شناسهٔ خبر: 60100 - سرویس تاریخ

برگی از خاطرات آیت الله هاشمی ؛

آیت الله هاشمی : زن ها باید جوراب کلفت به پا کنند !/ لباس زن ها نباید رنگارنگ باشد!

هاشمی آیت الله هاشمی رفسنجانی 23 تیر 1359 در یک مصاحبه مطبوعاتی حدود آزادی احزاب و نیز نحوه پوشش زنان را تشریح می کند که با نظرات امروز او بسیار متفاوت است !

به گزارش نماینده آیت الله هاشمی رفسنجانی در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت : من با تصفیه جامعه روحانیت از روحانی نماها موافقم ولی نه به صورت های حاد و انتقام جویانه بلکه باید به تدریج افراد ناباب را معرفی کنیم و اصولا می دانید که روحانی یک سمت انتصابی و تحمیلی نیست .

وی ادامه داد : اینها افرادی هستند که در جامعه کم کم جا پیدا کرده اند ، یک عده طرفدار دارند و علاقمند دارند و باید کم کم شناخته شوند و ما نباید به آنها یک سمتی بدهیم ، جامعه خودش اینها را حذف می کند به هرحال آن چه ما می دانیم که از طرف ما نباید اینها تشویق شوند . 

احزاب اگر با ضد انقلاب همکاری کنند قابل تحمل نیستند 

عضو شورای انقلاب در مورد عملکر احزاب و گروهها نیز گفت : من طرفدار انحلال نیستم فکر می کنم آنها اگر حدود مقررات را مراعات کنند و حاضر باشند به عنوان یک گروه سیاسی نه نظامی و نه ضد انقلاب بلکه به عنوان یک گروهی که دارای یک ایده سیاسی و اجتماعی است فعالیت سالم بکنند و هم در نشریاتشان هم در اجتماعاتشان و هم در سخنرانی هایشان حاضر باشند معقول حرکت کنند من تضمین می دهم که بمانند . 

هاشمی ادامه داد : ولی اگر به این شکلی که در گذشته عمل کردند بخواهند در کردستان بجنگند هر جا آشوب می شود حضور داشته باشند به هر کسی می خواهند اهانت کنند و هر دروغی را می خواهند در نشریاتشان بنویسند و با نهادهای انقلابی درگیر شوند و در عمل با ضد انقلاب همکاری کنند این طبعا یک فعالیت سالم سیاسی نیست و قابل تحمل نمی باشد . 

پوشش اسلامی یک زن از نظر هاشمی 

هاشمی در مورد پوشش اسلامی در ادارات نیز گفت : این پوشش باید اسلامی باشد و من در این مورد خیلی جدی هستم و باید انصاف داد وقتی دولت اسلامی است و رهبر آن اسلامی است مردم هم باید در ادارات ضوابط اسلامی را رعایت کنند و ما در مورد حجاب هیچ تردیدی نداریم که واجب است. 

وی گفت : زن ها باید روسری داشته باشند به اندازه ای که موهایشان را بپوشاند ، لباس آستین بلند بپوشند ، جوراب کلفت یا شلوار پایشان کنند و فقط دستها آن هم از مچ به پائین و صورت اینها اشکالی ندارد دیده شود و لباس هم باید زیاد رنگارنگ و زننده و تنگ نباشد ، لباس ساده ، این مقدار از پوشش کافی است .