شناسهٔ خبر: 176265 - سرویس مجلس
منبع: مهر

بودجه خوب مجلس برای وزارت نیرو/صنایع فولاد در اولویت خاموشی نباشد

مهدی خانی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال مجلس بودجه خوبی برای وزارت نیرو در نظر گرفت، گفت: صنایع فولاد نباید در اولویت خاموشی باشد.

به گزارش «نماینده»، علی اصغر خانی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای افزایش تولید برق و جلوگیری از قطعی برق در صنایع مادر نظیر فولاد و سیمان، اظهار داشت: مجلس برای وزارت نیرو در سال ۱۴۰۱ بودجه خوبی نسبت به سال قبل در نظر گرفته است. اکنون که در حال ورود به فصل گرم سال بوده و استفاده از برق در سطح کشور رو به افزایش است، باید مدیریت خوبی در حوزه خاموشی ها صورت گیرد.

وی بیان کرد: در برخی از سال ها وزارت نیرو مدیریت خوبی داشته است. اما در برخی از سال ها مدیریت غلط، خسارت زیادی به صنایع ما به ویژه فولاد و سیمان وارد کرده است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما انتظار داریم وزارت نیرو امسال یک مدیریت تخصصی و با نظارت کامل در سطح کشور داشته باشد. اگر این اتفاق بیفتد، فشار خاموشی ها از روی مردم و صنایع برداشته می شود. ما نیازمند مدیریت صحیح هستیم.

خانی متذکر شد: در برخی از سال ها متاسفانه تا با کمبود برق مواجه شدیم به سمت خاموشی صنایع رفتیم، در حالی که برخی از صنایع ما در نقش صنعت مادر بوده و مولد تولید نظیر صنعت فولاد یا سیمان هستند. در یک کارخانه حدود هزار نفر مشغول به کار هستند. به صورت غیرمستقیم، اشتغال چند ده هزار نفر به این صنایع وابسته است.

وی گفت: با خاموشی این صنایع تولید آن‌ها به یک سوم کاهش می یابد و در این شرایط این صنعت چگونه باید خسارت خود را جبران کند؟ در بحث خاموشی ها باید اولویت بندی صورت گیرد. بخش هایی که ضرورت کمتری دارد، باید در اولویت قرار گیرند. در برخی از مناطق که خیلی مرتبط با بخش صنعت و اشتغال‌زایی نیست، می توان استفاده را به حداقل کاهش داد. وزارت نیرو باید از الان اولویت بندی را انجام دهد.