شناسهٔ خبر: 174311 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

بسته خبری نماینده/10 آذرماه؛

روز «مجلس» در «مجلس» چه گذشت؟

بسته خبری نماینده رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: 10 آذر ماه به برکت خون شهید مدرس، روحانی متقی، بزرگمرد و عالم، روز مجلس نامگذاری شده است. وی بزرگترین فقیهی بود که ترس از خدا داشت و هرگز چشم غره مستکبرین را در دنیا و رضاخان را برنتابید و برای عزت ملت و احیای دین، سیاست و قدرت افتخار آفرید.

به گزارش خبرنگار «نماینده» محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک مجلس و قوه مجریه که امروز (چهارشنبه، 10 آذر ماه) در محل صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: 10 آذر ماه به برکت خون شهید مدرس، روحانی متقی، بزرگمرد و عالم، روز مجلس نامگذاری شده است. وی بزرگترین فقیهی بود که ترس از خدا داشت و هرگز چشم غره مستکبرین را در دنیا و رضاخان را برنتابید و برای عزت ملت و احیای دین، سیاست و قدرت افتخار آفرید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با گذشت بیش از صد روز از آغاز به کار دولت سیزدهم گواهی می‌دهم که رئیس جمهور منتخب تلاش مجاهدانه، پرکار و پرتلاشی داشته است و حتی روزهای پنج‌شنبه و جمعه به همراه همکاران خود مشغول به کار بوده است. مردمی بودن دولت را با سفرهای استانی که داشته است می‌توان دریافت، هر چند برخی نقدهایی به این نوع سفرهای استانی دارند اما نفس سفر و در بین مردم بودن و درد دل مردم را شنیدن، نعمت بزرگی است زیرا موجب می‌شود میزهای کاری ما را از مردم و دغدغه آنها غافل نکند و دغدغه مردم هر روز در وجود ما باقی بماند.

وی با اشاره به اظهارات نمایندگانی پس از سرکشی از حوزه‌های انتخابیه گفت: نماینده عزیزی که چند دوره در مجلس بوده است اذعان دارد ایامی که نمایندگان در بین مردم هستند، بار سنگین، فشار کاری و روحی تحمل کرده و دغدغه مردم را درک می‌کنند.

قالیباف با اشاره به اقداماتی که دولت در کنترل شیوع ویروس کرونا انجام داده است، افزود: دولت کاری کارستان انجام داد، در دوره کمتر از 70 روز تلفات 700 نفر در روز به 70 نفر رسانده شد و این کار جز با مجاهدت دولت و حمایت مجلس در تأمین اعتبار امکان‌پذیر نبود. مطمئنم که در حوزه سیاست خارجی و رفع تحریم‌ها با تلاشی که صورت می‌گیرد مذاکره خوب و عزتمندانه انجام خواهیم داد و با توافق خوب و عادلانه حق این ملت را می‌گیرید و تحریم ظالمانه از دوش ملت مقاوم برداشته می‌شود.

رئیس قوه مقننه در ادامه تصریح کرد: ارتباط دولت سیزدهم و مجلس یازدهم باید ماندگار و مثال‌زدنی برای آیندگان باشد. همکاری ما بدون شک همکاری مسئولانه است، مجلس حامی دولت بوده و حتما ناظر دلسوز دولت و همه وزرا است. مجلس خود را یار و یاور همه اعضای هیأت دولت و در رأس آن رئیس جمهور برای حل مشکلات مردم می‌داند.

وی در ادامه اظهار کرد: فلسفه وجودی نشست مشترک امروز مجلس و دولت در روز شهادت شهید مدرس که به نام روز مجلس نامگذاری شده، پرداختن به دغدغه‌های مردم است چرا که اگر دغدغه‌ای جز این مسئله داشته باشیم به دین، انقلاب، شهدا و مردم ظلم کرده‌ایم.

قالیباف تصریح کرد: مطمئن هستم که دولت برای تعیین اولویت‌های واقعی مردم به نظرات کارشناسی نمایندگان که در بطن مردم هستند، توجه دارد و آنها را کارشناس و همراه امین خود می‌داند. ما از دولت، اجرا و تحقق قوانین، احکام بودجه و برنامه توسعه کشور را با همه سختی‌های موجود انتظار داریم به ویژه در موضوعات مهم همانند حوزه بورس، معیشت، اشتغال، مسکن، جوانی جمعیت و افزایش قدرت خرید مردم انتظارات جدی از دولت داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نمایندگان در کمک به تحقق خواسته‌های مردم دریغ نمی‌کنند و می‌دانیم که بار این مسئولیت بر دوش اعضای دولت و رئیس جمهور است لذا مجلس صادقانه با دولت همراهی می‌کند و محکم پای کار است. اگر هماهنگی و همدلی دولت و مجلس منجر به هم‌افزایی و کارآمدی برای حل مشکلات مردم نشود، هیچ ارزشی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: ما امروز محکوم به این هستیم که کارآمدی دین را در جامعه نشان دهیم، بار این مسئولیت بر دوش دولت است لذا مجلس همراه و یاور دولت خواهد بود. ما بیش از همیشه باید در موضوعات و حل مشکلات به مباحث کارشناسی توجه داشته باشیم و بیشترین وقت خود را صرف این موضوع کنیم که چگونه می‌خواهیم رو به جلو حرکت کنیم، گلایه و صحبت از گذشته برای کسب تجربه مهم است اما مهمتر توجه و نگاه به آینده است.

قالیباف ادامه داد: اصلاح ساختار بودجه مبحثی است که از گذشته مطرح بوده و موضوع این مجلس و دولت نیست. ساختار بودجه از قبل از پیروزی انقلاب مشکلاتی داشته و همه نیت اصلاح آن را داشتند ولی نتیجه شرایط کنونی شده است، اگر ما هم مسیر گذشته را ادامه دهیم، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. مردم و نمایندگان از ما سوال می‌کنند که در جلسات هفتگی روسای قوا چه تصمیماتی گرفته می‌شود.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: جلسات سران قوا حتما مهمترین جلسه تصمیم‌گیری برای اداره کشور است اما اگر تمام اعضای حاضر در این نشست موضوعات را با هم دنبال نکنیم سران سه قوه هم در جلسات نمی‌توانند تصمیم‌ بگیرند. نمایندگان و اعضای دولت و مردم باید از تصمیمات جلسات سران قوا مطلع باشند.

وی تصریح کرد: ما باید تصمیم‌های سخت و شجاعانه بگیریم و با قوت تصمیم بگیریم و در غیر این صورت همه چیز در خدمت به مردم زیر سوال می‌رود، مردم هر تصمیم عاقلانه و عادلانه ما را که انقلابی هم هست را می‌پذیرند. مردم هر هزینه‌ای خواهند داد به شرط آن که تصمیم در طراحی و اجرا درست اتخاذ شود. طرح‌های خوبی در کشور مطرح شده اما در اجرا به دلیل عدم اجرای درست، قربانی شده‌اند بنابراین ما برای بودجه سال 1401 باید با نگاه رو به جلو و منطبق با برنامه هفتم توسعه تصمیم‌گیری کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: مجلس و دولت درباره برنامه هفتم توسعه به فهم مشترک برسند و بودجه سال 1401 را منطبق با نقشه راه برنامه هفته توسعه تنظیم کنند.

وی با اشاره به مشکلات عدیده کشور در حوزه های مختلف، گفت: دولت و مجلس باید بر روی سه مشکل اقتصاد، آب و جمعیت متمرکز شوند و وقتی در مورد جمعیت صحبت می کنیم تمام ابعاد موالی، مهاجرت و اختلاف طبقاتی را شامل می شود. در خصوص موضوع آب که تکلیف مشخص است و در حوزه اقتصاد نیز مردم باید بدانند ده ها میلیارد دلار در شرایط تحریم ظرفیت هایی داریم که اگر تصمیم شجاعانه و عاقلانه گرفته نشود، هر روز از دست می دهیم. این فرصت های بزرگ به تهدیدات بزرگی تبدیل شده است.

قالیباف در توضیح تهدیداتی که در بالا از آن نام برد، گفت: ناترازی در ساختار بودجه یکی از تهدیدات است. ما لازم نیست 9 هزار ردیف بودجه داشته باشیم. ما باید شجاعانه تصمیم بگیریم و مجلس باید پیش قدم شود. دومین تهدید، تحمیل بار اضافی به بانک ها است. بانک مرکزی، مجموعه دولت و مجلس باید مانع خلق پول در بانک ها به ویژه بانک های خصوصی شوند که هر روز کشور را به سمت مشکلات، تورم و گرانی سوق می دهند.

رئیس قوه مقننه در ادامه اظهار کرد: از اتخاذ هر تصمیمی در سران قوا، دولت، مجلس و کمیسیون های تخصصی مجلس که موجب خلق پول شود باید جلوگیری کرد. در حوزه انفال، اموال مردم تنها در حوزه معادن، فلزات و بحث انرژی به بدترین شکل از بین می رود و ما باید جلوی آن را بگیریم. هیچ معنا ندارد که سهم مردم در حوزه صنایع و معادن کمتر از 5 یا 6 درصد باشد.

وی افزود: شرکت ها نشان می دهند که سود دارند اما این منابع در کجا هزینه می شود؟ در حقیقت ما وقتی حرف از اقتصاد می زنیم باید بدانیم که وضعیت چگونه است و چه اقداماتی باید انجام دهیم.

قالیباف یادآور شد: پروژه های نیمه تمام تهدید دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. مجلس و دولت اگر محکم بایستند در همین برنامه هفتم توسعه نا به سامانی هفتصد، هشتصد هزار میلیاردی که در سال 1395 ارزیابی شده و تا امروز 2 یا 3 برابر افزایش یافته است را حل خواهد کرد. پروژه های نیمه تمام و رها شده ای که 10 تا 15 سال به آن ها زمان خورده و بیش از چند ده هزار اموال غیر مولد دولتی باید تعیین تکلیف شود.  

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باز آفرینی و ساختار مطمئنی برای تامین مالی این حرکت ها باید انجام دهیم. ما باید نقدینگی را هدایت کنیم در غیر این صورت سودا گران اجازه هدایت نقدینگی را نخواهند داد و نقدینگی به سمت سوداگری حرکت می کند که در نتیجه مشکلاتی مانند بورس را رقم خو اهد زد. ما باید راهکار اجرای گام به گام برای این مسائل تعریف کنیم.

وی تصریح کرد: ما در بودجه سال 1401 و برنامه هفتم توسعه جز این چند کار را نباید انجام دهیم مطمئن باشید بورس، تورم، قدرت خرید و اشتغال و حل مشکل معیشت در گرو مسائلی است که در بالا به آن ها اشاره شد و در یک قدمی ما است. مردم بدانند به همت نمایندگان و اعضای دولت که دلدادگان و خدمتگزاران مردم هستند و همه به امام، راه امام و شهدا باور دارند این اقدامات قابل عملیات است و خدا در تمام سختی ها با ما است و مردم در پایان برنامه و در هر سال با افتخار خواهند دید که تحولات تحقق پیدا می کند.

*تاکید دولت بر توجه به دیدگاه های نمایندگان مجلس در تدوین بودجه ۱۴۰۱

سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در حاشیه نشست مشترک دولت و مجلس با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: به مناسبت روز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس دو نشست با مسئولان قوه قضاییه و رئیس جمهور و اعضای هیات دولت داشته ایم که جلسه امروز از ساعت 7 صبح آغاز شد و دقایقی پیش به اتمام رسید در این جلسه هماهنگی، دغدغه ها و مسائل اقتصادی در این نشست مطرح شد و  جمعی از اعضای دولت و مجلس صحبت کردند. نمایندگان و مسئولان دولت تاکیدشان بر هماهنگی بین قوای مختلف برای حرکت رو به جلو اقتصاد بود. مسائل بودجه 1401 مطرح شد که مورد تایید مجلس و دولت قرار گرفت تا بودجه را به نحوی ببندیم تا هم کسری بودجه کمتری داشته باشیم و هم عدالت و آمایش سرزمینی موردنظر و توجه قرار گیرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس توضیح داد: روسای کمیسیون های برنامه و بودجه، انرژی، جهش تولید و اقتصاد مطالب شان را بیان کردند، معاون اول رئیس جمهور و وزرای انرژی، نفت و سازمان برنامه و بودجه صحبت کردند و مطالب ناظر بر هم افزایی مجلس و دولت برای حل مشکلات بود به ویژه در جمع بندی رئیس مجلس مسائل اقتصادی به چالش اقتصادی، آب و جمعیت تاکید شد. رئیس جمهور هم بر هم افزایی مجلس و دولت تاکید کردند، در بودجه هماهنگی دولت و مجلس به نحوی باشد که کمترین عارضه را در زمینه کسری بودجه را داشته باشیم تا فضا را به سمتی ببریم که مردم شاهد کاهش تورم در سال آینده باشند و رشد اقتصادی قابل داشته باشیم.

وی ادامه داد: سه نماینده به قید قرعه دغدغه های مردم را بیان کردند، نمایندگان ارزیابی از 100 روزی که دولت کار خود را شروع کرده، دارند طی این مدت با افکار عمومی مرتبط بودند و نمایندگان مطالب را مطرح کردند که هم دولت و هم رئیس جمهور تاکید داشتند که نظرات و دیدگاه های نمایندگان مجلس به عنوان نظرهای مشورتی مدنظر قرار گیرد و به ویژه در تدوین بودجه این هماهنگی خود را نشان دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: رئیس جمهور تاکید کرد به زودی لایحه بودجه تقدیم مجلس می شود و در زمان مقرر ارائه خواهد شد. رئیس مجلس هم تاکید کرد که مجلس همراه و همگام با دولت برای رفع مشکلات مردم گام بر می دارد و در حوزه قانون گذاری و نظارت به وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد.

این نمایند مجلس اظهار داشت: دکتر قالیباف و رئیس جمهور که برای دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس آمده بود تاکید داشتند که نشست مشترکی بین مجلس و دولت داشته باشیم که امروز اولین جلسه برگزار شد، این نشست هم فضای صمیمت داشت و هم در عین حال جلسه جدی بود، روسای کمیسیون های اقتصادی و زیربنایی مجلس و نمایندگان مردم دغدغه ها و مطالبات جدی مطرح کرد. رئیس مجلس ارزیابی از مسائل اقتصادی و مسائل جدی کشور از منظر مجلس ارائه کرد.

وی گفت: معاون اول رئیس جمهور، وزرا و رئیس جمهور هم گزارشی از فعالیت دولت در این 100 روز ارائه کردندو هم چشم انداز آینده را برای نمایندگان ترسیم کردند، آنچه که دریافت کردیم این بود که دولت اشراف خوبی بر مسائل دارد و پیگیر حل آن است، اگر همین هماهنگی و همدلی بین قوا وجود داشته باشد و تاکیدی که در خصوص لایحه بودجه 1401 وجود دارد تا همدلانه قوه مقننه و مجریه نگاه جدی داشته باشند اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد، این همدلی و هماهنگی کاملا وجود دارد که در بودجه با مشکل کسری بودجه روبه رو نباشیم و با افق برنامه هفتم بسته می شود و تاکید بر این بود که قبل از آمدن بودجه به مجلس حتما دیدگاه های کمیسیون های تخصصی لحاظ شود تا در مسیر درست حرکت کنیم و بتوانیم مشکلات موجود را حل کنیم، گزارش هایی که دولت ارائه کرد نشان دهنده عزم جدی آنها برای حل مشکلات کشور بود و اگر با همدلی و همکاری کار را جلو ببریم شاهد اتفاقات خوبی در آینده خواهیم بود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره بیان مباحث مذاکرات در این نشست ادامه داد: عمده بحث در این جلسه متمرکز بر مسائل اقتصادی و معیشت مردم بود، موضوعات مربوط به مذاکرات را در جلسات دیگری و از طریق کمیسیون تخصصی دنبال می کنیم، در این نشست تاکید شد مشکلات کشور عموما راه حل های داخلی دارد و به دنبال آن نیستیم مسائل اقتصادی  را با سیاست خارجی گره بزنیم، مباحث کلی مطرح شد اما بحث اقتصادی محور اصلی نشست امروز بود.

*نمایندگان مجلس، نماینده تمام ملت با هر سلیقه و منشی هستند / مردم انتظار دارند که نمایندگان ناظر دلسوز دولت باشند

همچنین محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 10 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک روز مجلس گفت: 10 آذر ماه سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس است که به همین مناسبت این روز، روز مجلس نامگذاری شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهید مدرس در مقابل زورگویی و استبداد سر خم نکرد تا از استقلال نهاد مجلس دفاع کند و الگویی راستین از مردمی بودن و ایستادن شجاعانه بر سر آرمان‌های دینی و ملی به تمامی نمایندگان مردم در مجلس ارائه کند. خصوصیت اصلی شهید مدرس که بارها مورد تأکید امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری قرار گرفته است، شجاعت آن شهید و بی‌اثر بودن هر نوع تطمیع، تهدید و یا فریبی در ایشان بود.

وی تأکید کرد: شهید مدرس ابداً منافع مردم و کشورا فدای مصلحت‌ اندیشی نکرد و هوچی‌گری‌ها در او کمترین اثری نداشت. شهید مدرس به نمایندگان ملت ثابت کرد که می‌توان در برابر چشم غره‌های قدرت‌های جهانی غالب تهی نکرد و در برابر زیاده‌خواهی صاحبان منافع، ذره‌ای کوتاه نیامد.

قالیباف تصریح کرد: امام راحل (ره) تعابیر بسیار دقیقی در توصیف شهید مدرس به کار برده‌اند، آنچه امروز بیش از همه می‌تواند سرمشق ما نمایندگان مردم قرار گیرد، آن تعبیری است که امام فرمودند آنها از مدرس می‌ترسیدند چرا که مدرس یک نفری بر همه غلبه می‌کرد. شهید مدرس ثابت کرد که اگر ما نمایندگان به درستی به وظایف خود عمل کنیم و فقط منافع ملت و آرمان‌های انقلاب اسلامی را در نظر بگیریم، هر یک از ما می توانیم منشأ اثر در حوزه‌های انتخابیه خود و بلکه در سراسر کشور باشیم.

رئیس قوه مقننه تأکید کرد: هر امضای طرح یا اظهارنظری از نمایندگان مجلس می‌تواند بر سرنوشت افراد تأثیرگذار باشد به همین جهت باید در این روز که مزین به نام مجلس است بار دیگر به خود متذکر شویم که با لطف و اعتماد مردم، مسئولیت بسیار سنگین بر دوش یکایک ما گذاشته شده است و این فرصت خدمت در چشم بر هم زدنی به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: اگر مدرس توانست در چند سال نمایندگی مجلس یک نفره تحول فکری ایجاد کند و تاریخ‌ساز شود، پس امروز که فضای خدمت به مردم که برکت انقلاب اسلامی فراهم شده است، حتماً می‌توان منشأ تحولات بزرگ و دوران‌ساز شد. مجلس شورای اسلامی از این جهت در رأس امور است که با قانونگذاری و همچنین با رساندن صدای مردم به مسئولان اجرایی و استفاده از ابزارهای نظارتی می‌تواند در شیوه‌های تصمیم‌گیری و در نظام حکمرانی کشور تغییرات بلند مدت ایجاد کند.

قالیباف اظهار کرد: افتخار خدمت به مردم در مجلس همان قدر که فرصت مغتنمی است، خطراتی نیز دارد. هرچقدر ما بتوانیم از ظرفیت های مجلس برای ریل گذاری تحول در کشور استفاده کنیم و قوانین متناسب با مشکلات اولویت دار کشور تصویب کنیم و سرمایه اجتماعی نظام را افزایش دهیم از این فرصت به خوبی استفاده کرده ایم و هر چقدر به حواشی بپردازیم و فرصت را غنیمت نشماریم به وادی خطرات نمایندگی وارد شده ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرکدام از نمایندگان مجلس، نماینده تمام ملت با هر سلیقه و منشی هستند، حرف دل مردم باید در گفتار و کردار ما تجلی پیدا کند تا مردم در پایان 4 سال احساس کنند که ما منافع آن ها را در اولویت قرار داده ایم و قوانینی در مجلس به تصویب رسیده است که دست دلالان و صاحبان منافع خاص و انحصاری، رانت جویان و یا زیاده خواهان را از زندگی مردم کوتاه کرده است و به کاهش فاصله طبقاتی، افزایش قدرت خرید، کاهش دخالت دولت و افزایش اعتماد مردم به مسئولان کشور کمک کرده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند، نمایندگان مجلس مانند یک قله هستند و آن چه از دل قله می جوشد بر دامنه و سطح جامعه سرازیر می شود. رفتار، آداب و قانونگرایی و شجاعت نمایندگان بر آحاد جامعه تاثیر می گذارد، در حوزه های انتخابیه نزدیک ترین نمونه مسئول سطح بالای جمهوری اسلامی در نظر مردم نمایندگان مجلس هستند و توجه ما به مشکلات مردم در هر نقطه از کشور در نهایت به اعتماد و همراهی مردم با ارکان نظام منجر خواهد شد.

قالیباف گفت: درست است که مجلس مسئولیت اجرایی ندارد، اما مردم از ما انتظار دارند به نمایندگی از آن ها حامی و ناظر دلسوز دولت باشیم، در همکاری مسئولانه با دستگاه های اجرایی به ریل گذاری کارشناسانه، نیازهای تقنینی دولت را برای حل مشکل مردم برطرف کنیم و با استفاده از ابزارهای نظارتی دلسوزانه به دولت کمک کنیم تا اراده مردم در اراده کشور جاری شود.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: حق مردم بر گردن یکایک ما به عنوان نمایندگان مجلس آن است که در هر لحظه حداکثر توان خود را برای حل مشکلات آن ها به کار گیریم و اگر مردم صدای ما را در مجلس شنیدند هر لحظه احساس کنند که حرف دل آن ها را می زنیم و یا مشغول تصویب قانونی در خصوص موضوعی هستیم که دغدغه آن ها در زندگی روزمره شان است. بدانیم که رضایت خداوند از ما منوط به رضایت مردم است.

*وزارت آموزش و پرورش پرداخت پاداش بازنشستگی معلمان را تسریع کند/تشکر از اژه ای برای همراهی با دولت و مجلس

علی بابائی کارنامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 10 آذرماه) در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: عدم اجرای قانون رفع تداخل برای حل مشکلات کشاورزان با دستگاه های اداری ضروری است همچنین وزیر اموزش باید در پرداخت پاداش بازنشستگی معلمان تسریع کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تقدیر از حجت الاسلام اژه ای برای همراهی با مجلس و  دولت که به صورت رویه درآمده است، خاطرنشان کرد: مسائل اقتصادی و حل مشکل معیشت مردم نیاز به اصلاح دارد، همچنین بنیاد مسکن باید برای وضعیت مسکن روستایی اقدامی بیاندیشد، همچنین مشکلات شهرداری ها و شوراها نیز باید از طرف وزارت کشور برطرف شود.

*نیکزاد سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی را گرامی داشت

علی نیکزاد ثمرین،  در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 10 آذرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: فردا یازدهم آذرماه سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی که شهید مبارزه با استعمار و استثمار می باشد را گرامی می داریم.

*مجلس در رفع مشکلات عدیده مردم باید کارساز و اثرگذار باشد

سیدکاظم موسوی در نشست علنی صبح امروز ( چهارشنبه، 10 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تسلیت سالروز شهادت مظلومانه و غریبانه شهید مدرس و گرامیداشت 10 آذرماه روز مجلس، گفت: مجلس برای رفع مشکلات عدیده مردم باید کارساز و اثرگذار بوده و مصوباتی که تصویب می کند در خدمت نظام، آرمان شهدا و امامین انقلاب باشد.

وی با بیان اینکه جلسه امروز هم اندیشی مجلس و دولت جلسه پرباری بود، افزود: این اقدام قابل تحسین و ستودنی است و امیدواریم این جلسات تداوم داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از گذشت 42 سال از انقلاب در حال حاضر قوای سه گانه همگام و یک دست برای خدمت رسانی به مردم هستند؛ مردمی که جان، جوان، شهید و آزاده دادند و در روزهای بسیار حساس و بحرانی به ندای رهبری لبیک گفتند؛ مردم ایران در دنیا بی مثال هستند و هستی و نیستی خودشان را در طبق اخلاص برای رضایت خداوند قرار دادند و جان شهدای 8 سال جنگ تحمیلی، مدافعان حرم، امنیت و خدمت تقدیم دفاع از کشور و محضر ذات اقدس ربوبی شده است.

موسوی ادامه داد: ما به خود می‌بالیم و می‌نازیم که رهبری عاقل و فرزانه داریم و این ملت همیشه با اشاره رهبر معظم انقلاب در صحنه ها و میادین مختلف حضور می یابند؛ در این رابطه نیاز است وحدت خود را حفظ کنیم و آیه وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا را در نظر داشته باشیم که هر پیروزی و موفقیتی که داریم ناشی از وحدت و یکپارچگی است و اگر متفرق شویم به طور قطع پیروز نخواهیم شد.

*5 دهک آسیب پذیر کشور در شرایط بحرانی قرار دارند

بهروز محبی نجم آبادی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 10 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود گفت: از دولت درخواست دارم به بحث گرانی و عدم التزام به قواعد و فروش کالاهای اساسی توجه خاص داشته باشد، 5 دهک آسیب پذیر کشور در شرایط بحرانی قرار دارند.

وی ادامه داد: آنچه امروز به عنوان قیمت برای کالاها و خدمات نقش بسته است، با چه قاعده ای همچنان در حال افزایش است. به نظر می رسد توجه به اصالت و موضوع هزینه ها در تعیین قیمت وجود ندارد. همچنان بحث نهاده های دامی از مشکلات جدی است و دامداران در شرایط نامساعدی به سر می برند.

این نماینده مجلس از وزیر جهاد کشاورزی خواست در این زمینه اقدامات جدی داشته باشد.

انتهای پیام/