شناسهٔ خبر: 94249 - سرویس اقتصاد

نظر شما درباره تک نرخی شدن بنزین و حذف بنزین سهمیه ای چیست؟

بنزین/1 برخی معتقدند با توجه به افزایش ۴۳ درصدی قیمت بنزین برای کم مصرف ها، تک نرخی شدن بنزین به سود پرمصرف ها تمام خواهد شد. نظر شما در این زمینه چیست؟شما مخاطبان گرامی می توانید با ارسال نظرات خود، ذیل این متن در این بحث مشارکت کرده و دیدگاه خود را با نماینده و خوانندگانش در میان بگذارید.

نماینده/ بامداد روز جمعه اول خردادماه آن گونه که انتظار می رفت، مطابق هر ماه پیش نرفت و سهمیه ۶۰ لیتر بنزین ماهیانه خودروهای شخصی به کارت سوخت آنها واریز نشد؛ عدم واریزی که بی شک حکایت از تغییر و تحول در قیمت و سهمیه بنزین داشت. اگرچه در ابتدا اشکال نرم افزاری به عنوان بهانه ای برای عدم واریز اعلام شد، ولی شواهد حاکی از آن است که دولت برای جبران کسری منابع هدفمندی یارانه ها به دنبال حذف بنزین ۷۰۰ تومانی و در نهایت عرضه بنزین به صورت تک نرخی با قیمت ۱۰۰۰ تومان است.

در این خصوص ناصر رئیسی‌فر رئیس کانون کارفرمایان جایگاه‌داران سوخت کشور نیز در گفتگویی ضمن اشاره به اینکه هنوز خبری از جلسه هیأت دولت مبنی بر واریز سهمیه سوخت منتشر نشده است، گمانه ها را تایید و تصریح کرد: «بنزین تک نرخی می‌شود». و بعد از آن عباس کاظمی، معاون وزیر نفت به صراحت از تک نرخی و ۱۰۰۰ تومان شدن بنزین خبر داد و تصریح کرد که طبق تصمیم گرفته شده از پایان شهریور به بعد سهمیه‌های بنزین ۷۰۰ تومانی فاقد اعتبار خواهد بود!»

در خصوص تک نرخی شدن بنزین و عدم اعتبار سهمیه های باقی مانده در کارتهای سوخت نظرات بسیار است. در صورت اجرای این دستورالعمل و پایان سهمیه بندی و اعتبار کارت های سوخت، فلسفه ابتدایی سهمیه بندی و صرفه جویی در مصرف بنزین را به فراموشی سپرده و عده کثیری معتقدند تک نرخی شدن بنزین تنها به سود پرمصرف ها خواهد بود و در این میان کم مصرف ها با افزایش ۴۳ درصدی قیمت بنزین مواجه می شوند و حتی پرمصرف ها بر خلاف دستورالعمل های اقتصاد مقاومتی به مصرف بیشتر تشویق می شوند...

نظر شما در خصوص تک نرخی شدن بنزین و منتفی شدنِ عرضه بنزین با نرخ سهمیه بندی چیست؟

به نظر شما این رویه در نرخ تورم نیز اثر گذار خواهد بود؟

تک نرخی شدن بنزین به سود چه بخشی از جامعه تمام خواهد شد؟

در خصوص عدم اعتبار سهمیه بنزین در کارتهای سوخت تا پایان شهریور ماه چه نظری دارید؟

شما مخاطبان گرامی می توانید با ارسال نظرات خود، ذیل این متن در این بحث مشارکت کرده و دیدگاه خود را با نماینده و خوانندگانش در میان بگذارید.