شناسهٔ خبر: 174526 - سرویس مجلس
منبع: فارس

دلسوزان اوکراین چرا در مقابل کشتار مردم یمن ساکت بودند؟

احمدحسین فلاحی عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: کسانی که امروز برای اوکراین شیون و واویلا سر می‌دهند، چرا در طول 7 سال حمله آمریکا و ائتلاف سعودی به یمن سکوت اختیار کردند؟

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به برخی فضاسازی‌های ضدانقلاب و غربگرایان در مورد حوادث اوکراین گفت: کسانی که امروز خود را دلسوز مردم اوکراین معرفی می‌کنند و برای آنها جیغ و واویلا سر می‌دهند، چرا در طول 8 سال حمله آمریکا و ائتلاف سعودی به یمن و کشتار بی رحمانه زنان و کودکان سکوت اختیار می‌کردند؟

وی افزود: این عده چرا در قبال حملات آمریکایی‌ها و کشتار زنان و کودکان توسط داعش در عراق و سوریه و همچنین جنایات آمریکا در افغانستان سکوت اختیار می‌کردند و هیچ موضعی نمی‌گرفتند؟

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: این موضع‌گیری‌ها از سوی این افراد هیچ وقت از سر دلسوزی برای مردم اوکراین نیست بلکه این عده فقط اهداف و اغراض سیاسی خود را از این اظهارنظرها و موضع‌گیری‌ها دنبال می‌کنند.

فلاحی خاطرنشان کرد: ملت ایران چه در مورد اوکراین و چه در مورد ملل دیگر خواستار صلح و دوستی و آرامش است و در مورد برقراری آرامش در اوکراین دیپلماسی خود را به کار گرفته و در این مسیر تلاش می‌کند و در مورد دیگر ملت‌های منطقه نیز حملات آمریکایی‌ها و متحدانش به مردم مظلوم مناطق مختلف را محکوم می‌کند.

وی افزود: تجربه اوکراین نشان داد که آمریکا و اروپا هیچ گاه در زمان خطر از متحدانشان حمایت نمی‌کنند و پشت آنها را خالی می‌کنند و اگر هم در جایی حضور نظامی دارند به خاطر این است که منافع خودشان به خطر افتاده، والا آنها هیچ وقت در حمایت از کشور یا ملتی وارد میدان نمی‌شوند.