شناسهٔ خبر: 89843 - سرویس جامعه
منبع: تسنیم

انتقال فرهنگیان به تهران ممنوع شد

معلم 43 پیش نویس شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان ابلاغ شده است که بر اساس این شیوه نامه نقل و انتقال به کلان شهر تهران در تمام رشته‌ها ممنوع است همچنین در این شیوه‌نامه شرایط انتقال دائم و موقت اعلام شده است.

به گزارش نماینده، مسعود ثقفی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان به اداره آموزش‌ و پرورش شهر تهران رسیده است، ‌ اظهار داشت:‌ طبق شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان همانند سال‌ گذشته نقل و انتقال نیرو به کلان شهر تهران ممنوع است.

در شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان آمده است:‌ تسریع و تسهیل امور مرتبط با انتقال کارکنان، رفع کمبود و توازن نیروی انسانی مناطق آموزشی، ایجاد زمینه مساعد برای استفاده بهینه از نیروی انسانی و افزایش میزان سطح رضایت شغلمی معلمان از اهداف این شیوه نامه است.

در بخش ضوابط و مقررات عمومی شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان آمده است:‌ انتقال تمام کارکنان رسمی و پیمانی واحدهای آموزشی برابر ضوابط و مقررات این شیوه‌نامه انجام خواهد گرفت.

متقاضیان انتقال برون استانی در صورت دارا بودن شرایط این شیوه نامه می‌توانند با مراجعه به سایت نقل و انتقال نسبت به ثبت درخوسات خود اقدام کنند.

تبصره:‌تعیین و تدوین ضوابط و مقررات نقل و انتقال درون استانی بر اساس نیاز اعلام شده مناطق به عهده اداره کل آموزش‌وپرورش استان مربوطه خواهد بود.

انتقال به کلان‌شهر تهران در تمام رشته‌‌ها ممنوع است.

انتقال متقاضیان منوط به عدم نیاز در مبدا و نیاز در مقصد است. بنابراین جداول نیاز و عدم نیاز توسط معاونت پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی تکمیل و در سامانه اعمال خواهد شد.

مدیران، معاونین واحدهای آموزشی و پرورشی و نیروهای شاغل در پست‌های اداری متقاضی انتقال باید در رشته تدریس اصلی خود قبل از انتصاب فعلی درخواست انتقال کنند.

** شرایط و ضوابط انتقال دائم:‌دارا بودن حداقل ۵ سال سابقه خدمت در آموزش‌وپرورش تا تاریخ ۳۱ شهریور به موجب حکم کارگزینی برای مستخدمین رسمی و پیمانی.

تبصره:‌مدت سوابق خدمت حق التدریس، ‌نهضت سوادآموزی، سایر دستگاه‌‌ها، تحصیل فارغ التحصیلان، مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر، ‌ خدمت نظام وظیفه و قرارداد کار معین جزء سابقه خدمت موضوع بند فوق الذکر محسوب نخواهد شد.

نداشتن تعهد خدمت به منطقه مبداء.

افرادی که در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ از یک استان به استان دیگر به صورت دانم (قطعی) منتقل شده‌‌اند، مجاز به تکمیل فرم‌های انتقال نمی‌باشند.

مامورین در دستگاه‌ها، ‌مدارس خارج از کشور و همکارانی که در حالت مرخصی هستند، در صورت ارائه تقاضای انتقال می‌بایست با رعایت ضوابط و مقررات این شیوه نامه نسبت به تکمیل فرم در سامانه مربوط اقدام کنند.

پذیرش انصراف از انتقال بعد از اعلام نتایج مجاز نخواهد بود، ‌بنابراین متقاضیان انتقال می‌بایست قبل از ارائه درخواست تمام جوانب امر را در محل درخواست خود بررسی کنند تا پس از انجام مراحل انتقال با مشکل مواجه نشوند.

تبصره: در شرایط بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر، ‌موضوع انصراف از انتقال صرفاً تا قبل از صدور حکم انتقال و پس از طرح در کمیته برنامه ریزی ادارات کل مقصد و مبدا به نحوی که موجب اختلال در ساماندهی نیروی انسانی نشود، ‌قابل بررسی و اقدام خواهد بود.

** شرایط و ضوابط استثناء دائم

انتقال مشمولین این بخش به شرط دارابودن حداقل ۲ سال سابقه خدمت تمام وقت در آموزش و پرورش تا تاریخ ۳۱ شهریور براساس آخرین حکم کارگزینی(با رعایت تبصره بند ۱۰۱ بخش اول شیوه‌نامه) به جز به کلان شهر تهران امکان پذیر خواهد بود.

یادآوری: مسئولیت بررسی مدارک استثناء و تأیید آن به عهده آموزش و پرورش منطقه مبدأ می‌باشد(بدیهی است پس از اعلام نتیجه و ارسال مدارک انتقال فرد نه مقصد، در صورت عدم تأیید مدارک استثناء از سوی آموزش و پرورش منطقه مقصد، انتقال متقاضی کان لم یکن تلقی خواهد شد.)

** مشمولین بخش استثناء عبارتند از: جانبازان ۲۵ درصد به بالا و فرزند جانبازان ۷۰ درصد به بالا، با ارائه مدارک و مستندات از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران.

همسر جانبازان در صورت تغییر محل اشتغال جانباز با ارائه تأییدیه از مراجع ذیصلاح به استناد ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان(بدون شرط سابقه).

آزادگان و همسر آنان با ارائه مدارک و مستندات تأیید شده از سوی بنیاد شهیدو امور ایثارگران.

پدر، مادر، همسر و فرزند شهید و جاویدالاثر با ارائه مدارک و مستندات تأیید شده از سوی بنیاد شهید وامور ایثارگران.

حافظین ۲۰ جزء از قرآن کریم با تأیید اعتلای قرآن استان مبدأ(یکبار در طول خدمت).

زنان فرهنگی که از سه سال انتقال موقت یا مرخصی بدون حقوق به علت عدم تحقق انتقال به تبعیت از اشتغال یا محل سکونت همسر استفاده نموده‌اند. (با حداقل ۵ سال سابقه خدمت).

متقاضیانی که از سه سال انتقال مقوت با تأیید کمیسیون پزشکی استان به دلیل بیماری استفاده نموده‌اند.

متقاضیانی که دارای فرزند معلول حسی، حرکتی و ذهنی می‌باشند در صورت ارائه مدارک معتبر از مراجع ذیصلاح، مشروط به عدم وجود مراکز آموزش کودکان استثنایی در منطقه محل خدمت.

زوج فرهنگی متقاضی انتقال به محل خدمت همسر فرهنگی خود(جهت مناطق مورد نیاز در استان مقصد) به شرط عدم تعهد.

متقاضیانی که همسر آنان از نیروهای نظامی و انتظامی بوده و همسر وی براساس امریه، بدون درخواست خود به‌صورت اجباری از تاریخ ۹۳.۰۷.۰۱ به بعد به استان دیگر منتقل شده است.

۲-۱۱-همکارانی که متقاضی انتقال از منطقه توسعه یافته یک استان به منطقه کمتر توسعه یافته استان دیگر می‌باشند(موضوع بخشنامه شماره ۷۱۰/۴۶ مورخ ۸۸/۱۱/۱۹).

** شرایط و ضوابط انتقال موقت:‌ انتقال مشمولین این بخش به شرط دارا بودن حداقل دو سال سابقه خدمت تمام وقت در آموزش‌‌وپرورش تا تاریخ ۳۱ شهریور بر اساس آخرین حکم کارگزینی به جز به شهر تهران امکان پذیر خواهد بود.

قابل ذکر است افرادی که دارای تعهد خاص خدمتی باشند در صورت موافقت با انتقال موقت آنان مدت انتقال موقت از مدت سنوات تعهد خاص خدمت آنها کسر نمی‌شود و این افراد موظف به انجام تعهد در مبدا خدمتی هستند.

مشمولین این بخش عبارتند از:‌مستخدمینی که در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در دانشگاه‌های دولتی غیر از دانشگاه پیام نور با ارائه مدارک مستند متقاضی انتقال به استان محل تحصیل می‌باشند.

همسر همکاران فرهنگی که به جهت ادامه تحصیل، ‌انتقال موقت یا مامور به تحصیل مشمولین تبصره ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری می‌شوند.

متقاضیانی که با تایید کمیسیون پزشکی استان برای درمان بیماری حاد خود، همسر یا فرزند نیاز به تغییر محل جغرافیایی به یکی از مناطقی که امکان مداوا مهیا باشد.