شناسهٔ خبر: 97059 - سرویس سیاست

عباسی در گفتگو با«نماینده»:

استراتژی جبهه"یکتا" همسویی و همگرایی با اصولگرایان است/ انتخاباتی نیستیم و مشورتی با احمدی نژاد نکرده ایم

عباسی عضو هیئت مؤسس، جبهه یکتا، همسویی جبهه متبوعش با رئیس جمهور سابق را رد و تاکید کرد:استراتژی ما در انتخابات همسویی، همگرایی و دست یابی اصولگرایان به لیست واحد است.

محمد عباسی"عضو هیئت مؤسس جبهه یکتا" در گفتگو با خبرنگار «نماینده»، درباره تعامل جبهه متبوعش با اصولگرایان، اصولگرایی را گفتمان ارزشی ولایت مداری در ایران عنوان کرد و با اشاره به اینکه ترکیب جبهه یکتا نشان می دهد که این افراد به تفکر اصولگرایی اعتقاد دارند، گفت: این مجموعه با فردی مشورت نکرده است اما در عین حال در گفتمان اصولگرایی تعریف می شود از این رو دوستان خود را در جریان اصولگرایی به وحدت و انسجام دعوت می کنیم و ما هم تلاش خواهیم کرد در راستای وحدت و همگرایی حرکت کنیم.

** برای تشکیل"یکتا" مشورتی با احمدی نژاد نکرده ایم

وی درخصوص همسویی جبهه یکتا با محمود احمدی نژاد، اظهارداشت: از اینکه قاطبه این ترکیب در دولت های نهم و دهم بودند تردیدی نیست همچنین دولت سابق توسط این مدیران خدمات ارزنده ای انجام داده است و ارج می نهیم و ازآن تجلیل می کنیم ولی با رئیس دولت سابق(احمدی نژاد) و هیچ فرد دیگری برای تشکیل جبهه"یکتا" مشورت نشده است، دوستان مجموعه ای تشکیل داده اند که گفتمانی است و می خواهد مسیر کارامدی و تحول اهداف نظام را دنبال کند.

** دولت در سایه تشکیل نمی دهیم/ فریدون عباسی عضو موسس جبهه یکتا نیست

عضو جبهه یکتا همچنین درپاسخ به این سوال که فریدون عباسی اعلام کرده بود"جبهه یکتا برای انتخابات مجلس و حتی ریاست جمهوری برنامه دارد و به عبارتی دولت در سایه است"، افرود:بنده با آقای فریدون عباسی صحبت کردم، وی منظورش این نبود ضمن اینکه او عضو موسس این جمع نیست البته"یکتا" را تائید می کند ولی موسسین این مجموعه چنین پنداری ندارند.

عباسی اضافه کرد: ما باید در هربرهه از زمان به وظایفمان عمل کنیم، وظایف هم فقط به داشتن مناصب دولتی، وزارت و یا وکالت ختم نمی شود. می توان در هرجایگاهی که باشیم نقش آفرینی کرد.

**"یکتا" انتخاباتی نیست و بروحدت و همگرایی اصولگرایان تاکید دارد

وی در ادامه درباره اینکه"جبهه یکتا" در آستانه انتخابات مجلس اعلام موجودیت کرده و برخی از رسانه ها و فعالان سیاسی این جبهه را تشکل انتخاباتی معرفی کردند؟ پاسخ داد: خیر، چنین چیزی نیست. با اینکه ما به انتخابات نزدیک می شویم به ذهن ها خطور می کند، یکتا به دلیل انتخابات اعلام موجودیت کرده درصورتی که چنین نیست البته ما ملت شریف را به حضور گسترده در انتخابات دعوت می کنیم و خودمان هم حضور خواهیم داشت ولی فقط به خاطر انتخابات تشکیل نشده ایم.

عضو جبهه یکتا باردیگر تاکید کرد: ما اصولگرایان را برای رسیدن و دست یابی به طرح ولیست واحد در انتخابات دعوت و به همگرایی و انسجام توصیه می کنیم.

**شکل گیری ۶ کمیته تخصصی در جبهه "یکتا"

عباسی درپاسخ به این پرسش که دبیرکل و ساختار جبهه"یکتا" چه زمانی انتخاب خواهند شد؟ گفت: این جبهه در واقع یک گفتمان است و حزب نیست که بخواهد سایر ساختارها را شکل دهد البته در حال حاضر حدود ۶ کمیته تخصصی تشکیل شده است و این ۶ کمیته با حضور همین ترکیب و مدیران کشور شکل می گیرد تا بتواند به وظایفشان عمل کنند.

وی گفت: بعد از شکل گیری جامع تر شاید با نظر دوستان قالب و ساختار دیگری طراحی کنند.