شناسهٔ خبر: 93383 - سرویس سیاست

محسنی اژه‌ای: با متخلفین حتی اگر داخل دستگاه قضایی هم باشند، برخورد می‌کنیم

اژه ای/2 معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه هرکسی که بخواهد مفسده اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایجاد کند تا حد امکان و توان خواهیم ایستاد و انتقادها را هم قبول می‌کنیم، گفت: حتی در داخل قوه قضائیه نیز برخورد با متخلفین صورت می‌گیرد.

به گزارش نماینده حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای  کل سابق و فعلی دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت‌های مدیریتی حجت الاسلام شریفی در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: وی بیش از ۸ سال در استان مشغول به کار بوده و در این مدت تعامل خوبی در جهت آرامش و امنیت و انجام وظایف قضایی در آذربایجان شرقی داشته است.

وی افزود: حجت‌الاسلام شریفی در سطوح مختلف دستگاه قضایی انجام وظیفه نموده و امروز نیز در سنگر دیگری مشغول به کار خواهند شد و اکثریت قریب به اتفاق مدیران با نیتی الهی و با هدف خدمت تا آخرین نفس مشغول به خدمت هستند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین مظفری به سمت ریاست دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: وی نیز مراحل مختلف قضایی را پشت سر گذاشته و از تجربیات خوبی برخودار است و با نیروی جوان و با نشاط انجام وظیفه خواهد کرد.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه بر ضرورت استفاده معنوی از ایام ماه رجب تاکید کرد و گفت: روز گذشته عید مبعث بود و رسول گرامی اسلام(ص) در زمانی مبعوث شدند که جهان را ظلمت فرا گرفته بود.

وی تاکید کرد: جهالت و ظلمت به گونه‌ای شده بود که بسیاری از افراد به خوی ددمنشی گرفتار شده بودند و علاوه بر تجاوز به حقوق دیگران به حقوق خود نیز تجاوز کرده بود و انسانیت و عاطفه فراموش شده بود.

معاون اول قوه قضائیه گفت: زنده به گور کردن دختران نمونه کوچی از شرایط جامعه‌ای است که پیامبر در آن زمان مبعوث شدند و نبی مکرم اسلام انسانهایی را تربیت می کند که جهان را متحول می کند و عواطف و انسانیت به اوج می رسد.

وی افزود: البته درآن زمان نیز فراعنه و منافقین زمان که احساس کردند چپاولگری آنان به خطر افتاده در مقابل رسول خدا قیام کردند و مشکلات زیادی برای پیروان اسلام ایجاد کردند و مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها را به وجود آوردند.

محسنی‌اژه‌ای گفت: این انقلاب که نشات گرفته از بعثت است و امام راحل در شرایطی خاص انقلاب را به پیروزی رساند که جهان وابسته به دو قدرت شرق و غرب بود و امکان استقلال وجود نداشت.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد:  امام با اتکا به خدا و مردم تابوی وابستگی به شرق و غرب را شکست و شاه پشتیبانی شده از سوی استکبار هرگز شکست در برابر امام راحل را پیش‌بینی نمی‌کرد و در این شرایط کسانی که مطامع آنان به خطر افتاد ساکت ننشستند.

وی افزود: چندین کودتا در کشور رخ داد و احزاب مختلف تجهیز شده و به جان مردم افتادند و بسیاری از بزرگان ترور شده و به خاک وخون کشیده شدند.

محسنی‌اژه‌ای گفت: ایستادگی و مقاومت در برابر مظاهر دنیای شرق و غرب افتخار انقلاب و امام راحل است ولی امروز نیز عده ای پیدا شده اند که فکر می‌کنند گشایش این کشور سازش با غرب است.

وی تاکید کرد: تجربه ۳۶ ساله کشور نشان داده که هر جا در برابر غرب کوتاه آمده ایم آنان ۱۰ برابر پیشروی کرده‌اند و متاسفانه عده‌ای تلاش برای برقراری ارتباط با آمریکا را افتخار خود می‌دانند و سئوال اینجاست که مگر می‌توان با شیطان کنار آمد و به شیطان اعتماد کرد.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: مردم با حرکت در پشت ولایت فقیه و  با پرداخت هزینه مسیر سربلندی را طی کرده‌اند و در نزد تاریخ آینده نیز سربلند هستیم و یک ملت با وحدت و بصیرت و ایستادگی در برابر استکبار ایستاده است.

معاون اول ‌قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه نیز از اول انقلاب در برابر گروهک ها و متجاوزان ایستاده است و امروز نیز قوه قضائیه مصمم است و با وجود کمبودهای امکانات مختلف در برابر هر متجاوز و مفسدان خواهیم ایستاد.

وی گفت: هرکسی که بخواهد مفسده اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایجاد کند تا حد امکان و توان خواهیم ایستاد و انتقادها را نیز قبول می‌کنیم و مصمم هستیم با تمام مفسدین بدون توجه به جایگاه آنان برخورد کنیم.

محسنی‌اژه‌ای افزود: به مصادیق  برخورد دستگاه قضایی در سال‌های اخیر توجه کنیم که بدون توجه به ثروت و موقعیت فرد رسیدگی‌ها صورت می‌گیرد و حتی در داخل قوه قضائیه نیز برخورد با متخلفین صورت می‌گیرد. منکر کمبودها نیستیم اما با تمام توان سعی می‌کنیم که در عرصه برخورد با تخلف‌ها با جدیت عمل کنیم.