شناسهٔ خبر: 83867 - سرویس مجلس
منبع: فارس

حمایت برخی از فرمانداران استان فارس از عناصر فتنه

تذکر 43 نمایندگان استان فارس به وزیر کشور در مورد علت حمایت از عناصر فتنه توسط برخی از فرمانداران استان فارس و عدم وجود اراده لازم در مدیریت اجرایی استان فارس برای این قائله تذکر دادند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (۲۸ بهمن ماه ۹۳) از سوی هیات رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است.

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور به وزیر علوم علت در مورد عدم نظارت کافی بر عملکرد موسسات آموزش عالی غیردولتی تذکر داد.

حشمت‌الله شریعت‌نژاد نماینده مردم رامسر به رئیس‌جمهور علت عدم اعمال مصوبات دولت توسط بانک‌های کشور را متذکر شد که به نوعی در تقابل با سیاست‌های دولت قرار گرفته و موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورده است.

جعفر قادری، حسین ذوالانوار، محمد سقایی، محمدرضا رضایی کوچی، محمدحسن دوگانی، موسی موسوی، محمدمهدی برومندی، نبی‌الله احمدی، شاهین محمدصادقی و الیاس طاهری، نمایندگان شیراز، نی‌ریز، جهرم، فسا، لامرد، مرودشت، داراب، کازرون و اقلید به وزیر کشور در مورد علت حمایت از عناصر فتنه توسط برخی از فرمانداران استان فارس و عدم وجود اراده لازم در مدیریت اجرایی استان فارس برای این قائله تذکر دادند.

عباس مقتدایی و حسین سبحانی‌نیا نمایندگان اصفهان و نیشابور به وزیر صنعت ضرورت تولید پارچه چادر مشکی در کشور را و به رئیس‌جمهور نیز ضرورت افزایش بودجه دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی کشور به ویژه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی متذکر شدند.

ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار تشکیل جلسه اضطراری به ریاست رئیس‌ جمهور یا نماینده تام الاختیار جهت بررسی راهکارهای عاجل مهار گرد و غبار و تخصیص اعتبار ویژه و همچنین جبران خسارات وارده به مردم خوزستان به واسطه گرد و غبار و انتقال آب کارون شد.

محمدرضا خان‌محمدی و نادر قاضی‌پور نمایندگان ابهر و ارومیه به وزیر اقتصاد لزوم اعمال نظارت بیشتر در امر تخصیص و ارسال مالیات بر ارزش افزود به شهرداری‌ها.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری به وزیر صنعت خواستار توضیح علت عدم حمایت از تولید داخلی شده و به رئیس‌جمهور لزوم رعایت عدالت در پرداخت اعتبارات ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم و تبصره ۲۲ قانون بودجه سال ۹۳ را متذکر شد.

محمدرضا امیری نماینده مردم کهنوج به وزیر کشور ضرورت برخورد جدی با سوداگران و قاچاقچیان و کسانی که امنیت جنوب کرمان را خدشه‌دار کردند را متذکر شد.