شناسهٔ خبر: 60052 - سرویس مجلس

در گفت و گو با نمایندگان مجلس بررسی شد

در کمیسیون های مجلس چه گذشت؟

مجلس کمیسیون های مجلس شورای اسلامی با حضور اعضای آن در محل مجلس در روز یکشنبه عصر برگزار شد.

طرح های اولویت دار بایستی در دستور کار مجلس قرار گیرند

فاطمه آلیا، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با"نماینده" درخصوص طرح های مورد بررسی در این کمیسیون گفت: امسال که سومین سال از این دوره مجلس است هیات رئیسه بایستی طرح های اولویت دار را انتخاب کنند و بنا داریم کم کم به تصویب و بررسی برنامه ششم بپردازیم و در این یکی دو سال دو تا بحث بودجه هم داریم که با این زمان کم به همه این کارها نمی رسیم لذاباید اولویت ها از بین طرح ها انتخاب شود.

وی ادامه داد: دستور دیگر بررسی طرحی اعاده شده از سوی شورای نگهبان در خصوص بیمه بیکاری افراد متقاضی بودکه در صحن علنی نیز مطرح شد. این طرح مبنی بر اینست که افرادی متقاضی کار که تخصص و مهارت نیز دارند به سازمان های تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه می کنند اما کاری به آنها ارائه نمی شود و تا زمانی که کار پیدا کنند، بتوانند ۵۰درصد حداقل حقوق را دریافت کنند.

آلیا اذعان داشت: این طرح از نظر تامین اعتباراتش مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود و در جلسه امروز هم به نتیجه نرسید و پیشنهاداتی هم مطرح شد.

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی بیان داشت: طرح دیگر موردبررسی الحاق تبصره به ماده ۵ گزینش درباره دوشغله هابود که با حضور مسئولین از دستگاه های مختلف بررسی شد و قرار شد در کارگروه تخصصی روی آن بررسی شود.

اتمام بررسی کلیات اساسنامه شرکت نفت  

سیدهاشم بنی هاشمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار نماینده اظهار داشت: کلیات اساسنامه شرکت نفت درجلسه کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه اساسنامه شرکت نفت قدیمی بود برخی از دوستان نماینده اساسنامه جدیدی را تنظیم کردند و کمیسیونی خاص برای آن تشکیل دادند و هم اکنون هم کلیات این طرح تصویب شد و پیشنهادات نمایندگان درباره جزئیات این طرح هم مطرح شد تا در کارگروه تخصصی آن مورد بررسی قرار گیرد.

کلیات طرح شورای مناطق آزاد تصویب شد

سیدمحمدبیاتیان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نماینده اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون درباره کلیات طرح شورای مناطق آزاد بود که با حضور آقای سعید لو معاون مناطق آزاد کشور بررسی شدو جزئیات آن در جلسات بعدی بررسی می شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نحوه مدیریت، ترکیب اعضا و دبیر آن واینکه  از نمایندگان دو نفر که در مناطق آزاد در حوزه هایشان هستند در این شورا عضو شوند، نیز مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

اصلاح موادی از قانون قاچاق کالا و ارزدر کمیسیون قضایی

محمددهقانی، عضو کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار نماینده بیان داشت: امروز  طرحی راجع به اینکه نابینایان اگر در خیابان راه رفتند به عنوان چراغ قرمز حساب شوند، بررسی شد که بخاطر اینکه از نظر فنی پختگی لازم را نداشت به کمیته تخصصی فرستاده شد تا راجع به آن بحث شود.

نماینده خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی افزود: یک طرحی مربوط به اصلاح موادی از قانون قاچاق کالا و ارز هم در این جلسه مطرح شد و ان هم به کمیته تخصصی برای بررسی های بیشترفرستاده شد.

بررسی طرح اصلاح نظام مهندسی در کمیسیون عمران

علیرضا خسروی، نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار نماینده بیان داشت: امروز بندهای مربوط به طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار گرفت که کلیات این طرح تصویب شد.

بررسی وضعیت غزه در کمیسیون امنیت ملی

محمدصالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت وگو با خبرنگار نماینده اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون درباره چگونگی حمایت از فلسطین بود که پیشنهادهای زیادی در این باره داده شد که فعال کردن دبیرخانه کنفرانس اسلامی، فعال شدن در اجلاس کشورهای غیرمتعهد، برپایی تظاهراتی در صحن مجلس که تابیرون آن توسط نمایندگان انجام شود و مواردی از این دست مطرح شد و قرار شد این موارد پیگیری شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه امروز معرفی نماینده ای از کمیسیون برای مسافرت های خارجی دولت و نیز در کمیسیون حمایت از حقوق مردم فلسطین در دستور کار کمیسیون امنیت ملی بود.