شناسهٔ خبر: 74705 - سرویس فرهنگ
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

در گفتگو با "محمد الهیاری"

تقسیم کار دستگاهی راهکار توسعه کتابخوانی در کشور است

کتابخانه/1 ایجاد کتاب‌خانه‌های مشارکتی، استفاده از همکاری‌های بین دستگاهی و توجه به منابع در اختیار قرار گرفته کتاب‌خانه‌ها می‌تواند به ترویج کتابخوانی کمک کند.

به گزارش نماینده "محمد الهیاری"، معاون توسعه کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بودجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال ۹۳ افزایش پیدا نکرده ولی با تقسیم کار بین نهادها و ارگان‌ها، وزارت مسکن و شهرسازی، نیم درصد شهرداری‌ها و خیرین می‌توانیم به توسعه کتابخانه‌ها در کشور کمک کنیم.

وی گفت: برابر آمار موجود، ۵۷ درصد از کتاب‌داران تحصیلات مرتبط با کتابداری دارند و بر اساس برآورد نهاد در سال ۹۳ با برگزاری آزمون‌های ادواری اقدام به جذب کتابدار خواهد داشت.

وی در خصوص الکترونیکی شدن کتابخانه‌ها عنوان کرد: کتابخانه‌ها باید با توجه به فناوری‌های روز و نیاز مخاطبان به سمت الکترونیکی شدن پیش روند ولی برای محیا کردن این بستر باید اقدامات حقوقی نظیر مالکیت مادی و معنوی آثار مورد توجه واقع شده و پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: این نهاد در چارچوب قوانین و ضوابط کشور در شبکه‌های اجتماعی حضور خواهد داشت و امید است که این حضور پررنگ همچون سامانه BOOKI.IR باشد.