شناسهٔ خبر: 78614 - سرویس سیاست

حاشیه های «نماینده» از مراسم سالگرد حماسه ۹ دی

از پیام مادر شهید صبوری تا توصیه حجت الاسلام رحیمیان به خبرنگاران

حماسه 9 دی همایش «پتک جمهوریت بر سر اشرافیت» با حاشیه های جالبی همراه بود.

گروه سیاسی نماینده - در آستانه حماسه عظیم ۹ دی همایش «پتک جمهوریت بر سر اشرافیت» به همت انجمن روزنامه نگاران مسلمان در سالن بصیرت "مجتمع ۱۳ آبان" برگزار شد و با حاشیه های جالبی هم همراه بود.

 

** تعداد زیادی از اصحاب رسانه و اعضای انجمن روزنامه نگاران مسلمان قبل از آغاز مراسم خود را به خیابان طالقانی رساندند تا در این همایش شرکت کنند.

** مراسم از ساعت ۱۰:۲۰ با تلاوت آیاتی از قرآن کریم (با اجرای منصور کریمی، قاری بین المللی کشورمان) آغاز شد.

** در این همایش، حجت الاسلام رحیمیان از "اعضای دفتر امام (ره) و تولیت مسجد مقدس جمکران"، غلامعلی حداد عادل "رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس"، سعید قاسمی، بهرام بیرانوند "نماینده مجلس"، علی اصغر آبخضر، کاوه اشتهاردی، ودود حیدری "رئیس سازمان بسیج دانشجویی"، عبدالله گنجی "مدیر مسئول روزنامه جوان"، سید نظام الدین موسوی "مدیرکل خبرگزاری فارس و دبیرکل انجمن صنفی روزنامه نگاران مسلمان"، خانواده تعدادی از شهدای فتنه(پدر شهید حسین غلام‌کبیری، پدر شهید امیرحسام ذوالاعلی و خواهر شهید رجب‌پور) و رامین رسولی جانباز فتنه شرکت کرده بودند.

** سخنرانان ویژه این مراسم نیز به ترتیب، حجت الاسلام رحیمیان، حدادعادل و صفارهرندی بودند.

** سیدنظام الدین موسوی که این مراسم از سوی انجمن متبوعش تشکیل شده بود به عنوان اولین سخنران پشت تریبون رفت و به تبیین و بازخوانی فتنه سال ۸۸ پرداخت و تاکید کرد که: ما این فتنه را فراموش نمی‌کنیم و به طور مستمر فتنه را بررسی می‌کنیم و هراسی هم از این مسئله‌ نداریم.

** اکثر خبرنگاران، روزنامه نگاران، دبیران و سردبیران رسانه های مکتوب دعوت انجمن روزنامه نگاران مسلمان را پذیرفته بودند و مدعوین این همایش نمایندگان رسانه های جمعی بودند.

** حجت الاسلام رحیمیان در پایان سخنان خود توصیه ای به خبرنگاران کرد و خطاب به سربازان جنگ نرم، گفت: جنگ امروز ما جنگ نرم است و جنگ نظامی پیش نخواهد آمد عرصه مقابل در این جنگ شما اصحاب قلم هستید در تشخیص وظیقه و انجام وظیفه به خوبی عمل کنید.

**پس از پایان سخنان حجت الاسلام رحیمیان، مجری برنامه پشت تریبون قرار گرفت و بااشاره به حضور شرکت کنندگان در این همایش(سالگرد حماسه ۹ دی)، گفت: قرار بود این مراسم در دفتر جدید انجمن روزنامه نگاران مسلمان برگزار شود اما به دلیل تعداد زیاد شرکت کنندگان نتوانستیم مراسم را در آن مکان برگزار کنیم.

** صابر خراسانی شاعر آئینی کشورمان نیز در همایش «پتک جمهوریت بر سر اشرافیت» به اجرای برنامه پرداخت.

** وی پس از اینکه برنامه خود را باهمان سبک و سیاق گذشته اجرا کرد گفت: مادر شهید صبوری به من گفت «ما مادر هفت هزار شهید گمنام هستیم، مردم فراموش نکنند».

** همایش «پتک جمهوریت بر سر اشرافیت» فرصت مناسبی را برای دانشجویان انقلابی فراهم کرد تا کیفرخواست سران فتنه که توسط آنها تهیه و به شورای عالی امنیت ملی کشورمان ارائه شده بود در این مراسم ازآن رونمایی کنند.

** در مراسم سالگرد حماسه عظیم ۹ دی حامد زمانی، سرود جدید خود با عنوان ۹ دی را اجرا کرد و در عین حال از خبرنگاران و رسانه ها درخواست کرد این بخش از برنامه به تصویر کشیده نشود چرا که قرار است رونمایی از آخرین اثر او فردا در صداوسیما پخش شود.

** همایش سالگرد حماسه ۹ دی پس از اجرای حامد زمانی و همزمان با اذان ظهر به پایان رسید.