شناسهٔ خبر: 72294 - سرویس فرهنگ
منبع: ایرنا

نماینده ولی فقیه در لرستان /

مردم و مسوولان مسیر سعادت خود را در قرآن جستجو کنند

لرستان/1 نماینده ولی فقیه در لرستان وامام جمعه خرم آباد گفت: مردم و مسوولان مسیر سعادت خود را در قرآن جستجو کنند چراکه بر اساس فرموده پیامبر اسلام (ص) انسان ها بجز تمسک به قرآن و عترت دچار ضلالت و گمراهی می شوند.

 به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی عصرچهارشنبه در دیدار مدیران موسسات و فعالان قرآنی استان افزود: در جامعه امروزی مسوولان تمام تلاش خود را برای آشنایی مردم با قرآن و عترت بکار گرفته اند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال مقابله با قرآن ناطق است، اظهار داشت: امروز شاهد بالندگی جامعه قرآنی و نقش آفرینی چهره های قرآنی در سطوح ملی و بین المللی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در زمینه تعلیم ، تفسیر، تدبر و دفاع از قرآن کریم در جهان اسلام پیشتاز است گفت: در جامعه ای به سر می بریم که همه مسولان برای آشنا کردن مردم با قرآن تلاش می کنند و خود را مسول می دانند و رهبر معظم انقلاب نیز حمایت های بی نظیری از ترویج فرهنگ قرآنی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه اهانت هایی که به ساحت مقدس قرآن صورت می گیرد عمق کینه توزی استکبار جهانی است، افزود: قرآن کتاب هدایتی است که دشمنان قصد اهانت به این کتاب را دارند .

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام، قرآن را بدون روح و تزیینی می خواهند و این در حالی است که قرآن بیدارکننده، به وجود آورنده تقوا و سربلندی بوده و در جامعه ای که قرآن رشد کند پیشرفت و پیروزی در مقابل دشمنان حاصل می شود.

وی گفت: اسلام ناب برگرفته از قرآن و عترت است بنابراین وظیفه ما این است که اسلام ناب برخاسته از قرآن و عترت را به دنیا و جامعه معرفی کنیم و قرآن ناطق باید در کنار قرآن صامت قرار گیرد تا عقل بشر شکوفا شود.

وی اضافه کرد: بالاترین کار فرهنگی در سال اقتصاد و فرهنگ ، ترویج قرآن و عترت است چراکه تمامی کارهای فرهنگی تحت شعاع قرآن و عترت قرار دارد و منظور از فرهنگی که رهبری بر آن تاکید دارند فرهنگ قرآنی است.

وی افزود: در لرستان نیز موسسات قرآنی و اقدامات گسترش فرهنگ قرآنی رشد کمی و کیفی مطلوبی داشته و قاریان و حافظان لرستان یدر سطح بینالمللی موفق هستند.