شناسهٔ خبر: 174117 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

نوش آبادی مطرح کرد؛

افزایش رایزنی با کشورهای عضو سازمان همکاری‌ شانگهای لازمه قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است برای مقابله موثر با نفوذ آمریکایی‌ها باید ظرفیت سازمان همکاری شانگهای را تقویت کرد که جمهوری اسلامی برای این موضوع ایده دارد و برای طرح آن باید هرچه سریع‌تر ارتباط خود را با کشورهای عضو، افزایش دهد.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی با بیان اینکه حضور ایران در سازمان همکاری شانگهای، جایگاه کشورمان را در عرصه بین الملل تثبیت کرده است، گفت: این حضور برای تقویت حوزه اقتصادی کشورمان بسیار مؤثر بوده و باید برای آن برنامه ریزی صورت گیرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در غرب آسیا حکمفرما بوده و بحران هایی که با آن مواجه هستیم، لازم است هرچه سریع تر از ظرفیت عضویت دائم خود در سازمان همکاری های شانگهای بهره ببریم.

وی در ادامه سازمان همکاری شانگهای را سازمانی متشکل از چند کشور برای تقابل با نفوذ آمریکایی ها دانست و افزود: جمهوری اسلامی ظرفیت بالایی در حوزه تجارت دارد اما به دلیل برخی مشکلات که اصلی ترین آن تحریم است، نتوانسته ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم از این رو عضویت در این سازمان توانسته است مسیر جدیدی برای دور زدن تحریم ها با استفاده از ظرفیت همکاری با کشورهای مهم اقتصادی دنیا باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایده های زیادی برای تقویت ظرفیت سازمان همکاری شانگهای دارد نظیر تغییر مکانیسم مالی و قرار دادن یک مکانیسم جدید دارد لذا باید قدرت رایزنی خود را افزایش داده و به بسیاری از حوزه ها تسری دهد تا ایده ها از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شود.