شناسهٔ خبر: 91818 - سرویس مجلس

حجت الاسلام ابوترابی فرد:

جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای مسلمان منطقه پیام آور امنیت است

ابوترابی فرد43 نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای مسلمان منطقه پیام آور امنیت است.

به گزارش نماینده حجت الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی فرد ظهر یک شنبه در نشست شورای اداری شهرستان مراغه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از اقتدار دفاعی و امنیتی ویژه ای برخوردار است، افزود: آمریکا با وجود اینکه دو دهه اعلام می کند که گزینه های مختلفی روی میز است، در سایه قدرت دفاعی بازدارنده جمهوری اسلامی جرئت حمله به ایران را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما هم اکنون از بالاترین سطوح امنیتی برخوردار است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای مردم خودمان بلکه برای ملت های عراق و سوریه و سایر ملت های منطقه پیام آور امنیت است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه خلع سلاح هسته ای در جهان اراده جمهوری اسلامی است، گفت: هم اکنون انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان از جایگاه بسیار فاخر و ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد سپس به مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه ۱+۵ اشاره کرد و افزود: امروز در سایه قدرت سیاسی نظام جمهوری اسلامی، کشورهای بزرگ دنیا که خود را کدخدای جهان می دانند با رعایت ادب و تکریم مسئولان، دولت و ملت جمهوری اسلامی پای میز مذاکره می نشینند که این نشانگر قدرت و جایگاه بالای کشورمان در جهان است.

وی با بیان اینکه درخشش قدرت سیاسی کشورمان در صحنه بین المللی و در مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۱+۵ برای جامعه جهانی امری مسلم است، ادامه داد: کشورهای غربی پس از سالها، در برابر قدرت مقاومت مردم ایران در برابر تحریم ها، مدیریت مدبرانه و آگاهانه رهبر معظم انقلاب و مصلحت جویی مصالح ملت ز سوی ایشان، ناچار به مذاکره شدند.

نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه مسئولان کشورمان در کشور و نیز تیم مذاکره کننده تلاش می کنند تا ایران هسته ای در جهان به تثبیت برسد و غرب بداند که ما به کلاهک هسته ای نیاز نداریم، گفت: اراده قویدولت و مجلس با همراهی ملت ایران این است که مذاکرات و حرکت ها در چارچوب ارایه شده توسط رهبر معظم انقلاب به پیش رود.

منبع: مهر