شناسهٔ خبر: 105254 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جنتی: انتظار دارم تا پایان سال باز به مجلس بروم

علی جنتی/431 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعلام آمادگی وزارت ارشاد برای پاسخگویی به هرگونه شبهات و سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی سخن گفت.

علی جنتی که جمعه شب ۲۳ مرداد ماه در کنسرت مشترک ارکستر فیلارمونیک چین و ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت حضور یافته بود درباره حضور ارکستر چینی در کشورمان توضیح داد: خوشبختانه شاهد یک اجرای عالی از هنرمندان ایرانی و ارکستر فیلارمونیک چین بودم و می توانم بگویم که امشب آقای علی رهبری و نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران واقعا هنر خود را به درستی نشان داد. ضمن اینکه گروه چینی هم یک اجرای عالی را به مخاطبان ارائه کرد و همکارانم هم بر این نکته اذعان داشتند که اجرای پنجشنبه شب این ارکستر نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

وی افزود: اجرای این کنسرت مشترک سرآغاز ورود گروه‌های موسیقی مختلف و ارکسترهای خارجی به کشورمان است. اتفاقا بر همین اساس هم در آینده ای نزدیک ارکستری معتبر از کشور آلمان برای اجرای برنامه به تهران سفر می کند ضمن اینکه حضور چند ارکستر معتبر و صاحب نام اروپایی نیز در دستور کار ما قرار دارد که به زودی جزییات این سفرها به اطلاع مردم می رسد.

جنتی ابراز امیدواری کرد شرایط به گونه ای باشد که ارکستر سمفونیک تهران نیز بتواند در کشورهای اروپایی و آمریکایی برنامه های خود را اجرا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ  مبنی بر حضور وی در مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان درباره حاشیه های عرصه فرهنگ و هنر بیان کرد: از زمانی که من با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آشنا شدم، حاشیه های آن بیشتر از متن آن بوده و همواره درباره مسایل فرهنگی از جمله کتاب، فیلم، موسیقی، هنرهای نمایشی و حتی هنرهای تجسمی عده ای مخالف و عده ای هم موافق هستند. به هر حال اظهار نظر آزاد است. مواردی که هم اکنون در مجلس بحث می شود دربرگیرنده سوالات متعددی است.

جنتی در پایان عنوان کرد: این سوالاتی که به آن اشاره می کنم نه تنها از من بلکه از بسیاری از وزیران دولت یازدهم در طول ۲۲ ماه گذشته صورت گرفته است. فکر می کنم تاکنون بیش  از یک هزار و ۲۰۰ سوال از وزرای کابینه دولت یازدهم صورت گرفته که تعدادی از آنها در کمیسیون ها و تعدادی هم در صحن علنی بوده است. به هر حال من انتظار این را دارم که تا پایان سال باز به مجلس بروم و باز هم به دوستان در مورد سوالاتی که مطرح می کنند پاسخگو باشم. در این زمینه هم هیچ مشکلی ندارم.

نظر شما