد غیر انقلابی ها بودند  اول آقای بازرگان، سپس آقای بنی صدر هم به این اندیشه پیوست و بعد از آقای بنی صدر تا امروز افرادی را داریم که از گروه های انقلابی جدا می شوند و می روند در سنگر غیر انقلابیون و با تردید کشور را مواجه می کنند.  امروز حرف غیر انقلابی ها این است که شما اگر اقتصاد می خواهید باید برویم پیش آمریکایی ها. در آمریکا سرمایه و فناوری هست. ادعا می کنند اگر برویم نزد آمریکایی ها، ایران بهشت می شود. یکی باید به اینها بگوید پس چرا در دوران شاه ایران بهشت نشد. ملت ما انقلاب کرد چون بهشت نبود. ما ارتباط با آمریکا را پشت سر گذاشتیم. ملت ما می خواهد روی پای خودش بیایستد.


*انقلاب و انقلابی ها باید وارد اقتصاد بشوند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: غیر انقلابیون اجازه نمی دهند انقلاب وارد اقتصاد بشود. انقلاب وارد سیاست، دفاع و امنیت شده است و این عرصه ها را فتح کرده است  اما برخی  نمی گذارند انقلاب اسلامی وارد اقتصاد بشود. رهبری معظم انقلاب در این بیست سال، نه سال است که اقتصاد را در شعارهای سال قرار می دهند. امسال هم با چه حرارتی و امیدی اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند. 
رضایی در تبیین نگاه تردیدافکنان گفت: کسانی که تردید ایجاد می کنند من نمی گویم که خائن هستند ولی فکرشان و برداشتشان اشتباه است. رهبری انقلاب و نیروهای انقلاب برای رفع مشکلات اقتصادی برنامه دارند. در سیاست های اقتصاد مقاومتی من شاهد بودم که کلمه به کلمه آن  با کارشناسان دولتی و غیردولتی مشورت شده است . اگر به این 24 بند اقتصاد مقاومتی عمل بشود، نیاز به تسلیم شدن در برابر آمریکا نداریم که بازگردیم به دوران سیاه قاجار و پهلوی.
وی افزود: دوراهی کاذبی که روشنفکران غربی تبلیغ می کنند تسلیم در برابر آمریکا ویا پذیرفتن شرایط سخت وعقب ماندگی در کشور مشابه کوبا وکره شمالی است. ما این شرایط را در دوران جنگ هم داشتیم. می گفتند یا تسلیم شوید ویا جنگ بیست سال طول می کشد !درحالی که جنگ هشت ساله با آزاد سازی تمامی سرزمینهای اشغالی به نفع ما پایان یافت در کل جنگ از صد میلیارد درآمد هشت ساله کشور ، 22 میلیارد دلار را صرف جنگ کردیم. همه این اعتبار هم صرف جبهه ها نشده است. الان وضع خیلی بهتر از دوران جنگ است. منبع وامکاناتی که در کشور دربعد اقتصادی هست بهتر است. ما در زمان دفاع مقدس توانستیم در برابر دشمن مقاومت کنیم و سرزمین ها را آزاد کنیم و دشمن را تنبیه کنیم که تا سی چهل سال امنیت را تامین کنیم. الان 27 سال از جنگ گذشته حتی داعش نمی تواند به ما نزدیک شود. آن طوری که در بروکسل و پاریس دست به عملیات می زنند در ایران نمی توانند. این امنیت با دست خالی درست شده است. ما که می توانیم اتم را بشکافیم آیا نمی توانیم مشکلات اقتصادی مان را حل کنیم؟ نمی توانیم  صنعت کشاورزی مان بسازیم؟


*اقتصاد ایران در شرایط مبارزه با آمریکا باید شکوفا شود
این مسائل نشان می دهد که ما یا نخواسته ایم یا به طور جدی وارد  اقتصاد نشده ایم. می گویند صبر کنید تا مساله ما با  آمریکا حل بشود، حالا بیش از سی سال گذشته است و ما را بر سر دوراهی کاذب قرار داده اند . البته دوراهی واقعی این است که یا در مبارزه با آمریکا ریاضت به مردم بدهیم در حدی که غذا را جیره بندی بکنیم یا اینکه تهدید را تبدیل به فرصت کنیم ،  در همین حالی که در شرایط مبارزه با آمریکا هستیم  باید اقتصادمان را شکوفا کنیم. چطور می شود پهباد آر کیو آمریکایی را با مدرن ترین فناوری را دربیابان های طبس بگیریم و نمونه مشابهش را با مهندسی معکوس بسازیم ودر نیروهای مسلح برای دفاع از آن استفاده کنیم اما دانشمندان ما نمی توانند علمشان را به ثروت تبدیل کنند. این همه مقاله و دستاورد علمی را چرا تجاری نمی کنیم. چرا نمی توانیم مسائل فناوری  کشاورزی را تبدیل به وسیله و ابزارکنیم. باید این اشکال را بر طرف کنیم. وگر نه الان مقام معظم رهبری سیاست ها را ابلاغ کردند، دولت و مجلس و قوه قضاییه می گویند می خواهند سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم. باید به طور جدی عمل کنیم و از شعار دادن بپرهیزیم  و از این تهدید یک فرصت بسازیم و علم مان را در زمینه های مختلف تبدیل به ثروت برای مردم و شغل برای جوانان کنیم.

*در صورت رفتن اسد و گسترش ناامنی در سوریه ، کل منطقه دچار بحران می شود
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس گفت: کنار آمدن با آمریکا یک گام نیست. آنها می خواهند ما را گام به گام به وضعیت قبل از انقلاب برگردانند. به ما می گویند در مورد سوریه مذاکره کنیم. دوستان ما شرکت می کنند و نظام هم پذیرفته نمایندگان ایران در مذاکراتی که روسیه و چین و دیگر کشورها هستند، شرکت کنند. آمریکایی ها که در بن بست قرار گرفته اند به ما می گویند قبول کنید که آقای اسد باید برود. اگر آقای اسد برود و ناامنی گسترش پیدا کند کل منطقه دچار بحران خواهد شد.، ما می گوییم تروریست ها در مذاکرات نباشند. اما آنها می خواهند تروریست ها در مذاکره باشند، یعنی اگر چه داعش نیست اما النصره باشد. آنها می خواهند یک برجام دومی را در منطقه اجرا کنند. مذاکراتی که انتها ندارد و به تجزیه عراق و سوریه می انجامد. ملت ما نمی پذیرد. در گام بعدی می خواهند وارد مسائل موشکی بشوند. طوری  که رژیم صهیونیستی بتواند تهران را بزند اما ما موشکی برای جواب موشک آنها نداشته باشیم؟! کدام منطق این را می پذیرد؟ ما باید قدرت مقابله با تهدید ها را داشته باشیم. ما می گوییم اگر صداقت دارید بیایید کمک کنید ناامنی و موشک در منطقه نباشد و بمب های اتم اسرائیل هم از بین برود. یک طرفه که نمی شود. ما چطور اعتماد کنیم به شما و موشک هامان را محدود کنیم؟
 

*آمریکایی ها رویای انحلال سپاه را دارند!
 گام سوم شان که علایمشان را دیدیم این است که الگوی انقلاب را کنار بگذاریم. اسم اسلام را بردارید. این شکل اداره کشور را بردارید. حتی با خبر شده ایم که انحلال سپاه را دنبال می کنند. گفته اند اگر می خواهید به تجارت جهانی وارد شوید سپاه را منحل کنید! 
سرلشکر رضایی در ادامه افزود: ما باید  در اقتصاد به پیش برویم و به عنوان یک الگوی موفق باید پیشرفت کنیم. باید باور کنیم ما می توانیم اقتصاد را حل کنیم. 
استاد دانشگاه امام حسین  افزود: در نظریه گیم تئوری، سه نوع بازی است. بازی همکارانه، بازی رقابتی و بازی دشمنانه. "برد- برد" در شرایط بازی رقابتی و همکارانه امکان پذیر است. در موضع خصمانه و دشمنی ،  بازی برد- بردوجود ندارد تنها درشرایط خاصی امکان برد - برد وجود  دارد. آن هم در زمانی که طرف مقابل از روی ناچاری وناتوانی از موضع خصمانه وارد وضعیت رقابتی بشود. وقتی آمریکایی ها با ما رفتار خصمانه را کنار نگذاشته اند نمی شود اعتماد کرد. در مذاکرات دوازده سال پیش، آمریکا وارد مذاکره نمی شدند . وقتی غنی سازی را گسترش دادیم، آنها مجبور به مذاکره شدند. هسته ای البته استثنا بود. آنها اگر می توانستند بجنگند وارد جنگ می شدند. آقای ظریف و روحانی زحماتی کشیدند اما آمریکایی ها در شرایطی بودند که ناچار به مذاکره بودند.  در مساله سوریه بعضی می گویند این شرایط خاص وجود دارد. ما با آمریکایی ها مستقیم در موضوع سوریه مذاکره نمی کنیم چون شرایط برد -برد وجود ندارد.

* تاریخ نشان داده است غربی ها قابل اعتماد نیستند
 رضایی در خصوص پیام نوروزی رئیس جمهور آمریکا گفت: البته آقای اوباما روی دور مذاکرات سیاسی افتاده است. امروز در خیابان کوبا با عکس چگوارا عکس سلفی می اندازد و مذاکره را پیگیری می کند! ما کم مذاکره ندیده ایم. یاسر عرفات رابردند واشنگتن  و او مبارزه مسلحانه را کنار گذاشت. ولی امریکایی ها حتی انتخابات فلسطین  را که خودشان نظارت می کردند چون حماس برنده شد آن را باطل کردند تاریخ نشان داد که غرب قابل اطمینان نیست. آقای ترامپ در رقابت های انتخاباتی دارد ته دل سیاست مداران آمریکا را می گوید. اینکه باید مسلمانان را محدود کرد. خانم کلینتون دارد با سیاست مداری حرف هایی می زند. از منظری دیگر پیام نوروزی اوباما اعتراف دیگران به بزرگی ملت ایران و موفقیت هایش است. اما پشت این پیام صداقت نیست. آنها در کنگره می خواهند سر فرصت با برنامه موشکی ما مقابله کنند. این رفتار بلاتکلیفی آمریکا است. ماه ها و سالهای دیگر این را مشخص خواهد کرد.

نظر شما