شناسهٔ خبر: 95762 - سرویس مجلس

در تذکر مجمع نمایندگان استان خوزستان به رئیس‌جمهور مطرح شد

تذکر برای افزایش فزاینده و غیرکارشناسی قیمت حامل‌های انرژی

مجلس 43 مجمع نمایندگان استان خوزستان به رئیس‌جمهور در خصوص افزایش غیرکارشناسی و فزاینده نرخ حامل‌های انرژی تذکر دادند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس(17خرداد94) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است.

محمدعلی مددی نماینده مردم میانه در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار توضیح علت عدم اجرای دستورات صادره از مقام وزارت و علت عزل و نصب‌های سیاسی بر حسب مدیران لایق در این وزارتخانه و همچنین در تذکری به وزیر نیرو خواستار توضیح علت عدم اجرای تعهدات دولت توسط وزارت نیرو و عزل و نصب‌های سیاسی و حذف مدیران لایق در این وزارتخانه شد.

قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار توضیح علت عدم بررسی وضعیت برخی مدیران نا کارآمد منابع طبیعی و آبخیزداری و عدم اجرای بندهای الف و ب ماده 143 قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص آب مورد نیاز کشاورزان شد.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان به وزیر آموزش و پرورش در مورد عدم وجود هماهنگی آموزش و زیرساخت‌های لازم برای اجرای نظام تحول آموزش و پرورش در گروه‌های اول دبیرستان و ششم ابتدایی تذکر داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی لزوم اقدام عملی برای جلوگیری از اشتغال غیرقانونی اتباع بیگانه و بی‌کار شدن اتباع ایرانی و نیز به وزیر کشور لزوم سامان‌دهی ورود و حضور غیرقانونی اتباع بیگانه در کشور را متذکر شد.

نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب و عزیز اکبریان نمایندگان ارومیه، تهران و کرج در تذکری به وزرای صنعت، اقتصاد و کار خواستار تسریع در تعیین مدیرعامل دخانیات کشور شدند.

ناصر سودانی نماینده مردم اهواز به وزیر امور خارجه لزوم رسیدگی به کم کاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان را متذکر شد.

علی نعمت چهاردولی نماینده مردم ملایر در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار توضیح علت عدم ارایه لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان و همچنین توضیح اقدامات انجام شده برای وضعیت معیشتی بازنشستگان فرهنگی شد.

سیدباقر حسینی نماینده مردم زابل در تذکری به وزیر کشور عنوان کرد: علت دشمنی و مخالفت شدید استاندار سیستان و بلوچستان با نیروهای کارآمد سیستانی و بی‌توجهی به تحقیر نیروهای بومی چیست و نیز موضع‌گیری غیرمنطقی استاندار در مقابل وزرا و معاونین رئیس جمهور در انتصابات  استانی و تلاش برای حمایت از جریانات افراطی در انتصابات را متذکر شد.

احمد سالک در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد: یکی از واجبات اسلام ناب محمدی موضوع امر به معروف و نهی از منکر است. با توجه به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر حتماً این قانون را ابلاغ کنید.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی و مهدی دواتگری نمایندگان شاهین‌شهر و مراغه به وزیر صنعت لزوم جلوگیری از خرید سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توسط صنایع خودروسازی را متذکر شدند.

مجمع نمایندگان استان خوزستان به رئیس‌جمهور در خصوص افزایش غیرکارشناسی و فزاینده نرخ حامل‌های انرژی تذکر دادند.

سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر کشور عنوان کرد: چرا حق دلسوزی و دفاع از منافع ملی را از ملت ایران سلب می‌کنید و در تذکری به وزیر امور خارجه گفت چرا بر ایجاد خلل و آسیب به امنیت کشور اصرار دارید؟