شناسهٔ خبر: 76829 - سرویس سیاست

سلیمی نمین در مراسم روز دانشجو:

جنبش دانشجویی حلقه وصل بین مردم و حاکمیت است/ تشریح آفت‌های جنبش دانشجویی

سلیمی نمین یکی از آفت‌های جنبش دانشجویی ورود به فعالیت‌های احزاب سیاسی با سلایق خاص است که می‌تواند جنبش دانشجویی را از اهداف خود دور کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، عباس سلیمی‌ نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مناسبت روز ۱۶ آذر با اشاره به وظایف دانشجو و جنبش دانشجویی اظهار داشت: دانشجو در هر شرایطی سه وظیفه مهم را باید در نظر بگیرد و جنبش دانشجویی بانی آن است، پوشش حوزه عمومی، افزایش سطح دانش سیاسی و افزایش حوزه تخصصی از وظایف اصلی دانشجویان است.

وی افزود: قبل از انقلاب احزاب سیاسی از جنبش دانشجویی حمایت نمی‌کردند، زیرا نظارت بر کار احزاب و فعالیت‌های سیاسی برای آنها آزاردهنده بود، جنبش دانشجویی حلقه وصل بین آحاد مردم و حاکمیت است و فاصله میان آن دو را کم می‌کند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی می‌تواند به تقویت اقشار مختلف مردم کمک کند و تضعیف آن می‌تواند برای جامعه هزینه‌بر باشد.

سلیمی‌نمین تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی نیز جنبش دانشجویی با افت و خیزهایی روبه‌رو بوده است، یکی از آفت‌های جنبش دانشجویی ورود به فعالیت‌های احزاب سیاسی با سلایق خاص است که می‌تواند جنبش دانشجویی را از اهداف خود دور کند.