شناسهٔ خبر: 49227 - سرویس تاریخ

با مدعیان اعتدال 11

وقتی بیات زنجانی هتاکان عاشورا را با امام موسی کاظم مقایسه کرد !

بیات زنجانی

نماینده - در ادامه بررسی زندگی سیاسی مدعیان اعتدال در این بخش تلاش داریم فعالیت های فردی را به نظاره بنشینیم که در پرونده او از واسطه گری برای رهایی متهمان ترور تا مقایسه هتاکان به ساحت قدسی سالار شهیدان با امام موسی کاظم(ع) وجود دارد .
این فرد کسی نیست جز اسدالله بیات زنجانی !
بیات زنجانی کیست ؟!
اسدالله بیات زنجانی در بهمن ماه سال ۱۳۲۰ هجری شمسی، در خانواده‌ای مذهبی در روستائی واقع در ۲۵ کیلومتری زنجان فعلی و از توابع بخش زنجانرود به دنیا آمد .
وی با ورود به مکتبخانۀ روستا تحصیلات ابتدائی را آغاز کرده و طبق روال آن ایام پس از اتمام یادگیری روخوانی قرآن کریم، گلستان سعدی، تاریخ معجم و بعضی از دیگر کتب ادبیات فارسی را در همان روستا به اتمام رساند، تا اینکه در سنّ سیزده سالگی همراه با خانواده ، روستا را به مقصد شهر زنجان ترک کرده و در حوزه علمیه زنجان برای ۶ سال به تحصیل پرداخت.
بیات زنجانی در ۱۹ سالگی و بعد از کسب رضایت پدر به قم رفت و در حوزه علمیه قم نزد اساتیدی چون آیات امام خمینی، علامه طباطبایی، مرتضی حائری یزدی، شریعتمداری، میرزا هاشم آملی، محقق داماد، منتظری، اراکی، محمد مفتح، شهید مطهری و محمداسماعیل صائنی زنجانی ادامه تحصیل داد.
وی همزمان با تحصیل به مبارزه علیه رژیم پهلوی پرداخت و پس از چندین بار بازداشت موقت و ممنوع‌المنبر شدن، در سال ۱۳۵۱از سوی ساواک بازداشت و به یک سال زندان محکوم شد و پس از طیّ دورۀ محکومیت در زندان کمیتۀ مشترک و زندان قصر از زندان آزاد شد.
وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به عضویت حزب جمهوری اسلامی درآمد و مدتی نیز به کار قضاوت پرداخت. سپس با رأی مردم ماه‌نشان، از توابع استان زنجان، به دورۀ اول مجلس شورای اسلامی راه یافت و در دوره‌های دوم و سوم مجلس شورای اسلامی نیز نماینده مردم زنجان بود. او از اعضا و موسسین مجمع روحانیون مبارز، مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و مجمع نمایندگان ادوار مجلس به شمار می‌رود.
با پایان کار مجلس سوم، بیات زنجانی مجددا فعالیت‌های علمی خود در حوزه علمیه را ادامه داد و به تدریس درس خارج فقه و اصول پرداخت. همزمان، با ارائه دو پایان‌نامه در مقام استادیاری دانشگاه نیز به فعالیت علمی پرداخت.
واسطه برای رهایی متهمان ترور
پرونده انفجار نخست وزیری توسط گروهی به مسئولیت بهزاد نبوی خارج از روال قانونی و قضایی تحت بررسی قرار گرفت؛ با حساسیت قوه قضائیه و انحلال‌این کمیته، در اولین مراحل تحقیق گروه، نبوی مورد سوءظن بازپرس ویژه قرار می‌گیرد و به دستور وی، این گروه منحل و بعضی از اعضای آن بازداشت می شوند .
اما بهزاد نبوی با برخورداری از اهرم‌های فشار گوناگون توانست مانع از رسیدگی کامل به پرونده گردد. این اقدامات اما مورد انتقاد برخی مسئولین وقت شورای عالی قضایی قرار می‌گیرد که خواستار ادامه تحقیقات و تعیین تکلیف پرونده‌ها در دادگاه شده بودند. اما سرانجام پرونده که بارها با فشارهایی مواجه شده بود بود، متوقف گردید.
در این میان ۶۱ تن از وزرا، نمایندگان و مسئولین توماری به دفاع از متهمین امضا می‌ کنند  و به محضر امام خمینی ارسال می‌ کنند و همزمان ۶۲ نماینده مجلس نیز به قوه قضائیه تذکر داده و خواستار پیگیری جدی پرونده نخست وزیری می‌شوند.
آنچه مسلم است یکی از دلایل دستور امام برای مسکوت ماندن و یا مختومه شدن این پرونده نامه ۶۰ مسئول به‌ایشان و شهادت بر بیگناهی متهمین بوده است. در متن‌این نامه که با امضای سید محمد خاتمی‌وزیر وقت ارشاد آغاز و با امضای عبدالکریم سروش خاتمه می‌یابد، پس از مقدماتی آمده است « تا به امروز بیش از چند ماه است که جمعی از برادران مخلص و متعهد به اسلام و جمهوری اسلامی‌و از جمله یاران شهید رجایی که هر یک از ما یک و یا چند نفر از آنان را می‌شناسیم، به اتهاماتی یکسر بی اساس و واهی و دردآور و زبانمال لال آنهم به خونخواهی آن شهید بزرگوار به بند کشیده شده‌اند [...] تا به امروز بنا به حرمت و حفظ شئونات قوه محترم قضائیه کلامی‌ابراز نکردیم ولی هنگامی‌که مسئله از حد خواص ناگهان به صفحه اول روزنامه داخل کشور کشیده می‌شود و به دنبال آن دستاویز و خوراک برای رادیوهای بیگانه فراهم می‌کند، ناچار از بازگو کردن‌این درد شدیم و تقاضای امعان نظر عاجل داریم [...]»
جملات امضا کنندگان نامه نیز،‌اینک پس از فرو افتادن نقاب نفاق از چهره برخی از متهمین، بسیار پند آموز است. اسدالله بیات، خواستار فیصله پرونده در اسرع وقت می‌شود و در ذیل نامه به امام می‌نویسد: «با توجه به شناختی که از اکثریت‌این برادران از نزدیک دارم و تعهدی که به اسلام و امام و انقلاب اسلامی‌دارند، مناسب است قوه قضائیه سریع و قاطع مسئله را فیصله داده و افراد خدوم و صادق را مورد تشویق قرار داده تا مردم از خدمات آنها بهره‌مند گردند» رک مرد خاکستری اصلاحات را بشناسید ، با تمام ریزه کاری ها، مرکز اسناد انقلاب اسلامی ،۱شهریور۱۳۸۹

زندان به دلیل اختلاس
حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش، عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و دبیر سیاسی هفته نامه "پرتوسخن" می گوید : بیات زنجانی زمانی در تهران امام جماعت مسجد جامع نارمک بود، وی در آن جا دست به اختلاس زد و هیات امنای مسجد به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کردند .
بیات زنجانی سرانجام با این اتهام دستگیر و محاکمه شد، چند ماه زندانی بود و بعد با عفو رهبر معظم انقلاب بقیه زندان او بخشیده شد.رک ماجرای کلاه برداری اسدالله بیات زنجانی!، عماریون به نقل از ندای انقلاب، ۲۰فروردین ۱۳۹۰
نقش فعال در فتنه ۸۸
بیات زنجانی در فتنه ۸۸قش فعالی ایفا کرد . وی در حالی اردیبهشت ماه ۸۸ و در دیدار با اعضای ستاد ۸۸قم دموکراسی را تمکین به رای اکثریت مردم می داند که بعد از انتخابات و با رمز آشوب تقلب در انتخابات رای اکثریت مردم را به سویی نهاده و از اغتشاشگران حمایت کرد .
وی طی دیدار با اعضای ستاد ۸۸قم می گوید «ما چه بخواهیم چه نخواهیم با مفاهیمی سروکار داریم که تعریفش در جای دیگر و یا معرفش دیگران هستند؛ در واقع می توان گفت: یا تعریفی که شما از دموکراسی دارید را،  آنها ندارند و یا درست متضادش را دارند. اگر آنها از دموکراسی می گویند، آن چیزی را می گویند که فقط به آن ها رای دهد . می گویند اگر من انتخاب شدم جمهوری است٬ اگر من انتخاب شدم اسلامی است. اگر من انتخاب شدم دقیقا جمهوری اسلامی است وانقلاب اسلامی قدرت یافته است.اما اگرکسی دیگر شد، حالا از من قوی تر و بهتر وکاردان تر٬نه ٬چون من نیستم دقیقا اسلام و جمهوری اسلامی ضعیف شده است.اگر ما دموکراسی را به عنوان یک کلمه ی سیاسی و با تعریف کارشناسان سیاسی بدانیم،  بایدآن تعریف علمی را مبنا قرار بدهیم نه آن تعریف سلیقه ای را که مثلا بنده می گویم.» رک دیدار اعضای ستاد ۸۸ قم با آیت الله بیات زنجانی  ،سایت رسمی بیات زنجانی، ۰۲/۰۱/۱۳۸۸
عملکرد بیات زنجانی بعد از انتخابات به خوبی نشان داد که وی نیز همانند کسانی که آنان را در جملات فوق نکوهش کرده است رای مردم را در صورتی که موید او و جریان سیاسی مورد تائیدش نباشد قبول نداشته و تضعیف کننده اسلام و جمهوری اسلامی میداند .
القای شبهه تقلب در انتخابات
بیات زنجانی نیز از جمله کسانی است که پیش از انتخابات بر طبل احتمال تقلب در انتخابات کوبید. وی در دیدار با اعضای ستاد کروبی می گوید «شرایط کشور به دلایل مختلف از دوم خرداد سال ۷۶ سخت تر و حساس تر است چراکه برای مثال آن موقع در راس بدنه اجرائی کشور، شخص آقای هاشمی برای حفظ آراء مردم به عنوان سوپاپ اطمینان عمل می کردند . یا صدا و سیمای امروز با صدا و سیمای آن موقع خیلی متفاوت است و اگر ذره هائی از انصاف را در آن روزها می توانستید در صدا و سیما ببینید، اکنون عکس آن یعنی تخریب های برنامه ریزی شده را در اعمال این رسانه، کاملاً می توانید مشاهده کنید. از طرفی رقبای شما به معنای کامل متمکن و مجهزند و تمام امکانات مالی کشور در اختیار آنهاست» رک بیانات مهم در دیدار اعضای ستاد انتخاباتی آقای کروبی در قم ، سایت رسمی بیات زنجانی ، ۱۶/۰۲/۱۳۸۸
وی در این دوران و در سخنان خود همانند دیگر دوستان اصلاح طلب خود از هیچ توهینی به دولت وقت و رئیس جمهور خود داری نمی کند « در دوران همه روسای جمهوری قبلی نگاه مدیریت به مردم نگاه ابزار نبود ولی امروز چه؟فقط مردم به این درد می خورند که دنبال ماشین فلان مسوول بدوند ولی وقتی حرفی بزنند می شوند ضد همه چیز؟»
وی حتی در جریان مناظرات انتخاباتی از شواری نگهبان خواست صلاحیت دکتر محمود احمدی نژاد را رد کند «اینجانب طلبه ای هستم که جدای از مناصب قضایی و اداری، سه دورۀ قانونگذاری عالی کشور را تجربه کرده‌ام و مبانی قانونی نظام اسلامی و ولایت فقیه را به خوبی می‌شناسم. بر این اساس اقدام شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی برای تجدید نظر در صلاحیت تأیید شدۀ یکی از نامزدها که مرتکب تهمت‌های مکرّر بدون طرح نزد مرجع قضایی شده است را ضرورتی شرعی و قانونی می‌دانم؛ ضمن آنکه در صورت عدم اقدام این شورا، دخالت ولیّ فقیه برای صیانت از جایگاه جمهوری اسلامی ایران و نهادهای قانونی و مشروع آن ضروری به نظر می‌رسد.» رک بیانیۀ آیت الله بیات زنجانی در مورد تجدید نظر شورای نگهبان در صلاحیت افراد تأیید شده،۱۳۸۸/۰۳/۱۹
قبل از آنکه انتخابات ریاست جمهوری به پایان برسد ، میرحسین موسوی اعلام پیروزی می کند ، آشوبگران به خیابان ها میریزند و نیروی انتظامی برای حفظ امنیت شهروندان مجبور به واکنش می شود .
میر حسین موسوی ۲۵خرداد ۸۸طی نامه ای خطاب به بیات زنجانی می نویسد «به حسب وظیفه صیانت از آرای مردمی که اینک دچار چنین زیان عظیمی شده‌ا‌ند عرض حالی تقدیم و یادآور می‌شوم که شاید تذکر به جای شما به مسوولان مفید واقع شود».
بیات زنجانی نیز در پاسخ به نامه موسوی از نامزدهای ناکام می خواهد ساکت ننشسته و در مقابل حکومت بایستند: «اگر چه به عنوان شخصی که سالهای متمادی به امور اجرایی و تقنینی اهتمام داشته‌ام می‌دانم که گاه تخلّفاتی اندک، از ناحیۀ مجریان جزئی امور رخ می‌دهد، اما این بی‌اعتنایی اخیر و بی‌حرمتی کلان به آراء ملّت بی‌سابقه است... سالهاست که امام عزیز و همینطور سلوک و منش انقلابی او از میان ما رخت بربسته است ولی ظاهراً برخی، مدارا، مردم‌داری و وظیفه‌شناسی و هدایتهای انقلابی‌اش را در پی خودش به خاک سپرده‌اند»
وی در این نامه هشدار می دهد که عده ای به دنبال تبدیل نظام جمهوری اسلامی به حکومت اسلامی بوده و می خواهند اندیشه خمینی ستیزی خود را در جامعه رواج دهند !
بیات زنجانی از میرحسین موسوی و دو نامزد شکست خورده دیگر می خواهد «اکنون زمانی است که باید در برابر قانون ستیزی و خودخواهی ایستاد و نگذاشت که بی حرمتی به قانون و خواست اکثریّت در این کشور رواج پیدا کند.» رک پاسخ بیات زنجانی به نامه میرحسین موسوی ،۸۸/۰۳/۲۵،سایت رسمی بیات زنجانی
با دستگیری تعدادی از عناصر میدانی کودتای مخملی بیات زنجانی در حمایت از آنان وارد شده و به دفاع از این عده می پردازد .
وی در باره بهزاد نبوی می گوید«عده ای انسان مومن و وفادار به امام(ره)و انقلاب را همین اواخر بازداشت کرده اند که اگر بنده پیرامون بعضی از آنان بگویم که می دانم اهل نماز شب و تهجد هستند و یقیناً بیش از برخی آقایان مدعیِ شناخت و معرفت، هم ولایت فقیه را می شناسند و هم بدان اعتقاد دارند حرف بی ربطی نزده ام. مثلاً آقای بهزاد نبوی که امروز در بازداشت است از مدیران معتقد و مدبّر دوران امام است که بنده او را خوب می شناسم و با او کار کرده ام.» رک بیانات در دیدار با فعالان سیاسی استان زنجان ، ۱۳/۰۴/۱۳۸۸، سایت رسمی آیت الله بیات زنجانی
بیات زنجانی در پاسخ به نامه دختر سعید حجاریان نیز زبان به مدح وی می گشاید و می نویسد «تلاش ما برای استقرار ارزشهای کتاب خدا و نهج البلاغۀ مظلوم امیرالمؤمنین هنوز به پایان نرسیده است و پدر بزرگوارت هم یکی از سالکان مخلص همین راه است که جانش را هم بر سر همین سلوک گذاشته است» رک متن نامه زینب حجاریان به آیت الله بیات زنجانی و پاسخ وی به این نامه ، سایت رسمی آیت الله بیات زنجانی ، ۱۴/۰۴/۱۳۸۸
وی در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران کروبی و هاشمی را از روحانیونی می داند که سند افتخار روحانیت هستند« بعد از رحلت امام(ره) عده‌اي انگشت شمار از روحانيون سند افتخار روحانيت هستند، آیت الله هاشمي رفسنجاني و حجت الاسلام و المسلمین كروبي از جمله اين روحانيون هستند و ما مانند اين روحانيون معظم كم داريم.»
بیات زنجانی در این مصاحبه نظام اسلامی را به تقلب متهم کرده و می گوید«من معتقدم ”تقلب“ مشروعيت را درست نمي‌كند و قدرت مشروعيت‌آور نيست. مشرعيت بايد با اعتماد مردم بدست بيايد و با توصيه و استخلاف مشروعيت به وجود نمي‌آيد.» رک متن کامل گفتگوی آیت الله بیات زنجانی با خبرگزاری کار ایران(ایلنا) ، ۰۲/۰۵/۱۳۸۸
وی از این که تعدادی از مراجع تقلید و نیز علما با تبریک به رئیس جمهور منتخب دولت دهم را برآمده از آرای واقعی ملت دانسته اند شدیدا نگران و عصبانی است از این رو تلاش دارد این که مراجع به رئیس جمهور منتخب تبریک گفته اند را مورد انکار قرار دهد «امروز بحمد الله حوزه و کیان مرجعیت، در برابر خدا و مردم سرافکنده نیستند و بزرگان حوزه چه تصریحاً و چه تلویحاً جریانات اخیر را در مواضع مختلف مورد نقد قرار داده‌اند و حتی اگر در مقاطعی پیامی و یا حتی تبریکی صادر شده، برای حضور مردم بوده و چیزی فراتر از این نبوده است» رک دیدار اعضای دفتر تحکیم وحدت با آیت الله بیات زنجانی ، ۱۳۸۸/۰۶/۱۶
در حالی که عده ای از اصحاب فتنه در روز ۱۶آذر سال۱۳۸۸ [روز دانشجو] به ساحت مقدس بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی اهانت کرده و تصویر آن حضرت را به آتش کشیدند بیات زنجانی بعد از گذشت ۶روز از انتشار خبر این توهین با انتشار پیامی به جای محکوم کردن عناصر اصلی این اهانت شرم آور به توجیه آن دست زده و صدا و سیمای جمهوری اسلامی را که این اهانت را به اطلاع عموم رسانده بود مستحق محکومیت شدیدتر از عاملان اهانت دانست !
«هتک حرمت امام راحل عظیم الشأن و بنیانگذار جمهوری اسلامی در هر جا و به هر نحو که صورت گرفته باشد، محکوم است؛ اما و صد اما حرکت مشکوک صدا و سیمای رسمی کشور در پرو بال دادن و نحوه خبر دهی و اعلان این موضوع که موجب جریحه‌دار کردن احساسات پاک و انقلابی مردم گشته، شایستۀ محکومیت بیشتری است.» رک بیانیه آیت الله بیات در محکومیت هتک حرمت امام خمینی،۱۳۸۸/۰۹/۲۲
حمایت بیات زنجانی از فتنه گران به سخنرانی و ارسال پیام های کتبی و شفاهی محدود نشده و وی به دفعات مجرمان امنیتی و خانواده آن ها را به حضور پذیرفته و آنان را به ادامه جرایم و حرکت در مسیر اشتباه ترغیب کرد.
دیدار با اعضای جبهه مشارکت شاخه قم  رک دیدار با اعضای جبهه مشارکت ایران اسلامی شاخه قم ،۱۳۸۸/۰۹/۱۶ ، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی  رک دیدار با اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ،۱۳۸۸/۱۲/۱۷،گفتگوی تلفنی با تاجزاده و مومنی دو تن از متهمان حوادث بعد از انتخابات رک گفتگوی تلفنی با تاجزاده و مومنی ،۱۳۸۸/۱۲/۲۰ و نیز دیدارهای متوالی با خانواده های زندانیان حوادث بعد از انتخابات از جمله این اقدامات است .
وی در دیدار با خانواده زندانیان حوادث بعد از انتخابات محکومیت در نظام جمهوری اسلامی را افتخار دانسته و می گوید «به زندان رفتن نیروهائی همچون این برادران و خواهران، سند حقانیت آنها است و این عزیزان چوب صداقت و دلسوزی خود را می خورند.» رک دیدار با جمعی از اعضای خانواده زندانیان بعد از انتخابات ،۱۳۹۰/۰۱/۱۴
وی در این دیدار در اظهاراتی عجیب، متهمین کودتای مخملی را به امام موسی کاظم(ع) و یوسف پیامبر(ع) تشبیه می کند .
بیات زنجانی در حالی زندانیان انتخاباتی را پاک و خالص نامیده است که اغلب آنها به خاطر القای "دروغ تقلب" در انتخابات و فراهم کردن بستر کشته و زخمی شدن صدها تن از شهروندان بیگناه، بازداشت شده اند؛ موضوعی که بخش های از آن در اعترافات خود آنان هم بیان شده است.
وی در ادامه بازداشت شدگان را که بسیاری از آنان عضو گروهک های تروریستی منافقین و انجمن پادشاهی و نیز بهایی و عامل بیگانگان بوده اند را، ابرار امت نامید و عمل آنها را ناشی از قیام به اصلاح امور، نهی از منکر و تلاش آنها برای بهسازی وضعیت جامعه دانسته است!
بیات زنجانی بدون اشاره هتک حرمت مقدسات از جمله اهانت به عاشورای حسینی توسط برخی از بازداشت شدگان، خطاب به خانواده های آنان گفت: زمانیکه مشکلات اینچنینی را درک می کنید، به یاد زندانی شدن امام موسی بن جعفر(ع) بیافتید! آیا امام(ع) جرمی مرتکب شده بود؟ باید به یاد زندانی شدن یوسف پیامبر(ع) بیافتید! آیا آن حضرت جرمی به جز صداقت و پاکی داشت؟ به یاد زندانی شدن بزرگانی بیافتید که در طول تاریخ امثال آنها کم نیستند. رک بیات زنجانی، زندانیان انتخاباتی را به معصومین تشبیه کرد!، شبکه ایران ،۱۵فروردین۱۳۸۹
سخنان بیات زنجانی در حالی است که محکومیت در نظام جمهوری اسلامی و ارتکاب جرم در این نظام چون لکه ننگی است که بر پیشانی فتنه گران تا قیامت باقی خواهد ماند و بی شک خیانت به نظام اسلامی و همدست شدن با دشمنان خونی نائب امام زمان جرم کوچکی نیست که بشود از آن به عنوان سند حقانیت نام برد .
در جریان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بیات زنجانی فعالیت گسترده خود را دوباره همانند سال ۸۸ آغاز کرد و در این روند پس از انصراف عارف از گردونه رقابت ها که به نفع روحانی تمام شد با عارف تماس گرفته و از او تقدیر کرد وی همچنین پس از پیروزی حسن روحانی در پیامی خطاب به وی تاکید کرد : « از درگاه ربوبی خاضعانه مسئلت دارم که دولت آینده را توفیق و یاری دهد تا در راستای دغدغه های ارزشمند حضرتعالی، حافظ استقلال حوزه و به ویژه نهاد مرجعیت از روزمره‌گی قدرت و سیاست باشد؛ عالمان، اندیشمندان و فرهیختگان را قدر بداند و در صدر بنشاند؛ در برخورد با دگراندیشان فکری و عقیدتی مطابق با موازین عالیۀ دین خدا و قوانین اساسی و موضوعۀ کشور رفتار کند؛ تمام اجزای حاکمیت را از خودکامگی پرهیز دهد؛ آحاد مردم را حقیقتاً ولی نعمت خود بداند و اعتماد لطمۀ خوردۀ آنان را جبران کند؛ حقوق اولیۀ آنان را قولاً و عملاً به رسمیت بشناسد؛ از فقر معیشتی و کفر همه‌گیر ناشی از آن بترسد و آن را تدارک کند؛ از سانسور و تحمیق فکری و ذهنی مردم جداً بپرهیزد؛ خطیبان، ادیبان، اندیشمندان و آحاد متخصصان را به اضطرار سیاست دچار نکند؛ دانشگاهها را محیط امن فکری و علمی بداند و از ایراد خدشه به ارکان آن جلوگیری کند؛ جمهوریت و اسلامیت این نظام را به پای یکدیگر ذبح نکند و نهایتاً فرصتی را که این ملت گرانقدر در اختیارش گذاشته‌اند، نسوزاند و به بهترین وجه از آن بهره بگیرد.»
بیات زنجانی که رای تاریخی ملت به احمدی نژاد در سال ۸۸ را به رسمیت نپذیرفته و علیه آن دعوت به قیام کرده بود این بار بر ملت منت نهاد و رای آنان را رسمیت بخشید ولی نگاهی به پرونده بیات زنجانی که به بخشی از آن در این نوشتار اشاره شد نشان می دهد که مسئولان دولت یازدهم نباید به چنین افرادی که تنها به دنبال منافع دنیوی خویش در رفت و آمدهای سیاسی هستند باج دهد.
نگرانی آن جایی بروز می کند که برخی مقامات دولت از جمله وزیر امور خارجه به صورت تلفنی با بیات زنجانی سخن می گویند و با این حرکت مواضع گذشته و حال او را به رسمیت می شناسند. در عین حال گروهی نیز در رفت و آمد مسئولان کشور به قم تلاش می کنند این مسئولان را به حضور بیات زنجانی به عنوان یک مرجع !! برده و با این اقدام به وی مشروعیتی دوباره بخشند ...
از این رو است که ضروری می نماید دولت کنونی که شعار اعتدال را سرلوحه شعارهای خود قرار داده است از نزدیکی به افراط گرایان برحذر باشد ...افراط گرایانی که نه به فکر دین مردمند و نه دنیایشان ...