شناسهٔ خبر: 61906 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

جهت رسیدگی به مصدومان غزه؛

نامه‌های هاشمی برای سازمان بهداشت جهانی و یونیسف

هاشمی وزیر بهداشت طی دو نامه به ترتیب از سازمان بهداشت جهانی خواست به سلامت غیرنظامیان غزه توجه کنند و همچنین، از یونیسف نیز درخواست کرد تا برای کمک به کودکان در فجایع غزه اقدامات ضروری صورت پذیرد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، سید حسن هاشمی در نامه ای خطاب به دکتر چان، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت: با توجه به کشته شدن یک هزار و ۵۲ فلسطینی و بیش از ۶ هزار نفر مجروح که عمدتاً از کودکان، زنان و سالمندان هستند، جامعه جهانی شاهد تراژدی عظیم قساوت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی بر علیه غیرنظامیان بی‌گناه در غزه است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی بر اساس وظیفه اش این اختیار را دارد تا بر تصمیم گیرندگان بین المللی  تاثیرگذار باشد و به ارتقای نظام سلامتشان کمک کند، افزود: این مورد در مصوبات مجمع شصت و هفتم سازمان بهداشت جهانی در مورد اراضی فلسطین دیده شده و مجمع خواستار گزارشی در مورد وضعیت فلسطین با تمرکز بر دسترسی به آب، غذا و امکانات  بهداشتی شده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت در نوار غزه فراتر از بحرانی است، گفت: مجمع جهانی بهداشت همچنین از جامعه جهانی و سازمان بهداشت جهانی تقاضا کرده تا  تمهیداتی را جهت کمک‌های فنی و مالی برای ارتقاء سلامت در اراضی اشغالی فراهم کند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: حمله غیرانسانی اسرائیل در نوار غزه به اماکنی چون مدارس، خشونتی جدی و دردآور است، بنابراین مداخله موثر سازمان بهداشت جهانی برای خروج مردم بی دفاع از فجایع در حال جریان، حیاتی خواهد بود.

مداخله یونیسف برای کمک به کودکان در فجایع غزه ضروری است

به گزارش وزارت بهداشت، سید حسن هاشمی در نامه ای دیگری نیز خطاب به پروفسور لیک، مدیر اجرایی یونیسف اظهار داشت: از زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود را به محل سکونت ۱.۸ میلیون فلسطینی در غزه را آغاز کرده تا به امروز ( ۸ جولای) حداقل هزار و ۵۲ فلسطینی کشته شده‌ و بیش از ۶ هزار نفر زخمی شده‌اند که اکثر آن‌ها غیرنظامی اعم از نوزادان، کودکان و جوانان هستند.

وی با اشاره به جلوگیری از ورود غذا، دارو و تجهیزات پزشکی برای امداد رسانی به مردم غزه افزود: بر اساس دستور کار یونیسف، این سازمان جهانی می‌تواند بر تصمیم گیرندگان نفوذ داشته و به تحقق حقوق کودکان در هر جای دنیا کمک کند.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: همانگونه که در منشور مسئولیت‌های یونیسف آمده، این سازمان باید بر موانعی مانند فقر، خشونت، بیماری و تبعیض که بر سر راه کودکان قرار می‌گیرد، فائق آید.

هاشمی با اظهار امیدواری از اینکه یونیسف بتواند این ماموریت حیاتی را در نوار غزه به انجام برساند تا کمک‌های انسانی به مردم آسیب‌پذیر برسد، تاکید کرد: حمله غیرانسانی اسرائیل در نوار غزه حتی در مدارس تحت سرپرستی سازمان ملل خشونتی جدی بر علیه کودکان و جوانان است و مداخلات یونیسف می‌تواند برای کمک به کودکان در فجایع جاری بسیار موثر و حیاتی واقع شود.