شناسهٔ خبر: 88913 - سرویس مجلس
منبع: فارس

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس:

هیأت رئیسه هنوز طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را نپذیرفته/ ممنوعیت واگذاری مدارس دولتی به افراد در سال ۹۴

نقوی حسینی 43 رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، در سال ۹۴ واگذاری مدارس دولتی به افراد را نخواهیم داشت.

به گزارش نماینده سیدحسن نقوی حسینی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در گفت و گو با خبرگزاری فارس در خصوص «واگذاری مدارس دولتی به مؤسسان مدارس غیر دولتی»، افزود: طبق قانون اساسی، آموزش و پرورش تا پایان دوره متوسطه رایگان است و باید دولت خدمات رایگان آموزشی در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه البته این به معنای نادیده گرفتن مشارکت و کمک مردم در آموزش و پرورش نیست، گفت: به همین جهت به مدارس غیردولتی مجوز داده شد تا به کمک دولت بیایند، ‌اما مردم ملزم به ثبت نام در آن مدارس نیستند و همیشه آموزش و پرورش رایگان در اختیار مردم هست.

نقوی حسینی یاد آور شد: اتفاقی که اخیرا افتاده و سال گذشته دنبال شد، این بود که متأسفانه آموزش و پرورش برخی مدارس دولتی و نحوه آموزش دانش‌آموزان آن مدرسه را به افراد واگذار کرد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار داشت: این خسارت بار بود، به این جهت که فردی که مدرسه را اجاره می‌کند و با درآمدی که به عنوان سرانه در اختیارش قرار می‌گیرد و می‌خواهد مدرسه را اداره کند، شاخص‌های آموزش و پرورش را نادیده می‌‌گیرد.

وی اضافه کرد: برای نمونه فهرستی از معلمان مدارس واگذار شده را داشتیم که ۶ معلم دوره ابتدایی، مدرک دیپلم داشتند؛ مدیر مدرسه برای کاهش هزینه‌، افرادی را به کار می‌گیرد که نه تربیت معلم رفته‌اند و نه مدرک‌شان مناسب با تحصیل است و این بسیار خسارت‌بار بود.

*در سال ۹۴ واگذاری مدرسه به افراد نداریم

نقوی حسینی ادامه داد: به همین جهت مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۹۴ دیگر این اجازه را به دولت نداد؛ یعنی این تبصره را که به دولت اجازه این کار را می‌داد، حذف کرد و در سال ۹۴ واگذاری مدارس دولتی به افراد را نخواهیم داشت.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در خصوص موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش افزود: آخرین اخبار استیضاح این است که نمایندگان استیضاح کننده بر نظر خود پابرجا هستند؛ اما هیأت رئیسه مجلس هنوز طرح استیضاح را نپذیرفته و اعلام وصول نکرده است.