شناسهٔ خبر: 69176 - سرویس سیاست
منبع: فارس

رضایی اعلام کرد:

طرح رسیدگی به اموال مسئولان تا سه جلسه دیگر در مجمع به پایان می‌رسد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در طرح رسیدگی به اموال مسئولان هیچ حاشیه‌ای وجود ندارد، از به اتمام رسیدن این طرح تا سه جلسه آینده در مجمع تشخیص خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل ازفارس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه همایش تبیین سیاست‌های کلی نظام و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه تلاش‌هایی که در شرایط تحریم اقتصادی از سوی دولت آغاز شده را مثبت ارزیابی می‌کنیم ولی به ابتکار و نوآوری بیشتری نیاز داریم.

رضایی افزود: اقتصاد ایران در یک تحریم شدید و یک جنگ اقتصادی جدی که به نوآوری و ابتکار جدی نیاز دارد تا از این شرایط خارج شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح رسیدگی به اموال مسئولان خاطرنشان کرد: این طرح دچار هیچ حاشیه‌ای نشده است چراکه اگر ما می‌خواستیم به نظر شورای نگهبان عمل کنیم، کل این طرح رد می‌شد و اصول قانون اساسی معتل می‌ماند اما ما به دنبال عملیاتی شدن آن هستیم.

وی افزود: ما برای عملیاتی شدن طرح رسیدگی به اموال مسئولان با کارشناسان در این زمینه مشاوره می‌کنیم. از این رو اصل این طرح به تصویب رسیده و تا ظهر در سه جلسه دیگر نیز به اتمام می‌رسد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص سیاست‌های کلی نظام تصریح کرد: ما چند کار را به موازات برای نظارت شروع کردیم و ابتدا دولت، مجلس و قوه قضاییه باید درباره مفهوم سیاست‌های کلی توجیه شوند.

وی با بیان اینکه ما باید نظارت بر سیاست‌های کلی را با کمک خود دستگاه‌ها آغاز کنیم تا دیگر نیازی به دستگاه‌های عریض و طویل نداشته باشیم در خصوص مشکل نظارت گفت: بزرگ‌ترین مشکل در این زمینه نظام اداری و فرهنگ اداری کشور است که عمر ۱۰۰ ساله دارد و در عین حال با سیاست‌های کلی نظام آشنا نیست.

رضایی خاطرنشان کرد: بنابراین چنین همایش‌ها و جلساتی برای آشنایی بیشتر و چگونگی پیگیری سیاست‌های کلی برگزار می‌شود تا با کمک خود دستگاه‌ها منطق اجرای آن مشخص شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان در خصوص مخالفت احمدی‌نژاد وحضورش در مجمع یادآور شد: من به جای اشخاص نظر نمی‌دهم و ایشان به صورت فعالانه در جلسات شرکت می‌کند.