شناسهٔ خبر: 86461 - سرویس جامعه
منبع: مهر

عثمانی در نطق میان دستور مطرح کرد:

نظام رتبه بندی معلمان فانتزی و برای عده ای خاص است

قسیم عثمانی43 نماینده مردم بوکان با انتقاد از حاد شدن مشکلات معیشتی معلمان،گفت:طرح رتبه بندی معلمان یک طرح فانتزی است که تنها عده محدودی ازآن بهره مند می شوند ولازم است دولت لایحه بهبود معیشت فرهنگیان را ارائه کند.

به گزارش نماینده به نقل از  مهر، محمد قسیم عثمانی در جلسه علنی امروز و در نطق میان دستور خود با تبریک پیشاپیش سال جدید به ملت ایران و نمایندگان مجلس، اظهار داشت: از قوه قضائیه به دلیل برخورد با رحیمی ها، هاشمی ها و سایر آقازاده ها تشکر می کنم.

وی ادامه داد: لازم می دانم که رفتار سخیف و وحشیانه عده ای ناشناس را در حمله به همکارمان آقای مطهری در شیراز محکوم کنم و ضروری است که هر چه سریعتر این افراد شناسایی و معرفی شوند تا کسی جرأت حمله به نمایندگان مردم را نداشته باشد.

عثمانی در ادامه با اشاره به تشدید مشکلات معیشتی فرهنگیان و به ویژه بازنشستگان، تاکید کرد: دولت باید هر چه سریعتر فکری به حال فرهنگیان کند؛ دولت و مجلس در شناخت نقش و جایگاه معلمان متفق القول هستند اما در عمل کاری نمی شود و فرهنگیان نیز از تقدیس و تکریم زبانی و عمل نشدن به وعده ها خسته شده اند.

نماینده مردم بوکان در مجلس اظهار داشت: معلمی که زندگی خود و فرزندانش تامین نیست، در هنگام نوشتن معادلات بر روی تخته از نامعادلات زندگی خود رنج می برد.

عثمانی با اشاره به اعلام دولت برای ارائه لایحه نظام رتبه بندی معلمان به مجلس تصریح کرد: انتظار این است که دولت هر چه سریعتر نسبت به ارائه لایحه بهبود معیشت معلمان اقدام کند، نه اینکه با رتبه بندی بر معیشت آنها سرپوش بگذارد.

نظام رتبه بندی معلمان فانتزی است و تنها عده ای خاص از آن بهره مند می شوند

این نماینده مجلس در ادامه با انتقاد از محتوای نظام رتبه بندی معلمان، گفت: این طرح یک طرح فانتزی است که تنها عده محدودی از معلمان که درد معیشت ندارند و از حقوق معلمی ارتزاق نمی کنند، می توانند از آن بهره مند شوند؛ قدم اول برای بهبود فضای آموزش و پرورش رفع تبعیض ها و کم توجهی هاست و تا این قدم برداشته نشود هیچ طرحی مورد استقبال آنها قرار نمی گیرد.

وی ادامه داد: معلمان خود را با شاگردانشان که کارمند بانک و نماینده مجلس و وزیر و وکیل می شوند، مقایسه می کنند و از تبعیض ها به ستوه آمده اند و انتظار دارند که یک بار برای همیشه این مسئله حل شود؛ پیش شرط لازم برای انجام کارهای پژوهشی و علمی توسط معلمان، رفع این مشکلات است.

نماینده مردم بوکان در ادامه خطاب به دولت و وزارت آموزش و پرورش گفت: آیا خبر دارید که بسیاری از فرهنگیان به خاطر گرانی بیمه طلایی و هزینه های آن از بیمه شدن خود و خانواده هایشان انصراف داده اند!؟ آیا دولت درک نمی کند که حقوق یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی حتی کفاف پرداخت عیدی خانواده فرهنگیان و عروس و دامادها و نوه های آنها را نمی کند!؟ آیا دولت ها نمی دانند که وقتی حقوق کارکنان را ۱۰ درصد افزایش می دهند، ۱۵ درصد به قیمت کالاها و خدمات افزوده می شود و اینها فشار را بر فرهنگیان بیشتر می کند!؟

عثمانی در پایان تاکید کرد: انتظار این است که دولت هر چه سریعتر لایحه مناسبی را برای بهبود معیشت آنان و جهش وضعیت معیشتی آنها به مجلس ارائه کند.