شناسهٔ خبر: 96023 - سرویس سیاست

عباسی تشریح کرد؛

جبهه یکتا "کابینه در سایه است/ فعالیت جبهه در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری

عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ضمن تائید تشکیل جبهه یکتا به نحوه فعالیت های این جبهه در عرصه سیاسی کشور پرداخت و گفت: این جبهه برای این انتخابات برنامه‌هایی دارد، ما حتی درنظر داریم به انتخابات ریاست جمهوری آینده هم بپردازیم.

به گزارش نماینده فریدون عباسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره انتشار اخباری درباره شکل‌گیری حزب یا "جبهه یکتا" که مخفف "جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی" است، با تایید شکل‌گیری این جبهه اظهارداشت: "یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی" باید در وزارت کشور ثبت شده و مجوز بگیرد لذا فعلا نمی‌توان به "یکتا" عنوان حزب داد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که گفته شده اعضای کابینه محمود احمدی‌نژاد اعم از محمدنجار، طریقت‌منفرد، حاجی‌بابایی و  دانشجو  اعضای "جبهه یکتا" را تشکیل داده‌اند، گفت: آقایان طریقت‌منفرد و دانشجو در این جبهه حضور دارند، در مجموع اعضای این جبهه را افرادی تشکیل می‌دهند که سالها سابقه نمایندگی مجلس داشته، تعدادی از آنها وزیر و یا معاون رئیس‌جمهور بوده اند و در دستگاه قانون‌گذاری و اجرایی کشور فعالیت می‌کردند ولی در حال حاضر فعالیت حزبی و گروهی خاصی ندارند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی همچنین درباره اهداف تشکیل "جبهه یکتا" تصریح کرد: ما در این جبهه دور هم جمع شدیم تا یک ستاد مرکزی تشکیل داده و در رابطه با تمام مسائل  کشور اعم از سیاست خارجی و داخلی، بهداشت، اقتصاد و سایر حوزه‌ها فعالیت ‌کنیم و از آنجا که هر یک اعضای جبهه تخصصی دارند و می‌توان از تجربه این افراد در مسائل کشور استفاده کرد، قطعا "جبهه یکتا" خواهد توانست در این زمینه‌ها اثرگذار باشد.

عباسی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره فعالیت "جبهه یکتا" برای انتخابات سال جاری گفت: یکی از مسائل و موضوعات مهم کشور در سال جاری، انتخابات مجلس دهم است و جبهه یکتا هم برای این انتخابات برنامه‌هایی دارد، ما حتی درنظر داریم به انتخابات ریاست جمهوری آینده هم بپردازیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، جبهه یکتا را  "کابینه در سایه"خوانده و تصریح کرد: ما می‌خواهیم برنامه‌هایی را تدوین کرده و آنها را در اختیار مجریان فعلی کشور و یا حتی در اختیار مردم و بخش خصوصی قرار دهیم.

وی با اشاره به طرح برخی مسائل درباره شکل‌گیری چراغ خاموش جبهه یکتا هم گفت: شکل‌گیری این جبهه بصورت پنهانی نبوده چرا که اگر اینگونه بود‌، سخنی از آن به میان نمی‌آمد و رسانه‌ها به آن نمی‌پرداختند.