شناسهٔ خبر: 101601 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شهیدی که کاپیتان تیم ملی فوتبال بود+عکس

 شهید رضایی مجد خاطرات و سرگذشت شهید رضایی مجد کاپیتان تیم ملی جوانان ایران توسط سیدمیثم موسویان نوشته شده و انتشارات روایت فتح آن را منتشر خواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، سید میثم موسویان نویسنده دفاع‌مقدس به نگارش کتاب خاطرات و سرگذشت «شهید رضایی‌مجد» بازیکن کاپیتان تیم ملی جوانان فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: کتاب شهید «رضایی‌مجد» خیلی اتفاقی به من سپرده شد و من خودم نقشی در این که موضوع را انتخاب کنم نداشتم و کتاب به من سفارش داده شد.

وی افزود: تحقیق و مصاحبه این کتاب با من نبوده و فقط نگارش را انجام دادم که این کار ۳ ماه به طول انجامید که پس از این مدت از بین ۶۰۰ صفحه مصاحبه که توسط موسسه روایت فتح انجام شده بود، ۱۵ داستان کوتاه در ارتباط با شهید «رضایی‌مجد» نوشتم و در قالب مجموعه «از چشم‌ها» منتشر خواهد شد.

این نویسنده در ادامه گفت: به نظرم داستان‌های مجموعه شهید رضایی مجد به صورت مستقل نیز قابلیت ادبی دارد و وجه ادبی آن بارز است و می‌تواند به صورت مستقل خوانده شود.

موسویان به شخصیت این شهید اشاره کرد و گفت: شهید رضایی مجد انسان حرفه‌ای در یک رشته ورزشی بود که واقعا برای خودم عجیب بود که چرا در مورد این شهید تا کنون کتابی منتشر نشده و وقتی مشغول مطالعه مصاحبه‌های این کتاب بودم برای خودم افسوس خوردم که چرا تاکنون این شهید را نشناخته‌ام.

او اضافه کرد: این شهید برای تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده بود و در آستانه عقد قرار داد با باشگاه پرسپولیس بوده، در حالی که امروز هر نوجوانی عکسی از یک فوتبالیست ملی را روی اتاق خود چسبانده ولی برای من عجیب بود که این شهید ناشناخته مانده است.

موسویان در پایان گفت: این کتاب را دو ماه پیش به روایت فتح سپردم و دیگر باید منتظر انتشار آن باشیم. همچنین کتاب شهید قهاری را نیز روایت فتح به من سپرده که در قالب مجموعه «از چشم‌ها» منتشر خواهد شد البته هنوز نگارش آن را آغاز نکرده‌ام.

بر اساس این گزارش شهید رضایی مجد در سال‌های ۶۱ و ۶۲ به همراه تیم ملی جوانان به ترتیب در رقابت‌های جام پادشاهی بنگلادش و مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در نپال شرکت داشت و موفق شد برای تیم ملی جوانان در مجموع ۱۵ گل به ثمر برساند.

این شهید والامقام در تیم‌های فوتبال نوجوانان آذر تهران، جوانان و بزرگسالان اکباتان و تهران جوان عضویت داشت و در سال ۶۵ به تمرینات تیم پرسپولیس دعوت شد ولی او با حضور در سپاهیان حضرت محمد (ص) ‌برای چهارمین بار راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد تا اینکه در دهم اسفند ماه ۱۳۶۵ در عملیات تکمیلی کربلای ۵ در منطقه عمومی شلمچه به فیض شهادت نائل شد.

نظر شما