شناسهٔ خبر: 97591 - سرویس جامعه

چقدر از رفتار و عملکرد پزشکان رضایت دارید؟ مشاهدات خود را با ما در میان بگذارید

پزشک وزیر بهداشت تصریح کرد: «مواردی از برخی پزشکان دیده‌ام که واقعاً خجالت کشیده‌ام. بخش مهمی از استیصال مردم در نظام سلامت به خاطر طمع، زیاده خواهی و منفعت طلبی برخی از ما پزشکان است» مشاهدات شما از مراجعه به مراکز درمانی تا چه حد حاشیه های پزشکی را تایید می کند؟

نماینده/ داستان پرغصه این سال های برخی پزشکان و بیماران، داستان دنباله داری شده است که گاهی به طنز و گاهی به جد، از زوایای مختلف ابراز می شود. اگرچه بخشی از جامعه پزشکی، سریال در حاشیه را برنتافت اما متأسفانه همه ما اگر پایمان به مراکز درمانی باز شده باشد، کم و بیش تجربه پخش زنده قسمتی از این سریال را داشته ایم. البته این موضوع به اشتباهات و سهل انگاری های پزشکی هم محدود نمی شود و این روزها تب پول دوستی، برخی پزشکان را نیز چنان مبتلا کرده که متأسفانه گویا بیماران را همچون اسکناس ها و نردبانانی بالقوه برای رسیدن به منافع خود می بینند...

با نگاهی منصفانه باید گفت جامعه پزشکی نیز جدا از سایر اصناف نیست و مانند همه مشاغل، غیرمتعهدانی در میان پزشکان نیز هستند که حاشیه ها را می سازند و این مهم به معنی نادیده گرفتن زحمات پزشکان نیست. پزشکانی که دعای خیر ملتی را سالها پشت سر دارند، در این صنف به وفور یافت می شوند. ولی شاید چون پزشکان به صورت مستقیم با جان مردم سروکار دارند و سوگندنامه بقراطشان از آنان قدیسانی در نگاه جامعه ساخته است، عدم تعهد در این صنف بیشتر به چشم می آید و تلخ تر نمود پیدا می کند.

اشاعه ویروس عدم تعهد در میان برخی پزشکان چنان فراگیر شده است که وزیر بهداشت در همایش راهکارهای ارتقای شأن جامعه پزشکی، بی پرده در این خصوص لب به انتقاد گشود و تصریح کرد: «مواردی از برخی پزشکان دیده‌ام که واقعاً خجالت کشیده‌ام. بخش مهمی از استیصال مردم در نظام سلامت به خاطر طمع، زیاده خواهی و منفعت طلبی برخی از ما پزشکان است، در حالی که ما پزشکان مردم را رها کرده‌ایم و فقط زیر یک سقف می نشینیم و از هم تعریف می‌کنیم»

دکتر قاضی زاده انصاف و رعایت حقوق شهروندی را گوهرهای نایاب این روزها خواند و اشاره داشت: «مطمئن باشید با آدرس های غلطی که به فارغ التحصیلان جدید داده ایم و گفته ایم اگر می خواهید پولدار شوید حتماً باید در این رشته‌ها تحصیل کنید، در آینده مشکلات بیشتری خواهیم داشت  «.

نظر شما در این خصوص چیست؟

مشاهدات شما از مراجعه به مراکز درمانی، بیمارستان ها، مطب ها، داروخانه ها و... تا چه حد حاشیه های پزشکی را تایید می کند؟

"طرح تحول نظام سلامت" تا چه اندازه توانسته دغدغه مردم را در این حوزه کاهش دهد؟

شما مخاطبان گرامی می توانید با ارسال مشاهدات و نظرات خود، ذیل این متن در این بحث مشارکت کرده و دیدگاه خود را با نماینده و خوانندگانش در میان بگذارید