شناسهٔ خبر: 174313 - سرویس مجلس
منبع: ایرنا

اکبری تالارپشتی:

طرح اقتصادی کردن چهره سفارتخانه های ایران در مجلس پیگیری می شود

عزت الله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به دنبال تثبیت طرح استقرار دیپلماسی اقتصادی توسط دولت است تا چهره سفارتخانه های ایران اقتصادی شود و تحقق این مهم به نفع منافع ملی و امنیت کشور است و دیگر آمریکا قادر به تحریم ایران نیست.

به گزارش «نماینده» عزت الله اکبری تالارپشتی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی کاشمر اظهارداشت: کشور ایران عضو سازمان ملل و جامعه بین المللی است و باید به عنوان یک کشور انقلابی سهم خود را از این بخش به دست آورد در این راستا از سال گذشته یک طرح دوفوریتی از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص استقرار دیپلماسی اقتصادی توسط دولت تدوین شده است.

وی ادامه داد: براساس طرح استقرار دیپلماسی اقتصادی توسط دولت باید چهره سفارتخانه های ایران در دنیا تغییر یابد چرا که هم اینک سفارتخانه های کشورمان هیچ خروجی مفیدی ندارند و از چهره اقتصادی برخوردار نیستند که این بدترین حالت برای کشورمان است در حالی که سفرای دیگر کشورها در ایران هر روز در یکی از مناطق کشورمان حضور می یابند و ظرفیتها و استعدادهای آنها را ارزیابی می کنند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ما هم اینک ۱۲۰ سفارتخانه و ۲۰ نمایندگی وزارت امور خارجه  در کشورهای دیگر دارد که هر کدام از این سفارتخانه ها اگر بتوانند یک سرمایه گذار جذب کنند وضعیت اقتصادی کشور بهتر می شود.

اکبری افزود: در طرح استقرار دیپلماسی اقتصادی باید چهره سفیران اقتصادی شود که در صورت تحقق این مهم اقتصاد کشورمان رشد کرده و شاهد حضور محصولات ایرانی در کشورهای دیگر خواهیم بود.

وی ادامه داد:مجلس شورای اسلامی دنبال این است که این طرح را هر چه سریعتر به تثبیت برساند و چهره سفارتخانه های ما را اقتصادی کند که هم به نفع منافع ملی و هم به نفع امنیت ملی ماست و اگر چهره سفارتخانه ها اقتصادی شود و ایران با همه کشورها کار کند آمریکا دیگر قادر نیست ما را تحریم کند.

انتهای پیام/