شناسهٔ خبر: 174109 - سرویس سیاست

بسته خبری «نماینده» /4 آبان؛

«اتاق فکر» دولت کجاست؟/تشکیل ستاد بودجه 1401 در دولت/ عادی شدن شرایط پمپ بنزین ها از فردا/ سخنگوی اقتصادی دولت کیست؟

خبر "اتاق فکر دولت کجاست؟"، "تشکیل ستاد بودجه 1401 در دولت"،" عادی شدن شرایط پمپ بنزین ها از فردا" و" سخنگوی اقتصادی دولت کیست؟" از مهمترین اخبار 4 آبان ماه بودند.

به گزارش «نماینده» برخی از مهمترین اخبار و رویدادهای روز گذشته 4 آبان ماه 1400 به شرح ذیل است:

*تشکیل ستاد بودجه ۱۴۰۱ در دولت/ برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی بحثی نداشتیم

تسنیم: حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تشکیل ستاد بودجه سال 1401 در دولت خبر داد و گفت: این ستاد برای بررسی بودجه سال آینده، هفته‌ای سه جلسه تشکیل می‌دهد که بنده نیز به‌عنوان رئیس کمیسیون برنامه در این جلسات حضور دارم.

وی با بیان اینکه باید یک نگاه تحولی به بودجه سال 1401 نسبت به بودجه سال 1400 وجود داشته باشد، ادامه داد: بودجه سال 1400 به گونه‌ای تدوین و از سوی دولت گذشته اجرا شد که کسری‌های زیادی دارد که برای بودجه سال آینده نواقصی که وجود داشت برطرف شود.

حاجی‌بابایی درباره شایعاتی که در فضای مجازی درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای سال آینده مطرح شده، اظهار داشت: درباره برخی موضوعات همچون افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای سال آینده در ستادی که شکل گرفته بحثی انجام نشده است.

*تعیین سخنگوی حوزه اقتصادی دولت

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به فضاسازی رسانه ای و ایجاد جنگ روانی برای  بی ثبات جلوه دادن و افزایش کاذب قیمت ها با هدف ناامیدی مردم ‌تاکید کرد: نهادها و دستگاه‌های مرتبط با عرضه، تولید و تامین کالاها نباید بدون هماهنگی با ستاد تظیم بازار قیمت‌ها را تغییر دهند.

بر اساس تصمیم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، ستادهای تنظیم بازار در استان‌ها نیز باید به صورت منظم به ریاست استاندار تشکیل جلسه دهد و با نظارت بر روند تولید و عرضه کالا با ستاد مرکزی در تهران هماهنگ عمل کند.

در این جلسه همچنین سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز به عنوان سخنگوی حوزه اقتصادی دولت تعیین شد.

*مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

تسنیم: غلامحسین اسماعیلی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور امروز سه‌شنبه در مراسم تودیع علی ربیعی و معارفه صادق خیاطیان به عنوان روسای سابق و جدید مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، گفت: این مرکز به عنوان «اتاق فکر دولت» می‌تواند نیازها و رویکردهای دولت را تأمین کند.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به رویکرد آیت‌الله رئیسی مبنی بر استفاده از خرد جمعی و دیدگاه‌های نخبگان و صاحبنظران، گفت: استفاده از خرد جمعی و مشورت با اندیشمندان، علما و صاحبنظران جایگاه ویژه‌ای در رویکردهای رئیس‌جمهور و دولت دارد، لذا این مجموعه وظیفه سنگینی در ارتباط با همه نخبگان دارد.

اسماعیلی افزود: در جهان کنونی نمی‌توان با فکر و اندیشه فردی و با شخص‌محوری امور کشور را اداره کرد و لازم است از اندیشه نخبگانی و مشورت با صاحبنظران حداکثر استفاده را به عمل آورد و در این راستا روحیه مشورت‌پذیری و دایره استفاده رئیس‌جمهور از نظرات نخبگان بیش از دیگران است.

*شرایط پمپ بنزین ها تا اواسط فردا عادی می شود

مهر: مدیرعامل شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی از عادی شدن شرایط جایگاه های سوخت تا اواسط فردا خبر داد.

جلیل سالاری در برنامه زنده تلویزیونی دقایقی قبل در خصوص مشکل سامانه کارت سوخت گفت: از اواسط امروز مشکلی در سامانه کارت سوخت ایجاد شد. بلافاصله کارگروه مدیریت بحران در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران شکل گرفت.

وی افزود: روش‌های مختلف برای رفع این مشکل بررسی شد. نهایتاً قرار شد سامانه سوخت رسانی غیرفعال و سوختگیری به صورت دستی انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران یادآور شد: آموزش سوختگیری به جایگاه‌ها زمان بر شد در حال حاضر ۵۰ درصد جایگاه‌های سوخت وارد مدار شده اند.

وی تاکید کرد: به دنبال بازگرداندن سوخت گیری به روش کارت سوخت هستیم. به نظر می‌رسد تا اواسط فردا شرایط عادی شود.

*باید پاسخ حمله سایبری به سامانه توزیع سوخت را بدهیم

مهر: هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به ایجاد اختلال در سامانه کارت هوشمند سوخت، نوشت: تجربه اختلال در سیستم توزیع سوخت یک بار دیگر اهمیت تقویت پدافند غیرعامل در مقابل حملات سایبری و تهدید زندگی عادی مردم را ثابت کرد.

وی در ادامه این مطلب آورده است: ضمن اینکه چنین شیطنت هایی به مثابه تجاوز به تمامیت ارضی است و باید با اقدام هم‌تراز پاسخ داده شود.

انتهای پیام/