شناسهٔ خبر: 84823 - سرویس سیاست

قالیباف:

مذاکره بدون مبارزه ذلت است

قالیباف شهردار تهران با اشاره به فرهنگ دفاع مقدس گفت: مذاکره بدون مبارزه ذلت است.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، محمد باقر قالیباف در یادواره شهدای فاطمیون خیبر که با محوریت شهیدان سردار ابوالفضل رفیعی و رمضانعلی عامل در مجتمع جامعه الحسین مشهد برگزارشد، اظهار کرد: راه مذاکره از مبارزه می گذرد و این فرهنگ دفاع مقدس است و اگر امروز خاطره‌ای تعریف می شود از اینجا شکل گرفته است.

شهردار تهران با اشاره به سبک زندگی در دوران دفاع مقدس گفت: نقل خاطرات و یاد دوران دفاع مقدس هم برای نسل جدید موثر است و هم برای ما.

وی با اشاره به اینکه جبهه حاکم جبهه اسلام است، ادامه داد: فرقی نمی‌کند که جبهه، جبهه اسلام باشد اگر باورهایمان الهی و هدف هایمان منطبق بر قرآن و فرهنگ ائمه(ع) نباشد موفقیتی حاصل نمی شود.

قالیباف افزود: اگر منطبق بر قرآن و فرهنگ ائمه(ع) حرکت کنیم هرچه قدر هم که سختی بکشیم در پایان پیروزی، سربلندی و عزت حاصل می شود.

شهردار تهران با اشاره به عملیات‌های دوران دفاع مقدس گفت: عملیات‌های دوران دفاع مقدس با هیچ کدام از قوانین دانشکده‌ها و دپارتمان‌های نظامی دنیا همخوانی نداشت، امام (ره) روزی که جمله راه قدس از کربلا می‌گذرد را به زبان آورد در این میان برخی به مخالفت پرداختند و برخی دیگر که توانایی مخالفت را نداشتند در دل نیشخندی به این سخن زدند.

وی گفت: امروزه ما شاهد انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و باورهای اسلامی هستیم که برخواسته از فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) بوده است و در راه قدس نیز از بلندی‌های جولان و از کنار اسرائیل با قدرت عبور می‌کند.

شهردار تهران با اشاره به مسئله غزه و اعمال نفوذ کشورهای غربی در آن گفت: یادمان نرفته که همین چند سال پیش درخیابان‌های تهران کسانی بودند که می‌گفتند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، اما امروزهمان افراد خودشان اظهار ندامت و پشیمانی می کنند.

قالیباف با اشاره به مسائل اقتصادی کشورمان تصریح کرد: چندی است که برخی موضوعات اقتصادی ما را اذیت می‌کند و ما منکر آن نیستیم، اما باید در این باره به این موضوع توجه داشته باشیم که روزی دهنده خداوند است، ما باید به تلاش و فعالیت بپردازیم و با نیت خالص به دنبال عمل درست باشیم و عمر خود را برای مسائل روزمره و دنیوی هدر ندهیم.

شهردار تهران تاکید کرد: همه ما باید باورمان این باشد که خریدار جان ما خداست و اگر جانمان را به هرکسی به غیر از خدا بفروشیم خیلی ارزان فروخته‌ایم.

قالیباف در ادامه به بیان خاطراتی از شهیدان سردار ابوالفضل رفیعی و رمضانعلی عامل پرداخت و گفت: شهید رفیعی و عامل دارای روحیات متفاوت با هم بودند، روحیات شهید رفیعی بسیار شوخ بود که در شرایط سخت هیچ وقت نمی گذاشت غمی بر دل رزمنده‌ای بنشیند.