شناسهٔ خبر: 101641 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نامه جمعی از نمایندگان مجلس به روسای قوای مقننه و مجریه

عکس نامه مهم نمایندگان جمعی از نمایندگان مجلس خطاب به رؤسای قوای مقننه و مجریه نامه مهمی نوشته اند.

به گزارش «نماینده» جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخصوص قطعنامه مطروحه در شورای امنیت سازمان ملل نامه ای نوشته اند. متن نامه شرح ذیل است:

 

بسمه تعالی

برادر ارجمند جناب آقای دکتر روحانی؛ رئیس جمهور محترم
برادر ارجمند جناب آقای دکتر لاریجانی؛ رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام اِشعار می­دارد:

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی که امضاکننده این نامه‌ایم وظیفه خود دانسته‌ایم نکات زیر را در خصوص قطعنامه‌ای که قرار است امروز، دوشنبه مورخ ۲۹/۴/۹۴ در شورای امنیت سازمان ملل به رأی گذاشته شود، متذکر شویم:

قانون حفظ و صیانت از دستاوردهای هسته‌ای که مفاد آن مورد تائید شما نیز هست و اخیراً به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و توسط رئیس محترم جمهور ابلاغ‌شده بر لزوم رعایت منافع و مصالح کشور و به‌ویژه رفع تحریم‌های ظالمانه و لزوم ادامه تحقیق و توسعه علمی و فنی و حفظ اسرار نظامی تأکید ورزیده است. مطابق این قانون و نیز اصول ۷۷، ۱۲۵ و ۱۷۶ قانون اساسی، هر متنی که برای دولت جمهوری اسلامی ایران تعهدآور باشد محتاج تصویب در مراجع قانونی کشور است. بدیهی است ازآنجاکه متن جمع‌بندی وین که به «برجام» موسوم شده و مبنای قطعنامه شورای امنیت است، هنوز در داخل کشور به تائید و تصویب نرسیده است، در صورت طی مراحل قانونی نیز حق هرگونه تحفظ و شرط در خصوص این قطعنامه برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ خواهد بود.

 

امضاکنندگان:
غلامعلی حدادعادل، علیرضا زاكانی، احمد توكلی، علیرضا مرندی، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، حسینعلی شهریاری، محمداسماعیل كوثری، علی‌اصغر زارعی، حسین نجابت، الیاس نادران، محمد دهقان، حجت‌الاسلام محمد آشتیانی، محمدحسین فرهنگی، سیدمسعود میركاظمی

نظر شما