شناسهٔ خبر: 106867 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

فاز اول فعالیت‌های کمیسیون ویژه برجام تا پایان شهریورماه انجام می‌شود

مهرداد بذرپاش43 عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان شهریورماه فاز اول فعالیت‌های کمیسیون ویژه برجام انجام می‌شود و در نیمه دوم مهرماه نیز فعالیت آن وارد فازهای دیگر می‌شود.

به گزارش «نماینده» مهرداد بذرپاش عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با حضور در تجمع دانشجویان مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تشکیل کمیسیون ویژه برجام در مجلس، اظهار داشت: هرچند این کار دیر انجام شد، اما بالاخره صورت گرفت، البته دلیل آن مسائلی بود که بین دولت و مجلس وجود داشت و اینکه دولت ورود مجلس به این مسئله را چندان قبول نداشت و عنوان می‌کرد این مسئله باید در دولت حل شود، اما با وجود اختلافات جدی کمیسیون ویژه برجام در مجلس تشکیل شد.

وی در همین زمینه افزود: از نظر آئین‌نامه داخلی مجلس، خانه ملت می‌تواند برای مسائل مهم و حساس کشور کمیسیون ویژه تشکیل دهد، بر همین اساس در بحث توافق هسته‌ای نیز کمیسیون ویژه‌ برجام مسئولیت بررسی این توافق‌نامه را به‌عهده گرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به برخی از دستورالعمل‌های تعیین شده برای کمیسیون در دومین روز برگزاری جلسه رسمی این کمیسیون، یادآور شد: اخباری درباره انجام برخی از موارد توافق‌نامه در سایت‌های هسته‌ای به برخی از نمایندگان رسیده بود که در این راستا قرار شد بازدید جدی از مراکز هسته‌ای صورت گیرد، به‌شکلی که حداقل در هفته چند بار سایت‌های هسته‌ای کشور بررسی و نتیجه آن اعلام شود.

بذرپاش ادامه داد: تیم‌های کارشناسی مختلف با حضور در کمیسیون برجام نظرات تخصصی خود را درباره متن تهیه شده به اعضای کمیسیون اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در ۵ محور فعالیت‌ها و دستورالعمل‌هایی برای کمیسیون برجام تعیین شده است، افزود: تا پایان شهریورماه فاز اول فعالیت‌های این کمیسیون انجام می‌شود و در نیمه دوم مهرماه نیز فعالیت آن وارد فازهای دیگر می‌شود تا اینکه بتوانیم اقتضای کار و جواب طرف غربی را داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه مجلس متشکل از ۲۹۰ نماینده با نظرات مختلف است، گفت: نمی‌توانیم توقع داشته باشیم در مجلس همه یک نگاه داشته باشند.

بذرپاش با اشاره به سفر وزیر امور خارجه انگلستان به ایران و توصیه به جدی گرفتن این سفر از سوی دانشجویان و دلسوزان نظام، گفت: وزیر امور خارجه انگلستان قبل از سفر به ایران در اظهار نظری اعلام کرده بود این توافق باعث تأثیرگذاری بر انتخابات آینده ایران به‌نفع جریان سیاسی خاصی خواهد شد، لذا این مسئله و اظهار نظرهای برخی از طرف‌های غربی را که از این جنس بوده باید جدی گرفت.

وی در همین زمینه گفت: رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه این کشور نیز پیش از این با بیان چنین مطالبی از سخنانی در حمایت و به‌نفع جریان سیاسی خاصی خبر داده بودند که این مسئله به‌دلیل دخالت در امور کشور بسیار مهم است و نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن گذشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه نگرانی‌هایی در مورد مسائل مختلف کشور وجود دارد که باید به آنها احترام گزارد، افزود: در هفته دولت به‌جای اینکه دنبال کار و تلاش و سازندگی باشیم شاهد ارائه مجوز به بی‌بی‌سی هستیم که اینها برای ما نگران کننده است، اما امیدواریم بررسی برجام در مجلس به سرانجام مطلوبی رسد.

بذرپاش در پایان گفت: دوستانی که امید بستند تا از این توافق با نزدیک شدن به فضای انتخاباتی، کشور را دچار فضای دوقطبی کنند که هر روز شاهد اظهاراتی در این خصوص هستیم نیز باید متوجه عملکرد خود باشند، زیرا این عملکرد آنها اذهان مردم را به‌جای توجه به امورات مهم معیشتی کشور به مسائل پیش پا افتاده و کم‌اهمیت جلب می‌کند.

نظر شما