شناسهٔ خبر: 93887 - سرویس مجلس

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس:

۷ هزار میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات فرهنگیان در نظر گرفته شده است‌

پول/2 عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: برای پرداخت مطالبات فرهنگیان مبلغ یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از قِبَل یک درصد از درآمدهای شرکت‌های سود ده و دو درصد بانک‌های دولتی برای فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

به گزارش نماینده رجب رحمانی درباره برنامه‌ها و اقدامات مجلس شورای اسلامی برای برطرف کردن مشکلات فرهنگیان با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی دو موضوع را به صورت جدی پیگیری کرده‌ایم، اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی فرهنگیان اختلاف پایه حقوقی آن‌ها با 24 دستگاه دولتی است که پایه حقوق معلمان از 24 دستگاه دولتی پایین‌تر است.

وی افزود: دستگاه‌های دولتی که دارای پایه حقوقی بیشتری نسبت به فرهنگیان هستند شامل وزارت نیرو، راه و شهرسازی، بانک‌های دولتی، وزارت نفت، شهرداری‌ها، کمیته امداد، بهزیستی، مناطق آزاد تجاری، گمرک، بنادر، سازمان مدریت و برنامه‌ریزی و غیره هستند.

عضو کمیسون تلفیق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در زمینه افزایش پایه حقوق معلمان از دولت درخواست داریم که در برنامه ششم توسعه که دولتمردان در حال تدوین آن هستند افزایش پایه حقوق فرهنگیان را اعمال کنند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی درباره راه‌حل‌های برطرف شدن مطالبات فرهنگیان خاطرنشان کرد: برای پرداخت مطالبات فرهنگیان مبلغ یک هزار و 700 میلیارد تومان از قِبَل یک درصد از درآمدهای شرکت‌های سود ده و دو درصد بانک‌های دولتی برای فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقرر شده تا تمامی دستگاه‌هایی که تا به امروز از پرداخت مالیات معافیت داشتند به جز آستان قدس رضوی مالیات خود را به آموزش و پرورش دهند که در صورت تحقق این امر سه هزار میلیاردتومان به درآمدهای آموزش و پرورش اضافه می‌شود.

وی افزود: 10 درصد از محل هدفمندی یارانه‌ها برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تعلق گرفته و 200 میلیارد تومان هم از محل ردیف بودجه وزارت دفاع به آموزش و پرورش اضافه شده است.

عضو کمیسون تلفیق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: 700 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات فرهنگیان در نظر گرفته شده که از این رقم 350 میلیارد تومان برای بازنشستگان، 200 میلیارد تومان برای نوسازی مدارس، 50 میلیارد تومان برای دانشگاه ورزشی و 100 میلیارد تومان هم برای کانون‌های پرورشی و ورزشی است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجموع مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق اقدامات مناسبی را برای حمایت از آموزش و پرورش و فرهنگیان انجام داده است.

منبع: تسنیم