شناسهٔ خبر: 76448 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

شرکت‌های مشمول واگذاری موظف به تبعیت از قوانین مربوط به ایثارگران شدند

مجلس به موجب مصوبه مجلس شرکت‌های مشمول واگذاری اصل ۴۴ هستند، موظفند برای ایثارگران شاغل از قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران تبعیت کنند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان و در جریان بررسی ادامه طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مواد الحاقی دیگری به این طرح را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بهارستان‌نشینان با تصویب ماده الحاقی ۳۳ مقرر کردند شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی که واگذار شده و یا در حال واگذاری می‌باشند و یا در فهرست واگذاری قرار گرفته و یا می‌گیرند، موظفند برای ایثارگران شاغل در زمان واگذاری از قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران تبعیت کنند.  

وکلای ملت همچنین در ماده الحاقی ۳۴ نیز به منظور جلب مشارکت سرمایه‌گذاران و حمایت از سرمایه‌گذاری در امر توسعه حمل و نقل ریلی به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شهرداری‌ها اجازه دادند تا در مقابل اخذ تضمین‌های لازم از محل منابع داخلی خود بدون ایجاد هرگونه تعهد برای بودجه عمومی دولت نسبت به تضمین اصل و سود تسهیلات مربوط به سرمایه‌گذاری بخش‌های غیردولتی در این بخش و استفاده از ابزار کمک‌های فنی و اعتباری برای اقتصادی کردن طرح‌های مورد نظر و تضمین اثر نوسانات نرخ ارز در سرمایه‌گذاری مذکور اقدام کنند.

نمایندگان مجلس در ادامه ماده الحاقی ۳۵ را به دلیل قید شدن در لایحه خروج از رکود حذف کردند.