شناسهٔ خبر: 181975 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

دولت ژاپن نقش خود را برای برقراری سریع‌تر آتش بس در غره ایفا کند

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: دولت ژاپن مساعی خود را برای برقراری سریع‌تر آتش بس در غزه و جلوگیری از جنایات جنگی و کشتار مردم بی‌گناه به کارگرفته و نقش مثبتی ایفا کند.

به گزارش، کازوتوشی آیکاوا سفیر ژاپن در تهران (چهارشنبه، ۱۰ آبان ماه ) با ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

ابوالفضل عموئی در ابتدای این دیدار با توجه به فرارسیدن پایان دوره مسئولیت سفیر ژاپن در تهران، از همکاری‌ها و تعاملات وی در دوره تصدی مقام سفارت در جمهوری اسلامی ایران و همچنین پایه‌ریزی خوب برای تقویت و تحکیم ارتباطات پارلمانی میان دو کشور قدردانی کرد.

عموئی به خاطرات خوب و ذهنیت مثبت سفرا و دیپلمات‌های ایرانی که در ژاپن ماموریت داشته‌اند اشاره داشت و برای آقای آیکاوا در دوره جدید مسئولیتش آرزوی موفقیت کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، خواهان نقش پررنگ‌تر دیپلماسی پارلمانی در تعمیق روابط دو کشور و ارتباطات نمایندگان شد.

در ادامه وی به دعوت آقای متفکرآزاد رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن تاکید کرد و خواستار سفر هرچه زودتر گروه دوستی پارلمانی ژاپن به ایران شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در پایان این دیدار با اشاره به احساسات برانگیخته شده نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و کشته شدن روزانه سیصد نفر انسان بی گناه افزود: با شناختی که از رویکرد صلح طلبانه سیاست خارجی ژاپن داریم، امیدواریم دولت ژاپن مساعی خود را برای برقراری سریع‌تر آتش بس در غزه و جلوگیری از جنایات جنگی و کشتار مردم بی‌گناه به کارگرفته و نقش مثبتی ایفا کند.

آیکاوا سفیر ژاپن در تهران نیز در این دیدار علاقه مقامات ایران و ژاپن، به توسعه و پیشبرد روابط را به عنوان یکی از عوامل تسهیل کننده انجام ماموریت خویش در تهران برشمرد.

وی تصریح کرد: در طول ماموریت خود نهایت تلاش خود را در جهت ارتقاء روابط فی مابین به کار بستم و اکنون در پایان دوران کاری خود در جمهوری اسلامی ایران، شاهد به ثمر نشستن این تلاش‌ها هستم. امیدوارم سفیر بعدی ژاپن در ایران نیز ادامه دهنده این مسیر باشد.