شناسهٔ خبر: 88356 - سرویس سیاست

فروزنده:

ابعاد بیانیه لوزان باید روشن شود/ چه تضمینی برای رفع تحریم‌ها وجود دارد

لطف الله فروزنده/431 سخنگوی جمعیت ایثارگران از نقاط ضعف توافق لوزان را ابهامات موجود در آن برشمرد و گفت: بازرسی‌ها باید فقط در سطح هسته‌ای صورت گیرد نه اینکه امنیت و استقلال ما را زیر سوال ببرد و تیم مذاکره کننده باید این موضوع را روشن‌تر کند.

به گزارش نماینده لطف‌الله فروزنده عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌گو با فارس، با اشاره به توافق لوزان اظهار داشت: آنچه در این توافق برای ما مستند است اظهارات تیم ایرانی و رئیس‌جمهور است هرچند که این سخنان با اظهارات مقامات آمریکا تفاوت دارد.

فروزنده با بیان اینکه ابعاد این توافق باید روشن شود ادامه داد: مهم این است که حق غنی‌سازی ما را به رسمیت بشناسند، مطابق نیازها تولید داشته باشیم و تحقیق و توسعه را نیز ادامه دهیم که تیم ایرانی مدعی است این موارد ادامه دارد.

این فعال سیاسی از نقاط ضعف توافق لوزان را ابهامات موجود در آن برشمرد و گفت: بازرسی‌ها باید فقط در سطح هسته‌ای صورت گیرد نه اینکه به‌گونه‌ای باشد که امنیت و استقلال ما را زیر سوال ببرد از این رو تیم مذاکره کننده باید این موضوع را روشن‌تر کند.

وی ضمن قدردانی از زحمات تیم مذاکره‌کننده ایرانی و اعلام اعتماد کامل به آنها تصریح کرد: اگر تحریم‌ها بر خلاف آنچه اوباما و کری از لغو گام‌به‌گام آن سخن گفتند به طور یکجا برداشته شود، قدم خوبی در مذاکرات برداشته شده است.

فروزنده به تفاوت متن ایران و آمریکا در توافق لوزان اشاره کرد و گفت: این نشان می‌دهد آمریکا دست از حقه‌بازی برنداشته است و ما صحبت‌ها و مواضع تیم ایرانی را قبول داریم بنابراین باید به این سوال جواب دهند که چه تضمینی وجود دارد که اگر ما همه این کارها را انجام دادیم تحریم‌ها برداشته شود؟